Vuistje sabbelen, smakken..honger?krampjes?

hee, ik had een vraagje,

mijn zoontje heeft heel veel krampjes en is nu 10 weken. heb al een fles van bfree en soort sabsimplex voor m.
hij sabbelt ook na het eten op zijn vuistje. heeft dit met krampjes te maken? het is geen zuigbehoefte want hij doet nu bijna 20 min op de fles en normaal huilt hij als hij zuigbehoefte heeft.

ik weet het geowon niet meer wat bij krampjes hoort en wat bij honger. het frustreerd me en maakt me erg wanhopig. wil m zo graag helpen.
daarom effe een vraagje vanwege mijn onzekerheid.

als hij smakt, (doet ie soms een uur voor zijn normale voedingstijd) heeft hij dan honger? of doet ie dat vanwege krampjes.
soms weet ik gewoon niet meer of hij dan zo’n honger heeft of niet.
en hetzelfde met zijn buik. ik hoor m dan ook rommelen. maar ja tegen mij is verteld dat dat ook van de darmpjes af kan komen dat die dus krampjes heeft. hoe zit het nou echt? een maag rommelt toch van de honger toch niet van pijn? sorry als ik domme vragen stel maar ik weet het gewoon allemaal even niet meer…
ik wil dus gewoon weten hoe dat zit met het rommelen en het sabbelen op zijn vuistje na het eten, en natuurlijk van dat smakken.
hopelijk weet iemand een antwoord…en hopelijk kan ik daar iets mee want ik kan wel janken van onzekerheid momenteel…
bedankt

xx

(K)Kuzjes!

Krampjes maken je heel onzeker, ik ken het gevoel! Onze zoon heeft het ook heel erg gehad tot de vierde maand ongeveer.

Op het moment dat je zoontje echt krampjes heeft, merk je dat écht wel aan hem: hard gillen/huilen, beentjes optrekken, windjes laten, etc. En niet aan een rommelend buikje of smakken vóór het tijd is voor een voeding. Maar dat is mijn idee, misschien dat een ander daar anders over denkt. Dat smakken en rommelend buikje kan naar mijn idee best op honger duiden. Denk jij dat je zoontje genoeg voeding krijgt?

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Kan ook zijn dat-ie al met tandjes bezig is. Dan nog kan het maanden duren voordat het eerste tandje doorkomt, maar het begint vaak met kauwen en sabbelen.

Groetekes, Sje

nou we zijn afgelopen maandag weer verhoogd. hij is 4 kilo en 400 gram en krijgt nu 150 cc.
ja maar ik merk ook zoiezo dat hij onwijze krampen heeft en die fles die ik heb laat echt geen lucht door want dat wordt door een “rietje” weggehouden zeg maar. en daarbij heb ik ook infacol tegen vastzittend lucht en voor darm en buikkrampjes. er is mij aangeraden dat ik daar zoiezo mee door moet gaan omdat het ook de kans moet hebben om zijn werking te doen.

maar hij krijgt elke 4 uur ongeveer dus een voeding, maar sinds kort gaan de nachten ookj weer klote. eerst sliep ie EINDELIJK tot 4 uur door na de laatste voeding van 23:00 uur. nu sinds 3 dagen gaat het weer nergens over en valt ie terug naar half 3 soms kwart over 2 zelfs. echt wat doe ik toch fout?
en wat ik zei ook. hij gaat dan smakken maar ook een uur voor zijn eigelijke voedingstijd. en TEGELIJKERTIJD heeft ie dus die krampen ook. echt ik heb vandaag staan huilen toen ik vroeg of mijn vriend het effe wilde overnemen. NIETS hielp, masseren, tutten knuffelen dicht tergen me aanhouden, wiegen, vibreren badje echt niets. tot dat het uiteindelijk ongeveer zijn voedingstijd was daarna had ie heel zijn luier volgepoept echt bijna door zijn luier heen he, niet eens erlangs af.
zijn ontlasting is ook erg donkergroen. soms echt HEEL soms is het ineens bruin gelig zoals het hoord volgens de Cb.
hoelang gaat dit on godsnaam nog duren vraag ik me wel is af… hij is morgen 10 weken… ik kan hegt niet aan om hem zo te zien lijden

(K)Kuzjes!

quote:
Kan ook zijn dat-ie al met tandjes bezig is. Dan nog kan het maanden duren voordat het eerste tandje doorkomt, maar het begint vaak met kauwen en sabbelen.

Groetekes, Sje

ja maar STEL dat zou het zijn ik weet niet meer hoe ik hem moet helpen

(K)Kuzjes!

Je zoontje is nog maar zo jong, hij is echt nog aan het zoeken naar een ritme. Dat hij 's nachts wisselend is, heeft daar gewoon mee te maken. Dat hij nog niet doorslaapt is écht nog niet vreemd hoor. Onze zoon ging pas doorslapen bij vierenhalve maand (en dan nog met heel veel hulp van ons). Het ligt er niet aan dat jij iets fout zou doen, je kindje is gewoon nog zoekende.

De ontlasting van onze zoon is ook groen, dat ligt bij ons aan het type voeding (hypo-allergeen). Kan op krampjes duiden, maar hoeft dus helemaal niet. De krampjes bij Erik zijn allang over, maar heeft nog steeds groene poep. Nogmaals, ligt aan z’n voeding. Ga dus niet blindelings uit van de kleur die het “moet” hebben, want dat kan dus verschillen.

Ik herken je onzekerheid; had het zelf precies zo in het begin. En dan nog een hormonenbom… Maar echt, geef het tijd. Probeer ondertussen te doen wat goed voelt en soms betekent dat ook je zoontje even een paar uur uit handen geven en zelf even iets leuks gaan doen. Dat laadt je weer op, waardoor je er weer even tegen kan. Probeer niet bij alles aan jezelf te gaan twijfelen!

En het klinkt echt als iets waar je niets aan hebt (en dat is ook zo), maar het gaat over! Veel sterkte!

Hij zit ook in een periode van veel opeenvolgende sprongetjes, mogelijk dat-ie daardoor ook extra van slag is en zichzelf in de weg ligt.

Ik weet ook niet hoe je hem kunt helpen. Ik kan alleen maar met je mee hopen dat het snel beter gaat.

Groetekes, Sje

ja het zou best kunnen maar ik wijt het op de 1ste plaats toch aan krampjes.
weet jij misschien waarom ze daar overdag en savonds wel last vacn hebben en s’nachts vaak niet? na de voeding van 19:00 heeft hij er eigenlijk geen last meer van tot in de ochtend dan weer wel tegen 10 uur

(K)Kuzjes!

hier ff reactie over het sabbelen op zijn handje… misschien dat hij ze nu ontdekt? jurian sabbelt al weken op zijn handje hele smak geluiden maar … nog geen tandjes … wel kwijlen … denk niet dat hij daar verder pijn last van heeft en ook niet dat hij hiermee honger oid aangeeft!

die ontlasting is heeeeeeeeeeel vervelend… hier helpt de nutriton (weleens van gehoord?) … moet je echt 2 weken uitproberen voor je weet of het wel of niet werkt … en je ben zo onzeker dat je eigenlijk niet durft (maar ik heb het ten einde toch maar gedaan… en had het eerder moeten doen!!)

evt extra water 10cc boven het water wat je er nu in doe kan ook helpen…
en geen kraanwater maar bronwater uit fles. Ook een flessenwarmer ipv magnetron kan wonderen doen…

het zijn maar tips…

heel veel succes en sterkte…
psst die nacht dat kon ook door sprongetje komen… wie weet is dat binnenkort weer voorbij?!

's nachts hebben ze minder last van krampjes omdat het spijsverteringsstelsel 's nachts op het meest lage pitje staat. 's nachts doet het lichaam zo min mogelijk en wat het wel doet is overleven. Zo rust je het beste uit.

Dus je hart klopt door, je ademt door. Maar spijsvertering is niet hoogste prioriteit. Daarom doen je maag/darmen 's nachts nagenoeg niks aan grote karweien.

Groetekes, Sje

En terugkijkend op mezelf in die ‘krampjesperiode’ zou ik mezelf nu het advies geven: niet teveel willen doen en gewoon afwachten…

Het klinkt moeilijk, maar achteraf heb ik het idee dat je jezelf zo in de weg zit door er per se iets aan te willen doen. Terwijl je er 9 van de 10 keer weinig tot niets écht aan kan verhelpen. Tuurlijk, wij gebruiken ook bar le duc ipv kraanwater, hebben ook de b-free fles en gebruik(t)en ook van dat darmflorapoeder. Maar uiteindelijk gaat het met de tijd over, als de darmpjes helemaal op orde zijn. Dat is nu eenmaal niet gelijk klaar. Dat is heel erg, maar nogmaals: ik denk meer voor de moeder dan voor het kind. Wij hebben als kind zéér waarschijnlijk ook krampjes gehad, maar ik denk dat maar weinig van ons zich dit óf de pijn kunnen herinneren…

quote:
's nachts hebben ze minder last van krampjes omdat het spijsverteringsstelsel 's nachts op het meest lage pitje staat. 's nachts doet het lichaam zo min mogelijk en wat het wel doet is overleven. Zo rust je het beste uit.

Dus je hart klopt door, je ademt door. Maar spijsvertering is niet hoogste prioriteit. Daarom doen je maag/darmen 's nachts nagenoeg niks aan grote karweien.

Groetekes, Sje

ik had een vraag ook over wat jij zegt over dat je 'snachts overleeft. dus hart kloppen en ademhalen.
meestal hoor ik hem ademhalen, en soms hoor ik gewoon ook helemaal niks dat ik echt mn hart vasthoudt als ik effe voel of ie nog wel warm is. ja ik ben overbezorgd, maar als ik ineens geen ademhaling meer hoor? dit is eigenlijk het laatste waar ik mee zat.
en wil weten of dat normaal blijkt of niet. want dan is het net alsof ie effe helemaal NIET ademt…

(K)Kuzjes!

quote:
En terugkijkend op mezelf in die 'krampjesperiode' zou ik mezelf nu het advies geven: niet teveel willen doen en gewoon afwachten.....

Het klinkt moeilijk, maar achteraf heb ik het idee dat je jezelf zo in de weg zit door er per se iets aan te willen doen. Terwijl je er 9 van de 10 keer weinig tot niets écht aan kan verhelpen. Tuurlijk, wij gebruiken ook bar le duc ipv kraanwater, hebben ook de b-free fles en gebruik(t)en ook van dat darmflorapoeder. Maar uiteindelijk gaat het met de tijd over, als de darmpjes helemaal op orde zijn. Dat is nu eenmaal niet gelijk klaar. Dat is heel erg, maar nogmaals: ik denk meer voor de moeder dan voor het kind. Wij hebben als kind zéér waarschijnlijk ook krampjes gehad, maar ik denk dat maar weinig van ons zich dit óf de pijn kunnen herinneren…

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/iAOAp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

nee dat is waar ik herinner me er ook niets van
maar wat jij zegt over afwachten… bedoel je dan ook dat je soms m maar gewoon moet laten liggen als ie krampjes heeft? ik kan da namelijk erg moeilijk. ik ben zoiezo erg gevoelig van aard en ik voel op dat moment zo met m mee dat ik m wil troosten en net als gisteren, ik was zolang bezig probeerde vanalles en niets hielp maar toch blijf je het proberen. na anderhalf uur was ie eindelijk rustig, omdat ie ook toen de fles kreeg natuurlijk.
vanochtend was ie weer lekker vrolijk…nog effe afwachten tot 10 uur dan begint het meestal

(K)Kuzjes!

