Vsm moeilijke ontlasting

Wie heeft er ervaring met de vsm druppels om ontlasting soepel te maken. Onze dochter, bijna 9 maanden, heeft geregeld last van moeilijke ontlasting, tot huilends toe. Extra vocht, groente en fruit mogen niet baten.

Wie heeft er tips/ ervaringen?

Alvast bedankt.

ik heb dit ook voor Emilie gebruikt toen ik op vakantie was in Nederland vorig jaar. Het hielp bij haar maar heel even maar werd hier al snel imuum voor. Emilie heeft hetzelfde probleem als jou dochter, en ik geef elke ochtend in haar fles een uitgeperste sinaassappel, dat werkt prima. Ook gaf ik haar melk dat hielp bij met name contstipatie problemen. Daarnaast gaf ik haar in de flessen extra geminarilaseerd water (hier in frankrijk is dat water dat hépar heet) en dat werk super! Emilie is er nu eindelijk vanaf en hoeft geen speciaal water meer, wel blijf ik doorgaan met de sinaassappel in haar melk. Ik ben nu overgegaan op opvolgmelk en weer even heeft ze last gehad van harde poep maar dat wisselt. Ik ben het met haar oude melk aan het afwisselen zodat ze niet in 1 keer over hoeft te gaan op die nieuwe melk. Ook veel groene groenten geven, dat helpt.
Ja joh, het is een probleem die veel voorkomt en te maken heeft met de ontwikkeling van de darmpjes. Er is pas echt sprake van constipatie als ze maar 1 keer per 3 à 4 dagen poept (bij flesvoeding). Maar die harde poep is heel vervelend en erg pijnlijk voor de kleintjes, ik heb dan ook echt alles gedaan om zoveel mogelijk tips bij elkaar te krijgen om dit te verhelpen en bovenstaande hielp het beste. Mocht je dat hépar vinden, laat je niet bang maken dat je daar maar een beetje mag geven omdat het niet goed zou zijn, nee hoor, het is gewoon water en stimuleerd extra de darmen. En met haar 9 maanden mag je gewoon als ze last heeft haar flessen hiermee vullen. Zodra de poep weer zacht is kun je het mixen met gewoon water of weer helemaal overgaan op gewoon water. Succes!!

Ikkiee, krijgt ze toevallig nutrixpap? Rijstebloem is dat? Dat heeft namelijk ook een stoppende werking en dat wordt door veel mensen nogal eens over het hoofd gezien als boosdoener.

Ga niet experminteren met drupjes slaolie in de flesvoeding want dat heeft helemaal geen zin. Het mengt niet met de flesvoeding en blijft alleen maar aan de binnenkant van de fles plakken.

Als niks echt goed helpt, is lactulose siroop nog een oplossing. Verkrijgbaar via de huisarts en hoeveelheid is afhankelijk van kg lichaamsgewicht. Dat heeft bij mijn dochtertje en bij het dochtertje van een vriendin van mij erg goed geholpen.

Alle sterkte en succes met de kleine mop!

Groetekes, Sje

Yeap sje, daar heb je gelijk in maar je komt er nooit helemaal onderuit van die rijstebloem. In alle potjes en desserts etc etc zit allemaal bloem in verwerkt, dit vertelde de apotheek mij. Kortom, die rijstebloem blijft een boosdoener. Wat ik trouwens ook deed was extra water in de fles of een schepje melk minder.

Ja maar er is een verschil tussen rijstebloem en bloem he?!
Wat die potjes betreft is er wel onderuit te komen, want dan is het gewoon een kwestie van geen potjes gebruiken, maar alles vers maken.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 20 Mar 2007 15:29:12

Bloem, rijstebloem, het zijn allemaal verdikkingsmiddelen die constiperend werken. Maar je hebt absoluut gelijk Sje, dat je zonder potjes kan. Emilie wilde alleen de zelfgemaakte groenten niet, vond ze te weinig smaak aan. Ik heb de fout gemaakt om haar hier eerst de potjes te laten proeven ipv gelijk zelf iets te maken. Zelfs als ik met bouillon kookte vond ze er niks aan. Gelukkig eet ze nu wel met de pot mee.

Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker

Wij maken inderdaad alles zelf. Ze krijgt eigenlijk nooit een potje.
Vandaag bij cb geweest. Eigenlijk doen we alles al wat ze adviseren; fruit, extra water, sapjes, bruin brood ed. Mocht het een probleem blijven dan zijn er nog (via de huisarts te krijgen) extra zemelen producten die moeten helpen de darmen te stimuleren. Maar zolang ze niet in groei achter blijft, vrolijk is en goed ontwikkeld zal het allemaal wel meevallen!!

Mijn dochter had ook hele harde ontlasting vanaf week 1. Ik heb ook Kindicol van VSM gebruikt en dat werkte goed. Echter moest ik wel steeds meer gaan gebruiken. 3x 5 druppels en dan had ze een redelijk zacht drolletje.
Echter moest ik, omdat ze de bittere allergievoeding niet meer lustte, wat diksap toevoegen aan de fles om 'm iets smakelijker te maken en ‘eureka’ een prachtige zachte luier! Ze was toen 4 maanden, dus diksap mocht toen net. Ik heb de diksap van Zonnatura genomen met de smaak appel/peer.
Wie weet helpt 't!

ik gebruik wel eens daro venkel water kan je zo halen bij de drogist werkt prima