Vruchtensapje

Morgen zal ik weer lekker reageren op andere topics, was vandaag naar zee, maar ik heb nu even een vraag!

Eva drinkt nu het warm is eindelijk wat anders dan melk. Ze is dol op de kant-en-klare sappen van Covelt (in het babyschap staan ze). Vanmorgen ging 100cc granaatappel/bes er zo in. Ik blij, want het is belangrijk dat ze nu veel drinkt. Het sap is biologisch en er zit geen toegevoegde suiker in. Wel bijna 50 calorieen per 100cc en dat is meer dan bv in water met Roosvicee ofzo.

Hoeveel van dat sap zouden jullie geven? En dan in plaats van een portie fruit? Of allebei? Haar schema nu:

-pap

• liga (halfje) met Covelt sap 100cc
  • brood met 150cc melk
  • half fruitje gemengd met 100cc yoghurt
  • warm eten
  • 120 cc melk

Dat is niet te veel lijkt me. Maar wordt het allemaal niet te veel als ze dan ook een potje fruit mag? En ook nog yoghurt? Hoeveel calorietjes heeft een baby eigenlijk nodig? Ik wil haar dat sap wel geven omdat ze er zo van kan genieten!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Gewijzigd door - Rainbow op 02 Jul 2009 23:32:43

ik heb geen idee hoeveel ze mogen maar jou schema van Eva is practisch gelijk aan die van Lindsey, hier dus als volgt:

• 1 boterham met 150 cc melk
  • 200 g. fruit
  • 1 boterham met 150 cc melk
  • 1 liga en een flesje diksap 125 cc
  • 200 g. potje + 100 g. yoghurt

en nu tussendoor eigenlijk nog wel meer drinken, maargoed ik geef ook gewoon water want dat drinkt ze gelukkig ook. en dat wordt bij Eva natuurlijk wat lastig. maar t lijkt mij er prima uitzien.

liefs,
Rinske

Ok! Leek me inderdaad wel gewoon een goed schema. Misschien alleen wel wat meer fruit toevoegen, want dat vond ze altijd wel lekker. Dus gewoon 200 gram waarvan 1x 100 gram mengen met kwark of yoghurt. Gelukkig drinkt Eva nu het zo warm is EEN BEETJE water. Niet veel, een paar slokjes, maar dat is beter dan niks. En ik ben al blij dat ze dat sap nu wil, want eerst was het helemaal niks he! Gisteravond werd ze huilend wakker en ik dacht dat ze dorst had, maar toen duwde ze de fles weer weg. Ze drinkt dus alleen bij echt erge dorst. Hopelijk blijft ze wel gewoon goed drinken, ook als het komende week wat koeler wordt! Koeler, jippie! Ben dit plakweer nu wel beu hoor!

fijn dat ze drinkt rainbow Ik heb net in de topic van wil gezet dat ik vandaag cb is ga bellen wat ze met 9 maanden nu precies moeten hebben want het is allemaal wel leuk die bezuinigingen maar bezoek met 6 maanden en dan pas weer met 11 schiet niet echt op wat een gepuzzel voor jezelf

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Wat belachelijk Michelle dat je vanwege bezuigingen pas weer met 11 maanden terecht kan. Ze bezuinigen tegenwoordig echt op de verkeerde dingen. Hier kon ik wel gewoon met 9 maanden.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

ja is ook belachelijk en vinden ze zelf ook en als ik perse wil kan ik wle bellen voor een afspraak tussendoor maar dat vindt ik ook weer wat dus bel ze wel gewoon. ik vindt die eerste maanden minder belangrijk als de maanden dat ze naar vast voedsel ed gaan. als ze zo klein zijn laat je ze een keer wegen en dan hoor je het vanzelf wel. maar ja dan zit je met de prikken natuurlijk

Liefs Michelle

@ MIchelle: inderdaad belachelijk dat je pas met 11 maanden weer mag komen met Dylano! Wij wel gewoon met 9 maanden, maar hier zeggen ze niet echt goed wat ze nu qua hoeveelheden mogen. Moet ik ook maar uitvogelen. Dusse…wil je het mij/ons effe laten weten? Dan weet ik ook of Eef een beetje goed zit, scheelt nou ook weer niet zo heel veel in leeftijd. Scheelt mij weer een telefoontje, al denk ik dat ze genoeg krijgt!

ik laat het weten

Liefs Michelle

nou dit krijg ik als advies

's morgens 200 cc +bambix
fruit 200 gr
boterham met 150 cc
’savonds warm eten 200 gram
voor slapen 150 cc
Hij moet met 9 maanden dus nog steeds 500 cc melk binnen krijgen of zuivelproducten als ik het goed begrijp toetje mag maar hoeft niet
doen we dus wel als ik zijn fles van 230 naar 150 terug moet brengen
tussendoor sap en eventueel liga of iets dergelijks maar hoeft niet wel het drinken.
IK hoor hier allemaal dat de laatste fleser met 9 maanden afgaat, bij ons cb dus niet hahahaha
schiet mij maar lek

Liefs Michelle

oh ja en moet wle klein toetje zijn hier houden ze niet van mollige baby’svolgens mij hahhahaha

Liefs Michelle

Wij mochten van het CB hier met 9 maanden de 3e fles vervangen voor een toetje. Dus alleen nog pap s’ochtends en tussen de middag een fles bij de boterham.

