Waar haal ik rijstemeel in Engeland?

Ik woon in Engeland en wil rijstemeel door de melk van mijn zoontje doen om te kijken of hij dan beter doorslaapt. Is de rijstemeel die daarvoor in Nederland wordt gebruikt speciaal voor babies? Van welke fabrikant? Weet iemand hoe het in Engeland heet en waar ik het kan krijgen? Of kan ik gewone rice flour gebruiken?

De rijstemeel hier in nederland is speciaal voor baby’s uhm…ik meende dat je van het merk nutrix hebt en van de molen?
Maar of je er in Engeland aan zou kunnen komen, ik denk het haast wel, vraag het eens in een supermarkt.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Hai Marianne,
Dank voor je reactie.
Ik heb het al gezocht in de winkels maar kan het niet vinden…Ik zal het eens vragen aan een van de babywinkels, misschien weten zij het.

Of anders laat je een hele lading vanuit nederland inporteren dan kun je even voor uit ahahahaha

Ga naar een apotheek, misschien iemand daar kun je helpen of advies geven…

groetjes,
rachel

Gewijzigd door - bixdee op 11 Jan 2006 12:57:10

Gewijzigd door - bixdee op 11 Jan 2006 12:58:05

Rijstenbloem zul je volgens mij ook in een toko moeten kunnen krijgen. Rice flouer is volgens mij precies hetzelfde. Ik gebruik de Nutrix rijstebloem van Nutricia en die is gemaakt van 100% voorgekookte rijstevlokken en vitamine b1.

Gewijzigd door - Assie op 11 Jan 2006 14:19:01

Hallo,
Volgens mij heb ik het gevonden; het heet hier baby rice, het bevat rijstebloem en vitamine b1. Ik ga het vanavond proberen. Ik denk dat ik eerst 1 schepje probeer bij een fles van 150 ml (om 18 uur eet hij meestal 200 en om 23.30 uur veel minder). Weet iemand hoeveel het beste is? Bij 140 ml water doe ik 5 schepjes flesvoeding. En dan daarbij gewoon een schepje rijstemeel? Of meer? Gaat dat wel door de speen? (ik heb een 3-standen speen). Heeft iemand hier ervaring mee?

Cath, mama van Daniel

Ik ben met rijstebloem begonnen toen Ruben 2,5/3 maand oud was, en wij wouden van de laatse avondfles af die was toen om 23:00 uur, en die dronk hij ook niet meer helemaal leeg.

Wij zijn toen de laaste fles om 21:00 uur gegeven, ( inmiddels afgebouwd naar 19:30 uur )
200 cc met 2 schepjes rijsterbloem. ( nu 260 cc met 3 schepjes rijstebloem)
En hij sliep lekker door tot de volgende morgen 8:00 uur.

En wij gebruiken ook een 3 standen speen en dat werkt prima.
veel suc-6 ermee.

Pfff…zo te horen moet Kaya al naar 150 cc water + 5 schepjes voeding!
We zitten nu nog op 6 flessen van dus 120 cc water + 4 scheppen.
Maar ze is al rond de 4400 gram denk ik.
Nou ja, morgen ff vragen. Moeten we toch om 10 uur bij het consultatiebureau zijn.

Fijn trouwens dat je het hebt gevonden daar Cath!

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)