Waarom slaapt mijn zoon niet meer door?


#1

Kane sliep vanaf baby altijd door s nachts. Tot nu. Hij huilt en zeurt en roept pap of mam s nachts. Ik weet niet waar het aan ligt. Ik kan heel lief tegen hem praten. Dat helpt niet. En boos worden ook niet. Hij eist eigenlijk dat wij boven blijven totdat hij slaapt. Ook bij zijn middagdutje doet hij dit.

Ze zeggen dat peuters ook nog fases doormaken. Kane is van oktober 3. Zou het dit zijn? Of zou hij bang zijn voor iets? Heeft iemand dezelfde ervarimg?

groetjes Joyce , Mamavan Kane en Indy

joyce Kurstjens-huber


#2

Dit klinkt vooral als uitproberen en aandacht vragen.

Duidelijk aangeven dat dit niet de bedoeling is,
en dat ie gewoon moet gaan slapen.
Daarna lekker laten mekkeren tot hij toch in slaap valt.
Hij is niet de baas in huis

Oh, dit kan wel een paar dagen duren voordat hij het echt door heeft hoor…
Volhouden…

Een kereltje van drie kan denk ik ook wel aangeven waarom hij dit doet,
dus vraag het hem ook maar.

M.

Gewijzigd door - MarselenDiana op 05 Jan 2013 22:33:53

Gewijzigd door - MarselenDiana op 05 Jan 2013 22:36:01


#3

Mijn dochter heeft dit ook (ze is ook van oktober 2009). Ze gaan dromen op deze leeftijd, weten niet wat ze daarmee moeten als ze wakker worden.
Wij gaan altijd 1 keer naar onze dochter als ze wakker wordt en ons roept, stellen haar gerust en gaan dan weer weg. De eerste keren krijste ze moord en brand en wilde ze ook dat we bij haar bleven, maar sinds ze door heeft dat dat niet gaat gebeuren slaapt ze vrij snel weer in.
Middagslaapje heeft onze dochter al ruim een jaar niet meer, misschien dat jou zoon doordat hij smiddags nog slaapt savonds minder makkelijk in slaap valt?

Verder sluit ik me aan bij Marsel…
Succes!
Groetjes Nancy


#4

Heel herkenbaar,
hoort een beetje bij de leeftijd.
Misschien is hij er aan toe om het middagdutje te laten vallen.
Ik weet niet of jullie een vast bedritueel hebben, maar dat is in dit soort fases wel handig, en geeft die kleine ook houvast. Uitleggen wat je van hem verwacht en waarom, bij hysterisch huilen als je de kamer verlaat nog een keertje terug, vooruit dan nog 1 kusje, herhalen dat hij nu toch echt moet gaan slapen en mama of papa niet meer terug komt, ook niet als kane gaat roepen of huilen. En dan komt het moeilijkste deel, ook echt niet meer terug gaan… paar dagen volhouden en dan snapt dat kleine boefje wel dat zijn gedrag weinig verschil maakt…

Succes en sterkte
Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers