Mijn zoontje spuugt nogal veel. Maar alleen als hij slaapt!
Zijn bedje staat bij het hoofdeinde iets opgehoogd zodat zijn maaginhoud niet zo snel naar boven kan komen. Hij ligt overdag ook vaak in de box te spelen, maar dan spuugt hij niet.
Heeft iemand een idee hoe dit kan komen?
Waarom alleen spugen tijdens slaap?
hou je hem NA de voeding een tijdje overeind? (ik doe altijd minimaal een kwartier voor dat ik ga verschonen en laten spelen e.d.) als je kind daar onrustig van wordt kun je eventueel ook een boekje erbij pakken met felle kleurtjes of diertjes en dat je dan een leuk verhaaltje erbij verteld. rico blijft op die manier altijd rustig op mijn schoot zitten en kijkt dan lekker met mama naar het boekje.
verder zou ik het niet weten. rico spuugde ook tussen de voedingen door als hij in bed lag. maar ja dat bleek dan reflux te zijn.
het kan zijn dat het klepje van de maag nog niet goed afsluit en dat is heel normaal bij baby’s. ik geef rico motillium, dat zorgt ervoor dat de voeding sneller van de maag naar de dunne darm gaat. gebruik ik dat 1 keer niet…is het meteen hommeles
Ja ik hou hem na de voeding altijd 10 minuten of een kwartier rechtop.
En als hij daarna op zijn rug in de box ligt te spelen, spuugt hij dus niet. Alleen daarna, als hij ligt te slapen. Dan pas spuugt hij. Niemand een idee?
bedoel je die motillium marselendiana?
ja die gebruik ik nog steeds.
had m laatst een keer vergeten en het spugen was nog helser dan ooit tevoren.
echt vervelend. de kinder arts zei dat ik over 3 weken terug moest komen en dan een dag vantevoren stopppen met dat spul en dan observeerd hij rico weer een tijdje om te kijken hoe het nu gaat.
maarja geloof mij het gaat toch niet beter dan