hey meis…

ja dat is gewoon echt heeeeeeel erg moeilijk om je kindje te laten huilen… je moet hierin ook echt je eigen gevoel volgen… mits het teveel van je vergt … dan kan je ze echt beter even laten huilen… wie weet als hij half uurtje gehuild heeft is het ook over…

ik denk dat het de combinatie van sprongetje en darmpjes is… en je wilt hem hierbij zo graag helpen! volg daarom echt je gevoel hierin… darmpjes daar kampt bijna iedere baby mee… ze zijn als het goed is bij 3 / 4 maanden goed ontwikkeld en dan nog is het niet altijd een feest die darmen… (blijf er hier ook beetje mee tobben) …

masseren(over buikje wrijven met de klok mee) kan soms heel rustiggevend zijn
of fiets bewegingen met de beentjes maken…

sterkte!!

quote:
hey meis...

ja dat is gewoon echt heeeeeeel erg moeilijk om je kindje te laten huilen… je moet hierin ook echt je eigen gevoel volgen… mits het teveel van je vergt … dan kan je ze echt beter even laten huilen… wie weet als hij half uurtje gehuild heeft is het ook over…

ik denk dat het de combinatie van sprongetje en darmpjes is… en je wilt hem hierbij zo graag helpen! volg daarom echt je gevoel hierin… darmpjes daar kampt bijna iedere baby mee… ze zijn als het goed is bij 3 / 4 maanden goed ontwikkeld en dan nog is het niet altijd een feest die darmen… (blijf er hier ook beetje mee tobben) …

masseren(over buikje wrijven met de klok mee) kan soms heel rustiggevend zijn
of fiets bewegingen met de beentjes maken…
sterkte!!

</BLOCKQUOTE id=quote>

zijn buik masseren lukt alleen als ie eet, want anders spant hij hem kei hard aan en dat fietsen wil ook nog steeds niet lukken want hij is dan echt helemaal hysterisch.

weet jij iets over die ademhaling wat ik in een vorig bericht vroeg?
dat je hem nauwelijks hoort ademhalen en soms zelfs helemaal NIET?
is dat normaal of moet ik hier met het cb of huisarts over praten?
ik denk soms echt van OEH dadelijk haalt ie echt GEEN adem

(K)Kuzjes!

Hey,

Nogmaals, doe waar jij je goed bij voelt. Wil jij je kindje oppakken als 'ie huilt, doen. Ook al helpt het niets. Voorwaarde is wel denk ik dat jij rustig kunt blijven als je merkt dat niets helpt. Gevoelens bij jou van onrust, verdriet etc. pikt je kleintje ook op, waardoor hij misschien nog wel harder gaat huilen. Rustig blijven troosten, wiegen etc. en anders misschien toch even laten liggen en als je weer rustig bent, opnieuw proberen.

Wat dat ademhalen betreft, hij zal echt niet zomaar stoppen. Als je toch twijfelt, hou een spiegeltje voor z’n mondje. Dat beslaat als hij ademt. Beslaat het spiegeltje niet, dan zou het kunnen zijn dat hij ook niet meer ademt. Maarre, als ze diep slapen is de ademhaling soms zo rustig dat het net lijkt alsof ze niet meer ademen. Nogmaals: dat is 9 van de 10 keer echt niets bijzonders.

Succes!

Dat stoppen van die ademhaling hebben veel baby’s. Apneu heet dat. Tik dat als trefwoord in op Google en je krijgt meer uitleg.

