Waarom slaapt Kane niet meer door?

Kane is nu 2 jaar en 3 maanden en heeft tot 2 maanden geleden altijd heeeerlijk geslapen. Hij heeft zijn chiccolampje aan het bedje. Dit zet hij zelf uit en aan. We hebben er sinds oktober nog een kleine meid bij. Zij slaapt inmiddels ook zo’n 7 uurtjes. We dachten: yesss… 7 uurtjes slaap zonder onderbreking maar dit was van korte duur.

Kane slaapt nu niet meer door. eerst hoorde ik zijn lampje met melodietje s nachts maar hij liet ons slapen en hij sliep vanzelf wel weer. Nu heeft hij er nachten bij dat hij rond 2 uur gillend wakker wordt. Als we naar hem toegaan is hij even stil maar loop je weg en doe je de deur achter je dicht schreeuwt hij nog harder… soms wel een uur achter elkaar.

Wat heeft hij?

Is dit aandacht, is hij bang in het donker of droomt hij? Ik weet het niet meer. We hebben hem ook al gestraft maar als er iets anders is dan aandacht vragen vind ik dit zielig.

groetjes Joyce

joyce Kurstjens-huber

Hallo,
Dit herken ik ook. Mijn oudste is nu vier maar had het ook in die fase. Bij hem was dat omdat hij veel droomde. Bij dochtertje zit nu in die fase en ze is 2,5 jaar. Ik denk dat het ook bij deze fase van de leeftijd hoort. Ze gaan meer dingen begrijpen, ontdekken en oppikken. Ik ervaar het wel zo. Bij mijn dochtertje is het tussen 23 a 24 uur. Of mijn man of ik lopen naar haar toe en stellen haar gerust. Gelukkig slaap ze daarna weer rustig verder. Meestal heeft ze vaak dat ze droomt als ze een drukke dag heeft gehad.

Ik denk dat veel moeders herkennen dat het rond deze leeftijd ook zo is.

Heel herkenbaar hoor.
Milan is nu 2,5 en word ook vrij vaak wakker s’nachts…
Hij droomt veel en altijd gaat het over een oranje kraan…Ook mag het licht niet meer uit op de overloop…Even troosten en slaapt weer verder…Helpt niet altijd…Soms moet ik bij hem gaan zitten…Wat ik niet doe dan zeg ik gewoon Mama gaat even plassen en komt zo terug…Ik duik snel mijn bed in en ik hoor hem niet meer…

hoi hoi hier precies hetzelfde,dochter is nu 2.5 en heeft vanaf oud en nieuw geen nacht meer doorgeslapen, daarvoor altijd! nooit snachts wakker, ik moet haar ook echt gerust stellen,anders ist ook zo weer feest… denk normaal dus, fase… ik hoop het

jolande jij hebt ervaring,hoelang duurt die ongeveer… ???

Pippy is geboren 17.07.2009

Same here!

Luka verwerkt alles in zijn slaap en gaat dus dromen, hij word minstend 1x per nacht gillend wakker. Dan troosten we hem in bed. zorgen dat hij even goed wakker word en weet waar hij is, vertellen hem dat hij droomt en dat het nacht is, lezen een klein verhaaltje voor van 3 zinnen en dan gaan we weer. Het heeft een goede week geduurt voor hij na ons weggaan gewoon ging slapen, maar de volhouder wint!

Nu zegt hij zelf al als we er zijn:" Luka droomt, Luka nu wakker en slapen!".

Dus misschien kan je het hem uitleggen? Of hem laten vertellen wat er aan de hand is?