Haha komt vast omdat jij in Rotterdam woont, daar hebben ze die melk echt nodig

Pff snap soms echt niet hoe het komt dat er tussen de CB’s zoveel verschillen zitten. Mag toch niet mogen, ze moeten toch gewoon allemaal hetzelfde advies geven.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

dat be nik dus helemaal met je eens sandra hoe wordt je onzeker gemaakt nu trek ik me daar vrij weinig van aan en ga van het weekend of na het weekend denk ik gewoon met yochurt als toetje beginnen en dan de fles afbouwen zal straks nog eens even kijken wat madelon 19 jaar geleden kreeg met 9 maanden. want heb van het weekend een verjaardag in brabant en daar blijven we eten en zo en dan lijkt het me niet zo’n succes om te gaan experimenteren
weeg ik hem maandag eerst en dan na een week weer en kijken of hij niet afvalt

Liefs Michelle

Gelijk heb je Michelle, gewoon lekker je eigen gevoel volgen. Idd niet zo’n succes om te beginnen als je dit weekend ergens anders bent. Gewoon na het weekend beginnen en kijken hoe het gaat als je die fles afbouwt en een toetje geeft.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Morgan krijgt zo’n 400cc melk en heel veel water en diksap. Ze is net als ik een ontzettende natnek. Ze heeft ook veel dorst en weinig trek in eten. Nou ja dan eet ze maar wat minder ze kan het hebben als ze honger heeft komt ze wel.

Groetjes,

Michèle

@Michèle Morgan krijgt toch ook toetje dus dan zit je bijna of helemaal op 500 cc zuivel daar ging het om geloof ik, moet wle zeggen dat ik niet een van de intelligenste aan de telefoon had

Liefs Michelle

Ja klopt morgan krijgt 60gr kwark en dan nog 3 boterhammen met boter en ze eet ook smeerkaas dus dat zat wel goed. Ik heb toen de nutricialijn een keer gebeld erover omdat ze zo slecht der flessen dronk.

Groetjes,

Michèle

@Michelle, fijn dat je gebeld hebt! Ik zit dan goed met Eva, die krijgt alleen wel eh 550 cc aan melkproducten. Eh even kijken 180+150+100+120. Alleen drinkt ze niet alles op,meestal maar 90. Ik denk dat het zo wel goed is. Straks laatste fles weg, dat hoeft hier dan pas weer met een jaar! En ze is daar nog verknocht aan. Laatst kreeg ze 'm niet omdat ze laat had gegeten en toen sliep ze pas toen ze 'm kreeg!

hoeveel verschillen kun je hebben hahahaha.
@rainbow ik zit nu ook nog over die 500 cc heen

Liefs Michelle

hoi
@michele; Alle zuivel die je geeft mag je er ook bij rekenen. Als je dus slechte melk drinker hebt (zoals wij) kan je beter vaak kaas, boter en yoghurt aanbieden. Ik kreeg als tip om ook kaas gewoon als tussen doortje te geven (stond wel even raar te kijken) maar ging er goed in!

@rainbow; schema ziet er goed uit! als Eva het er goed op doet… prima toch?!

succes Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi,

Ik heb niks met al die schemas.
Sommige moeders maken zich zorgen of ze het wel goed doen.
Je moet gewoon op je eigen gevoel afgaan.

Mijn kinderen zijn nooit dol geweest op melk ( 1 en 3 jaar) en kreeg er dan ook niet veel in.
Als kraamverzorgster weet ik dat het belangrijk is dat ze calcium binnen krijgen.
Toen ze nog baby waren lukte het wel, maar de jongste wil het sinds kort niet meer. Vindt het gewoon echt niet lekker.
De oudste ook rond 1 jaar niet meer.
Pap kreeg ik ook niet naar binnen en toen ben ik maar gewoon yoghurt met roosvisee gaan geven en wat stukjes fruit er door heen.
Zo krijgen ze toch calcium binnen.

Onze kindjes drinken het liefst water, maar soms ook wel wat sap hoor en dan het liefst appelsap.

Zou gewoon op je eigen gevoel afgaan en me geen zorgen maken of ze te weinig binnen krijgt.
Geef Eva maar gewoon haar sap en doe het flesje maar gewoon vol. Er zit ook fruit in en dat zijn vitamientjes.
Tuurlijk in sap zit ook suiker, maar daar mag een kindje best wat van hebben hoor.
Zelfde als met vetten, heeft een kindje ook nodig.

Groetjes Lisan.