Groetekes, Sje

Oh wat vervelend allemaal! Ik ken het wel, maar kan er ook niks aan doen. Nu heb ik ook al van alles geprobeerd, maar niks mag echt helpen. Ik denk dat je net als de mensen hierboven beschrijven er zo rustig mogelijk mee om moet gaan, want hoe meer stress jij hebt dat voelen ze ! Is makkelijker gezegd dan gedaan maar dat was bij ons wel zo. Als ik iemand anders de fles liet geven dan was hij vaak ook rustiger omdat hij mijn spanning voelde. Nu ben ik vandaag bij een ostheopaat geweest en nu blijkt dat hij last heeft van zijn nekje. Hij is als sterrekijker ter wereld gekomen en de wervels hebben in de verdrukking gezeten en hier heeft hij pijn aan en ik maar denken dat het krampjes zijn… blijkbaar hebben sommige dingen wel met elkaar te maken waardoor het dus krampjes kan veroorzaken, maar als dit opgelost is dan moeten die krampen ook minder zijn. Ik moet volgende week nog een keer terug en dan moet hij een stuk rustiger zijn. Ik wil je niks aanpraten, maar als je echt geen uitweg meer weet zou je dit misschien nog eens kunnen proberen of bij een reformhuis ABC dolphius halen. Wel moet je veel dingen een week of 2 de kans geven.
Succes en ik weet wat het is
Natasja

[/url]

helaas kunnen we alleen maar met je meeleven via het forum … soms zou je wel meer willen doen voor iemand!!

weet dat je niet de enigste ben… (al heb je daar niet veel aan want je zit er wel mee) … !

is dit altijd al zo geweest me die krampjes? of echt sinds kort? hoe slaapt de kleine verder de nacht etc?..

Wij zijn met onze kleine naar osteopaat geweest die zei dat de darmen nog ingekapseld zaten (ze vergeleek het met kipfilet waar het velletje nog strak omzat… ) dit masseerder zij los en daarvan werdt onze kleine erg rustig. Ze heeft in totaal 3 behandelingen gedaan… Verder ben ik aan het rommelen gegaan met ABC dophilus (reformhuis te koop) en nu doe ik nutriton door de voeding…

wij mogen nu ook beginnen met fruit … dat is weer anders voor de darmen … soms positief soms negatief en weer krampen… daarom durf ik het niet zo goed aan… maar we gaan ervoor … soms moet je het ook doen / durven! en … echt minimaal 2 weken de tijd ervoor nemen voor je het echte resultaat weet… Ik dacht vaak zie je wel het helpt niet (de volgende dag gelijk al) maar … dat is logisch…

kop op!!

quote:
hier ff reactie over het sabbelen op zijn handje... misschien dat hij ze nu ontdekt? jurian sabbelt al weken op zijn handje hele smak geluiden maar ... nog geen tandjes ... wel kwijlen ... denk niet dat hij daar verder pijn last van heeft en ook niet dat hij hiermee honger oid aangeeft!

die ontlasting is heeeeeeeeeeel vervelend… hier helpt de nutriton (weleens van gehoord?) … moet je echt 2 weken uitproberen voor je weet of het wel of niet werkt … en je ben zo onzeker dat je eigenlijk niet durft (maar ik heb het ten einde toch maar gedaan… en had het eerder moeten doen!!)

evt extra water 10cc boven het water wat je er nu in doe kan ook helpen…
en geen kraanwater maar bronwater uit fles. Ook een flessenwarmer ipv magnetron kan wonderen doen…

het zijn maar tips…

heel veel succes en sterkte…
psst die nacht dat kon ook door sprongetje komen… wie weet is dat binnenkort weer voorbij?!

hee, ja ik heb afgelopen zaterdag een flessenverwarmer gekocht, ik dacht msischien maken we het anders te warm dat dat dan nog meer op zijn darmpjes werkt?
of wat had jij als rede dat dat beter is dan magnatron?
over dat water, er wordt zoveel gezegt over uitkoken, of bronwater. maar volgens de waterschapsreiniging is het water hier echt wel zo zuiver dat dat geen belemmering moet zijn.
niet dat ik dat aan hun heb nagevraagd maar dat wordt wel is op tv gezegt.
sprongetje…ja da kan we waren die dag met m op weg geweest want moesten naar mijn ouders 50 km verderop dan. en nog bij mijn oma geweest om effe rico te laten zien dus misschien was dat ook wel teveel geweest toen…

(K)Kuzjes!