Waar ben je minder blij mee

Wist niet zo goed hoe ik het topic moest noemen maar ik vraag me af of er ook dingetjes zijn die je wat minder leuk vind. Ik zelf heb nu een paar keer de nageltjes geknipt en dit vind ik wat minder leuk om te doen. Gelukkig houd ze de vingers wel goed stil als ik het doe maar ik vind het niet leuk om te doen. Ik ben benieuwd.

hoi! leuke topic, ik ben ook benieuwd…

Ikzelf vindt de nageltjes ook niet leuk hoor… beetje eng… doe het heeel voorzichtig… maar moet het wel regelmatig doen want anders krabt ze in haar gezichtje… slaapt ook al met sokjes om haar handjes.

Verder vind ik een poepluier verschonen als ik zelf niet lekker ben ook niet fijn! Pfff… dan kan ik echt moeilijk tegen die lucht…

Verder vond ik BV geven niet zo’n succes! Nu ben ik wegens een koemelkallergie overgestapt naar de fles, nutrilon pepti. Maar die BV liep niet echt, was steeds zo’n geworstel… ze draaide haar hoofd weg en soms was ik zooo lang bezig. Op een gegeven moment ben ik alles maar af gaan kolven. Dat ging beter, al ging dat kolven me op een gegeven moment ook erg tegenstaan. Voelde me net zo’n melkkoe.

Maar verder vind ik het super om met Lenna bezig te zijn en haar te verzorgen!

Groetjes Elly

Wat ik niet leuk vind…ff denken.
Ik heb geloof ik meer moeite met snot dan een poepbroek. Echt van die grote groene dingen uit de neus. Nee dank je vriendelijk.
Wat bij mij wel op nummer 1 staat is kots. Bah, bah, bah.

Maar goed het hoort erbij.

Benieuwd wat andere mama’s vinden.

Lilypie First Birthday tickers

Wat ik niet leuk vind…
Zijn rode billen moeten schoonmaken terwijl hij krijst van de pijn.
Zijn medicijnen moeten geven terwijl hij die erg vies vindt.
Zijn neusdruppels geven.

Kortom alles waarvoor ik hem in een houdgreep moet houden

Ik doe het uiteraard allemaal wel en voorzichtig omdat het het beste voor hem is maar leuk vinden doe ik het zeker niet.

Groetjes Bianca

Ik vind ook alles vervelend wat Joey of Jessey vervelend vind, zoals inderdaat rode billetjes verschonen, neusdruppels indoen, nageltjes knippen(dit is mij bij Joey al 3 keer mis gegaan! doodeng dus)
Verder vind ik het ook niet leuk dat hier soms periodes zijn dat ik de hele dag politieagentje ben…
En alle was die die kleintjes veroorzaken! Pffff ik word al gek als ik aan die mand met strijkgoed denk… zucht…
Maar al die nadelen wegen gelukkig niet op tegen de voordelen, want ik vind het geweldig om mama te zijn!

Lilypie Second Birthday tickers

Nagels knippen is hier ook niet leuk en onrustnachten waarbij je niet meer weet wat ze nou willen die vind ik ook niet leuk.

Groetjes,

Michèle

ja Michele, die vreselijke onrustige nachten was ik nog vergeten

Groetjes Bianca

Inderdaad, nachten of overdag als ze niets willen en alleen maar piepen en huilen en aan mama hangen!!

Liefs, anne

Ik knip mijn dochter’s nagels alleen als ze slaapt, dat doe ik al sinds ze geboren is en nu nog steeds, ze blijft anders toch niet still zitten met alle gevolgen van dien, ik heb het wel eens wakker geprobeerd, dat is dus drama, nu dus gewoon als ze of haar middag dutje doet (gebeurt niet veel) of s avonds net nadat ze in slaap is gevallen, ik ben het nu gewend om met een nachtlampje te doen en dan met zo’n nagelknippertje en niet met schaartje! Je kunt altijd nog proberen te vijlen, dat vind ze soms echt leuk!

Maar om even op topic te blijven ik vond/vind het altijd vreselijk om haar oren goed schoon te maken, wil ze absoluut niet, niet dat ik het heel vies vind, maar zo’n gedoe, dat oorsmeer en dan oorschelp met al die groeven er in, teveel gepruts vind ik dat!

ik vind die sprongetjes helemaal niks hahahaha maar goed, verder poept hij zo erg dat zijn broek en al vies wordt en soms ook zijn rug…en dit gebeurt dagelijks en met billendoekjes kom je er niet. dus hup naar de wastafel en dan word je zelf ook nog vies van zijn poep dus ook mijn kleding mag de was in…wat een ellende. bijna elke dag maak ik dit mee. nee niet leuk.

ook moet ik steeds kleding blijven kopen, heb geen droger geenplaats voor dus het shiet niet op met zijn kleding die niet in 1 dag droog is.

wat ik ook niet leuk vindt, is dat ik hem uit zijn diepe slaap moet halen als we naar een belangrijke afspraak moeten zoals de ha of de ka in het ziekenhuis en de tijd niet anders kan. die dag is zijn ritme verstoord en mag ik naar gehuil luisteren vind het gewoon zielig voor hem…jij zou het ook niet leuk vinden als je wakker wordt gemaakt toch? nagels knippen staat bij mij gelukkig op nummer 3 ook niet het fijnste maar valt ten opzichte van de rest wel mee hihih leuke topic trouwens!

