Waar doe je goed aan met opvoeding

Lucas is een schat, een lieverd en een poepie.
Maar hij heeft zo’n harde stem, dreint, zeurt en klets de hele dag.
Ik krijg er soms hoofdpijn van.
Op de peuterspeelzaal gaat het niet, thuis is hij heel erg met z’n grenzen bezig (al 3,5 jaar).
En ik twijfel nu oprecht of ik het wel allemaal goed gedaan heb, ik heb veel aandacht gegeven aan hem gedurende de laatste periode.
Uit eten is ramp, eten thuis gaat niet lekker.
Of ik zit zelf niet lekker in mijn vel, ik heb enorm zin om te schreeuwen (heb ik nu dus ook net gedaan!).
Soms zie ik het totaal niet meer zitten…

En daar is dit forum ook voor, dat je lekker even je hard kunt luchten.
als ik dit zo lees ben je een goeie moeder hoor, je doet niks fout.
Iedere moeder heeft wel eens een dipje, en geloof me heb er al genoeg gehad
Misschien heb je het al eens geprobeert, maar probeer anders eens op een zachtere toon tegen je zoontje te spreken wie weet dat hij je volgt.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Moederschap valt echt niet altijd mee en moederschap is echt niet altijd even leuk.
Ik heb een zoontje van 1 1/2. Het is een schat van een ventje maar soms…mis ik het spreekwoordelijke behang weleens hoor! hihi

Stef is momenteel ook heel erg bezig met zijn grenzen. Hoever kan ik gaan eer er echt iets staat te gebeuren wat ik niet leuk vindt. Hmmmm, eind van het liedje is dan ( als ie echt te ver gaat ) in zijn stoeltje en even de gang in. Ga daar maar even stoom afblazen hoor! hihi

Eten…spreek me er niet van. Ik kan er over meepraten. Ook al is het leeftijds-verschil behoorlijk groot. Stef eet momenteel iets of helemaal niets! Gek wordt ik ervan. Mijn eet-lust is dan voor het grootste gedeelte dan ook verdwenen. Zien eten, doet eten. Maar als hij zo ontzettend slecht eet…? Hoef ik MIJN eten ook niet meer hoor.

Je bent dus een volledig goede moeder. Je kind is je gewoon aan het uittesten en dat kan soms zo verschrikkelijk erg zijn!!

Marianne & Jody,

Bedankt voor jullie reaktie!
Het is zoooo fijn om te horen dat je inderdaad niet alleen staat.
Soms twijfel je wel eens en denk je dat je probleem uniek zijn.

Ik ben in mijn hoofd allemaal mantra’s aan het doen:
Ik ben een goede moeder, Lucas is een geweldige zoon, hij luistert goed naar me etc etc etc. Het geeft me rust.
Vandaag heb ik een feest, Luc is druk en ondernemend en daardoor krijg ik vaak kritiek van mijn schoonmoeder…maar ik laat me niet kennen en ik weet dat ik het goed doe.
Het is nu eenmaal zo dat oudere mensen kunnen zeuren…nietwaar.
En als ik op zo’n moment ga twijfelen dan gaat het mis.

Je kind zorgt ervoor dat er een leerproces in jezelf plaatsvind.

Nogmaals, mamma enorm bedankt voor jullie reaktie!!!

Groetjes Liesbeth