Waar ik me verschikkelijk aan erger

msn taal, afkortingen verloedering van de nederlandse taal

tik fouten dyslextie daar gelaten maar mensen aub op forums maar ook in msn hou op met msn taal onzinnig komt nog slechter over cq uitdrukkingen enz

Sorry ik erger me er verschikkelijk aan!

Tries

dankje kim mochten we er ook echt aan moet, weten wat ons te wachten staat

http://www.smstaal.nl/

Gewijzigd door - Tries op 17 Jan 2008 23:15:17

yep BYAM

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

HAJJ I B MSJ V 33
BTTP PLMK W

WHIA
goede vraag!!!

Tries

SITD hahahah!

Groetjes Nathalie & Co

4U 4me hihihi

tries

JSYK

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

msn taal is voor msn, daarom heet dat ook zo. Als het hier word gebruikt vind ik het niet serieus over komen. Dit is immers een forum waar we als volwassenen praten over het wel en wee ( en andere dingen ) van onze kinderen. Dus ja, ook ik vind dat ergerlijk op een forum als deze.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ik ben het helemaal met Tries eens!

Groetekes, Sje

Wij hadden een leerling op mijn werk die dus in MSN taal haar verslag schreef.
Ik kon er geen wijs uit en ze heeft het over moeten doen van mij.

Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.

Liefs van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

helemaal mee eens.
Het is echt onleesbare taal.
waar gaat onze nederlandse taal naar toe???
Hopelijk blijft het bij msn.

groetjes gytha

Ja ben het er ook helemaal mee eens
Ik erger me er dood aan

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

hoi hoi

helemaal mee eens. onze taal wordt verloederd. daarbij heb ik geen zin om nog een andere ‘taal’ te leren. kinderen van tegenwoordig maken zich er wel heel gemakkelijk vanaf. ik kan me de dictees van ‘vroeger’ (ben 28) nog herinneren, daar moest je nog moeite voor doen. hoe wil je dat nu doen als je niet eens fatsoenlijk nederlands kunt.

en wat hier boven in turbotaal staat ga ik niet een moeite voor doen om te lezen. zoals iemand anders voor mij al zei; dat hoort hier niet. doe dat op msn!!!

groetjes angela

Wat dacht je dan van die ‘straattaal dictee’!!! Echt te zot voor woorden! Het is maar goed dat er bij de uitzending van Peter R de Vries ondertitteling zat, anders kon je dat ook niet verstaan, om maar iets te noemen. Tegen woordig gaat al heel veel in het engels en dan komt er ook nog die msn taal en straattaal bij. Getikt zijn we aan het worden. Dan ben ik het volledig met het CDA eens, normen en waarden!!

(goed, dit moest ik even kwijt!)

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Straattaal, sms-taal en msn-taal vind ik op zich prima als het ook maar op die plekken gebruikt wordt en ik er niks van merk en niet in mails en op een mama-forum waar niet iedereen die taal snapt.

Plus een heel bericht over een heel serieus onderwerp, compleet in MSN-taal komt op mij niet serieus over en dan ben ik geneigd om helemaal niet te reageren omdat die taal me zo tegenstaat, terwijl ik mogelijk wel de gouden tip heb.

Groetekes, Sje

Mee eens. Al vind ik sommige afkortingen wel makkelijk, kdv, bv, kv en jbpm. Anders moet je zo veel schrijven.

Vroeger was ik erg slecht in Nederlands, maar nu kan ik best leuke (grammatikaal correcte) brieven schrijven. Ook heb ik een tik om nooit met ‘ik’ te willen beginnen. Zowel bij een brief als bij een reactie op ikkeben.nl. NU vraag ik mij wel eens af hoe Anna onderwezen wordt als ze later op de Mavo (of wat dan ook) zit.

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.