Afspraken die precies tijdens slaapjes zijn zijn ook zwaar iritant ja! Het cb is er ook goed in… en het kan nooit anders…
Wat ik trouwens ook elke dag weer lastig vind, is de jas aantrekken, daar heeft Joey zo’n hekel aan dat hij heel driftig gaat doen en ik er 5 minuten mee bezig ben! Straks in de zomer weer heerlijk direct de kinderwagen in en weglopen!

Kots is inderdaad ook echt vies maar heb daar nu nog niet zo’n last van heel af en toe geeft ze eens een mondje melk terug maar dat ruikt nog niet zo erg.

Afspraken op het CB zijn inderdaad op de meest vreselijke tijden ja en nu moet je er ook nog elke maand heen.

Snotneuzen heb ik dan weer geen moeite mee.

prikjes vind ik vreselijk!! ik ben er helemaal van over de rooie!! de laatste kreeg hij met 4 maanden en ik was er weer eens helemaal nerveus voor en meneer heeft nog geen traantje gelaten:Dhaha…

en ik haal hem net (nog geen half uurtje geleden) uit zijn wipstoel… zit 'ie helemaal onder de poep!!! bah!! ook geen favoriet…

groetjes

pris

Hoi,

Nageltjes knippen is hier ook geen favoriet. Zelfs nu de kinderen al groter zijn.
Moet wel zo af en toe want anders zijn ze te lang.
Ik zet een van de kids dan voor me op schoot voor de tv en kan ze dan eigenlijk moeiteloos knippen.
En poepluiers, die kunnen soms zo vreselijk stinken.
Onze jongste is 2 1/2 en is bezig zindelijk te worden en heeft van het weekend voor het eerst gepoept op het potje.
Vreselijk huilen toen ze de poep zag liggen!

groetjes Lisan.

hoi, hoi,

Dingetjes die niet zo leuk zijn “ehuuuuum”
“Tja” inderdaad de poep luiers die achter in haar nek beginnen en naar beneden lopen via de bilnaad richting kin, ook al heb je net een half uurtje geleden haar luier verschoont.
Of als we heerlijk in bad zitten te spetteren en dan komt er zo’n bruine rakker voorbij drijven! En natuurlijk als ze soms een beetje water op spuugt en wat dan zo enorm zuur ruikt dat je zelf moet kokhalzen!
“Maar” als ze me dan met een glimlach van oor tot oor aan kijkt, dan is alles alweer vergeten en wachten we maar weer op het volgende “ONGELUKJE”
(Hi, Hi,):[]

Lieve groet,
Monique

Als Jurian zich niet kan vermaken … echt weken achter mij aanloopt en ik niks meer weet te verzinnen om hem te vermaken… Dan geniet je wel even wat minder …

Verder wegen alle nadelen niet op tegen de voordelen

Pris, inderdaad, ik vond de prikjes ook zooo zielig. Kreeg zelf de tranen bijna in m’n ogen. En zelf deed ze even flink brullen en toen was het over, de flinke meid.
Ik ken trouwens iemand die echt heeft zitten huilen toen haar kindje de eerste prikjes kreeg.

Mama van Lenna, die moeder ben ik! Vreselijk vond ik het. De arts pakte de spuitjes uit de kast en ik zat al te huilen.

Wat ik ‘niet leuk’ vind is het bezorgde moedergevoel!
Het hoesten wat Mirthe nu zo ontzettend doet (tot spugen aan toe) vind ik ook NIET tof.

Nou, annemiek, je bent dus niet de enige! Maar ik kan het me goed voorstellen. Het is ook echt niet leuk.

Ontstoken oogjes schoonmaken terwijl die uk zijn linkse en rechtse hoek op mijn arm oefent. Wat een kracht heeft dat kind dan zeg en dat gekrijs erbij, je oren gaan er van tuuten… nee niet leuk

En spuitluiers die idd tot aan de nek komen op het moment dat je op het punt staat te vertrekken, heeeeeel irritant.

Verder; gejengel gewoon gejengel als meneer even niet snel genoeg zijn zinnetje krijgt bijvoorbeeld als een volgende hap niet snel genoeg volgt, nou berg je …

Voor de rest vind ik t heerlijk allemaal.
En kots, poep, plas, kwijl en snot heb ik iets minder moeite mee. Leuk is anders maar dat komt zo vaak terug, je went eraan hahahha