Waar speelt jouw kind graag mee?

Sinterklaas komt eraan en ik ben al op tijd op zoek naar speelgoed-kado-ideetjes waar ze echt wat aan hebben. In de speelgoedboekjes kun je soms iets heel leuks zien, dat in de praktijk helemaal niet leuk blijkt te zijn. Daarom graag praktijkervaringen, ook al weet ik dat het ene kind niet het andere is. Maar ik heb bijvoorbeeld al van meerdere moeders gehoord dat er zelden tot nooit met de bromtol wordt gespeeld, die zet ik dus niet op mijn lijstje (tenzij ik nu weer positieve verhalen daarover hoor).

Waar speelt jouw baby/dreumes/peuter/kleuter graag mee en hoe oud zijn ze?

Mijn zoons van 2 en 4 jaar spelen op dit moment het vaakst met: autootjes, garage, Duplo, servies en winkeltje (nepfruit, neppizza, nepsoepblikken ed.)

dat is heel moeilijk .tanja speelt met van alles barbie popen of poppen of met der keybord of buiten met der fiest en skippybal .ik heb al vast voor de sint een dora servies gekocht .met der verjaardag krijgt ze kleren, want ze is overal uit gegroeid .anders krijgt ze niks anders dan speelgoed .en dat heeft ze genoeg .anders moeten we nog een exstra vrachtwagen huren voor de verhuizing van speelgoed hihihihihihihiiihih

groetjes marielle mama van
10-10-01

Jeetje Lisa (3) houdt van; spelen met poppen, met knuffelbeesten, tekenen, knutselen, met de keuken spelen, sprookjes nadoen (hé roept ze dan daar ligt mijn glazen muiltje -> assepoester), voorlezen, boeven met haar broertje, eigenlijk zoveel.

Cassie (bijna 10 maanden) houdt van; trekken aan Lisa’s haren, gaan staan, alles in zijn mond stoppen, slapen, kwijlen, rollen met ballen, op de stofzuiger klimmen of er achteraan lopen en ook nog zoveel meer dingen.

Ik zit ook een beetje met Sinterklaas in mijn maag, mede omdat Cas 3 dagen ervoor jarig is. Lisa heeft het intertoysboekje al helemaal bestudeerd en weet al wat zij graag wil hebben en voor haar broer heeft ze ook al het 1 en ander uitgezocht.

Maar wel leuk om te lezen waar andere kinderen mee spelen, brengt me misschien op ideeën.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

waar spelen ze mee pfffff ze hbben soms zo veel dat ze er niet eens mee willen spelen maar goed zijn we zelf ook bij…

kaitlyn speelt momenteel graag met haar v-tech computer,heel leerzaam leren ze het alphabet en tellen wat voor die ene letter komt of erna echt een aanrader voor kindjes van 4 jaar

verder knutseld ze heel graag,en zo nu en dan stalt ze haar barbies uit om mee te spelen.

dylan is echt een spelletjes gek dus gameboy en playstation echt zo manie nu
maar hij bouwt de laaatste tijd ook graag met zijn lego en knutseld ook graag

wij hebben nu ook echt af gesproken dat ze ieder 2 kadootjes krijgen dus echt iets van wat ze willen en niet wat wij denken wat ze willen,zo van hee leuk zullen ze wel mee spellen,nee echt wat ze aan kruisen en dan 2 eruit kiezen,ja dan geven opa en oma ook wat en die probeer ik ook aan te sturen van 1 of 2 kadootjes en niet meer

verleden jaar 5 zakken en nog ernaast,zat ook wel van ons bij maar ze hadden ruim 10 kadootjes en ze zijn ook jarig die maand.

Bianca,Dylan & Kaitlyn

Robin van 8 jaar zit het liefst achter de computer of voor de tv helaas. Gelukkig heeft hij geen behoefde aan die schietspelletjes maar speelt ie het liefst racespelletjes. Hij heeft boven bergen met lego en Playmobiel maar hij kijkt er niet naar om, ik hoop van de winter wel.
Maaike is helemaal waus van knisperboekjes een haar eigen ledenmaten

Van het jaar is het het eerste jaar dat Robin er niet meer in gelooft en nu wil ik het ook anders doen met cadeautjes. Hij krijgt twee wat duurdere cadeaus waar hij wat aan heeft zoals een voetbaltas en meer krijgt hij niet.

