Waarom slaapt hij overdag niet meer?

Haihai,

Ben ik weer met een vraag… Tijs is nu 6 1/2 maand jong en hij sliep na zijn ochtendpapfles (rond acht uur) altijd tot een uurtje of elf. in de middag sliep hij dan in de wagen tijdens boodschappen, etc. Nu weigert hij echt te slapen. Ik laat hem huilen, tot max een kwartier en dan vind ik het zielig. Krijsen doet-ie! Hij is vrijwel gelijk stil als ik hem er uit haal. Maar omdat hij in de ochtend niet meer wil slapen, is hij natuurlijk in de avond veel eerder versleten! Dus dan moet hij vroeger naar bed… Is dit weer zo’n leuke fase! Maakt hij “misbruik” van me? Oh ja, hij heeft nu ook al zijn boventandjes door! Snelle vent!

Gewijzigd door - marieke1980 op 08 Sep 2008 12:50:25

Hij is blijkbaar een nieuw ritme aan het zoeken en heeft er geen behoefte meer aan om na zijn ochtendfles terug in bed gelegd te worden.

Niet proberen te forceren dat-ie toch gaat slapen want dat lukt echt niet. Gewoon die kleine man het nieuwe ritme aan laten geven. Hij kan tenslotte niet tot zijn 18e na het ontbijt tot half 11 terug in bed. Tijden veranderen en dat begint in zijn geval bij 6,5 maand.

Groetekes, Sje

Haha, nee dat snap ik, tot zijn 18e, haha! Ik leg hem ook niet meer op bed. Ik legde hem om 12.00 uur op bed en toen sliep-ie tot 13.30 uur. Blijkbaar heeft-ie er genoeg aan inderdaad. Hij slaap de nachten prima door en eet ook als een bouwvakker. Thanks!

Inderdaad, daar heeft hij nu even genoeg aan.
En over een poosje, als hij gaat kruipen enzo,
zal hij weer meer slaap nodig hebben.

M.

Hoi,

Misschien kan je hem tijdelijk aan het einde van de middag nog even een uurtje naar bed doen. En dat hij stil is als jij hem eruit haalt vind ik niet zo gek hij huilt om jou aandacht te krijgen en krijgt die dan ook. Misschien probeert hij je ook wel uit. kan alle twee de kanten zijn. Misschien proberen een weekje na een kwartier kijken sussen en niet uit bed halen en dan weer na een kwartier en hem dan laten aanmodderen meestal vallen ze nog wel in slaap. Werkt dit niet dan heb je een erg wakkere baby.

groetjes

lon106