Waar je je al niet druk om kan maken

Ik zat net even de krant te lezen (moet tot 20.00 werken dus even een break) toen ik onderstaande stukje las. Waar je je als mens al niet druk om kan maken zeg…

'Thomas de Locomotief seksistisch’
ALBERTA - De ook in Nederland populaire tekenfilmserie Thomas de locomotief is volgens wetenschappelijk onderzoek seksistisch.

Professor Shauna Wilton van de Canadese universiteit van Alberta keek samen met haar driejarige dochter naar de tekenfilmpjes die in meer dan 130 landen worden uitgezonden.
Ze analyseerde de plots, de karakters en andere aspecten van 23 afleveringen. Ze noemt de serie seksistisch omdat van de 49 karakters er slechts acht vrouwelijk zijn. Daarnaast hebben de mannen de hoofdrollen en hangen de vrouwelijke karakters er maar een beetje bij, aldus Wilton. Bovendien zijn de mannen allemaal bazig en weten ze alles beter. En als de vrouwen tijdens een aflevering wat uit de band springen, worden ze direct teruggefloten door hun mannelijke medewagons of gaat er iets vreselijk fout.
Wel vindt professor Wilton het positief dat de serie opkomt voor tolerantie, goede communicatie en samenwerken.
In de van oorsprong Britse serie speelt de jonge stoomlocomotief Thomas de hoofdrol. Hij woont samen met zijn familie pratende treintjes op het eiland Sodor.

Groetjes,

Michèle

Oh hemel, dat is problemen maken waar ze helemaal niet zijn. Is het leven al niet ingewikkeld genoeg? Get a life, dat zouden die mensen eigenlijk even gezegd moeten krijgen. Zucht.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wat een onzin weer… Ga eens nuttige dingen doen, in plaats van zo’n lomp onderzoek!!
Liefs, Anne

Whahaha alsof de doelgroep daar al zo mee bezig is.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Wat een onzin!!

Ik hoorde aan het begin van de week (ik maakte mij nogal druk om iets wat toen mij heel erg leek) dat een collega van het werk hoorde dat een jongetje bij haar in de straat niet meer thuis komt… Het jongetje is heel erg ziek en heeft misschien nog een week te leven. Kanker… Ze dachten eerst dat het groeipijn was waar hij last van had. Blijkt het botkanker te zijn… Dat is pas nieuws wat je stil maakt… en dan blijkt al die problemen die ik zo erg vond in één keer in het niets op te lossen. Dan denk ik bij mezelf, wat zullen die ouders zo graag al die problemen van mij overnemen, in ruil voor dat ene verdriet. Waar maak je je dan druk om.

Ik ben er nog stil van en krijg nog kippevel als ik dit opschrijf. Het jongetje is 12 jaar en hield heel erg van voetbal… Wat kan het leven toch zo oneerlijk zijn!

He gatver, nee dat zijn geen leuke berichten. Mijn collega zijn zoon heeft het ook gehad. Hij heeft het wel overleefd, maar heeft door de chemo een beroerte gehad, dus hun leven is ook helemaal omgegooid. En dan inderdaad zoiets waar mensen zich druk om maken.

Enne Judith het leven is inderdaad niet eerlijk.

Groetjes,

Michèle

Ow Ow Ow, Wat een onzin van zo`n onderzoek zeg!!

Maar wat erg voor die jongen bij je Collega uit de straat!!

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

[img]http://b2.lilypie.com/AdNwp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Idd een ontzettend onzinnig onderzoek.

Pff heftig hoor een jongetje van 12 jaar met kanker. Krijg er kippenvel van als ik zoiets lees…echt verschrikkelijk.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Ze heeft zeker thuis ook niks te zeggen daarom is ze dit onderzoek gestart:s vreemde mensen zeg

Ik ben Samantha en ben 22 jaar en ben de trotse moeder van Levi.
24-06-2009
Hij is 3,5 week te vroeg geboren
3100 gram en 50 cm