Waarom toch altijd rond 5 uur wakker?

Onze zoon, 8 1/2 maand, wordt al een heeeeeeeele lange tijd rond 5 uur 's ochtends wakker (hij ligt de avond ervoor tussen 19.00 en 20.00 uur op bed). Wij geven 'm dan zijn speentje en daarna slaapt hij, over het algemeen, wel weer door. Maar echt lang duurt dit niet, rond 6 uur is hij echt wel wakker. Wat kan dit zijn? Ik ben niet van plan om hem rond 5 uur al een fles te geven, ook al zou hij daarvan weer doorslapen. Iemand anders hier ook “last” van? Het zou een verademing zijn als hij een keer tot half 7/7 uur zou slapen, aan 1 stuk door!

Misschien een sprongetje?

Sinds dat dim zich op zijn buik draait snachts wordt hij geregeld rond vijf/zes uur een keer wakker, hoewel hij ook wel een goede natte luier heeft waar ik dan met me wakkere hoofd om zeven uur achterkom als het bed al nat is haha, maar dit was een periode dat hij echt wakker was.

Bij mij volstond het om naar hem toe te lopen, recht leggen, instoppen, fopspeen in, aai over de bol en dan te zeggen nog een uurtje of 2 uurtjes, nog even slapen dan gaan we eten of iets in die richting en om weer in mijn bed te kruipen. Dan werd hij om de normale tijd 7 uur of met uitzondering tussen half zeven en 8 wakker en nu is het regelmatig dat hij alleen een gil geeft in zjn slaap, ook rond die tijd, loop ik toch nog even die kant op en stop ik hem even goed in en doe de foppe in voordat hij zich wakker schreeuwt en dat volstaat ook, denk dat het de leeftijd is?

misschien is het gewoon een vroege vogel…? Hoop het niet, maar mijn neefje was ook altijd rond 5 uur/half 6 wakker. Of is dit opeens? Helpt het niet om hem bij jullie in bed te nemen zodat hij nog een uurtje slaapt? Hier gebeurt het ook vaak dat hij heel vroeg wakker wordt en wij nemen hem dan tussen ons in en dan slaapt hij gewoon tot 7.30.

22-12-2009 colin geboren

Wees maar blij dat hij tenminste nog doorslaapt tot 6 uur als je hem z’n fopje geeft. Erik is een vroege vogel en ook altijd tussen 6.00 uur en 6.30 uur wakker. Niets aan te doen. Een enkele keer hebben we een uitschieter naar 7.00 uur en heeeeeeel soms nog iets later. Wat ik wil zeggen is: hij kan gewoon een kindje zijn dat om 6.00 uur wakker is. Kan je niet zoveel aan doen vrees ik.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Wij hebben een slaapkamer die niet heel donker verduisterd is. Voor ons goed, maar voor hem heel anders dan zijn eigen kamertje. Als we hem bij ons in bed leggen, denk ik dat hij denkt dat het tijd is wakker te worden. Soms neemt mijn vriend hem mee naar een andere kamer, waar het wel donker is, en gaat daar op de bank liggen, dan slaapt hij vaak nog wel even.

Maar hier ook nog nooit langer geslapen dan half 7! Zal inderdaad wel een vroege vogel zijn, jammergenoeg.

Iris77@ Minke was altijd zo rond 0600-0630 uur wakker rond de leeftijd van jouw kindje en dat is mijn jongste nu ook… Minke slaapt inmiddels wat langer ( 0700 uur of iets later) en ik vrees dat er niet veel aan te doen is. Ik hoop voor jou dat het tenminste 0600 uur wordt, 0500 uur is wel echt te vroeg, ik snap dat je er van baalt! Maar wat Mriek zegt, je hebt nou eenmaal uitslapers en vroege volgels. Ik ben ook gezegend met vroege vogels en zat afgelopen zondag ook gewoon 06.45 uur beneden met de dames, pfffff. Maar ja het wordt vast wel weer beter als ze wat ouder worden… ik droom er van weer eens "uit te slapen"tot 0730 ofzo…!!

Nou, hier ook! Lijkt me heerlijk om gewoon door te slapen tot half 7, zonder onderbrekingen. Van de week is het 1x gebeurd en voelde me overdag gewoon gelijk stukken beter!

Die van mij had ook ineens dat ie iedere nacht, een aantal weken lang, stipt om 2.30 ineens wakker was. Met een speen ging ie dan wel weer door tot 6.30 of zo, maar die onderbreking is echt vermoeiend.
Ik leg nu in ieder geval 3 speentjes in zn bed, dan pakt ie vaak zelf al raak!
En ik vind zelf ook dat het 's nachts kouder wordt en kruip zelf ook dieper onder de dekens, dus ik dacht, misschien heeft hij het ook wel koud en wordt ie daarom wakker? Misschien is het toeval (vast wel…) maar ik leg de laatste paar avonden een extra dekentje over hem heen, en hij gaat in 1x door! Meestal rond 6.15 wakker, dan gauw zelf nog een speentje in zn mond doen en zn liedje dat bij het slapen hoort, aandoen en meestal gaat ie dan nog even.

Dus een tip is misschien een extra speen in zn bedje en extra toedekken?
Wie weet heb je daar nog wat aan?

Groetjes

heb er zelf ook laatst weer een tweede deken dubbel overheen gelegd, voelde harstikke koud steeds nu het weer zo is omgeslagen,

had vandaag ook een dikke slaapzak gekocht maar daar was het toch nog te warm voor, dus slaapzak weer uit en de dekens maar weer op het bedje gedaan ^^

bij mij heeft een deken echt totaal geen zin helaas. Hij ligt nu gewoon in zijn pyamaatje want slaapzak vond ik nog wat warm en hij is nogal een zweter. Maar vind het wel lastig nu het weer kouder wordt

22-12-2009 colin geboren