Groetjes Maartje

wow moelijke hoor… stef twee jaar speelt vooral met auto’s tekent of kleurt ook heel graag,is gek van de teletubbies en van auto s en fietsen en brommers en zo… wij denken dat we hem met sinterklaas een brommer of auto op accu gaan kopen,zo eentje waar hij zelf op of in kan zitten,tenminste als we ergens een iets of wat betaalbare vinden…
en lars (zes maanden) tja die zit in de ik proef graag alles periode dus voor hem weten we het nog niet hij is rond de negen maanden rond die tijd dus ik dacht aan een activitytafel of iets dergelijks…

liefs jessica, &

Sommige dingen waar ze graag mee spelen, heeft oma al en vind ik zonde van de speelpret daar om ze ook thuis te hebben, zoals insteekmozaik en de skippybal die Marielle opperde.

Haha, die Cas is eigenlijk wel een moeilijke met kadootjes kopen, Jolanda!

Is die V-tech computer erg gevoelig, Bianca? Ik heb hier namelijk nog een Mats de sloper rondlopen die met alles wil spelen waar zijn grote broer speelt. Ik kan het niet altijd in de gaten houden en Jens laat zich vaak dingen afpakken, dus ik moet rekening houden of het ook een beetje peuterbestendig is.

We hebben hier best veel Duplo en omdat Lego best wel kleine blokjes heeft, wil ik dat nog even uitstellen tot Lis wat groter is. En het is de vraag of ze Lego wel net zo leuk vinden als Duplo, want ik vind zelf al de thema’s van Lego (behalve dan brandweer enzo, het witte huis) en die stomme gele poppetjes niet zo leuk. Straks zit ik net als Maartje met bergen dure Lego waar niet mee gespeeld wordt.

Wechtje, hier zijn de jongens gek op auto, maar vooral op graafmachines en bij Intertoys hebben ze een leuke waar je op kunt zitten, maar het ding kost wel 50 euro! Een vriendin heeft hem voor haar zoon, ik zal eens horen of ie Mats-bestendig is.

Ik bedenk me nu dat een beker voor naar school nog wel een leuk kado is. Hij heeft nu een oude van mij mee.

Meer kadotips zijn welkom!

carola,

hier is hij al een aantal keer gestuiterd op de laminaat vloer en hij doet het nog steeds,v-tech is heel sterk,de schuifknopen zijn ook van links naar rechts geslingerd ook niet kapot te krijgen

zal wel foto maken vanmiddag zal ik hem hier bij zetten,want hij staat niet op hun site meer

Bianca,Dylan & Kaitlyn

hoi carola, die graafmachine waar jij het over hebt,lijkt me erg intressant want 50euro is redelijk duur ma die wij gezien hadden waren over de 100 euro ,ze krijgen voor sinterklaas elk voor een bedrag rond de zestig euro meer kan echt niet want ben ook nog meter van mijn broertje van 5jaar hij krijgt dan rond de 50 euro dan vindt ik het eerlijk gezegd allweer prijzig genoeg,want een paar weekjes erna zijn het weer de eindejaarsfeesten en die kosten ook al altijd redelijk veel geld… zou je eens aan je vriendin willen vragen of ze redelijk stevig zijn want tegren die tijd hebben we een kruipertje rond lopen en ik zou nu ook niet willen dat hij ding op zich trekt! alvast bedankt!!

liefs jessica, &

quote:
Haha, die Cas is eigenlijk wel een moeilijke met kadootjes kopen, Jolanda

Och valt best mee, geef hem een vaatwasser of stofzuiger en meneer is gelukkig;

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Gewijzigd door - ~jolanda~ op 01 Oct 2005 07:31:53

hihihihihihiihhiih wat een goede hulp .

groetjes marielle mama van
10-10-01

Wat een schattig hulpje!

Ik heb mijn vriendin (of eigenlijk haar man) gemaild, zodra ik wat weet dan meld ik het hier. Die graafmachine bij Intertoys staat in het nieuwe boekje op bladzijde 39 en is 49.99.

Hij is nog steeds heel, maar hij speelt er niet zo vaak op. Dat kan natuurlijk ook gebeuren en daarbij neemt zo’n ding ook best wel veel ruimte in, dus wij zien er vanaf.

Hoi,

Daar moet je meteen gebruik van maken zo´n helper in de keuken (hihihihi).

Daan vindt met blokken spelen, tekenen, verven, stofvegen, met dozen spelen, tractor rijden, fietsen en tja alle dingen dat geen speelgoed is erg leuk.

Groetjes,

Diana moeder van Daan

Tim knutselt heel graag, kleien enzo!!
Lucas speelt graag met z’n handjes , dus dat hoeven we van Sinterklaas niet te vragen!!