Vroeger wakker

Sjonge zeg, die kleinste van mij die heeft er tegenwoordig een handje van om rond 6 uur 's ochtends wakker te worden en dat terwijl het langer donker is ondertussen. Voorheen sliep hij tot 7 uur a half 8 en dan lag hij rustig nog tot 8 uur in bed. Hij was wel vaker om 6 uur even wakker, maar dan viel hij na een kwartiertjes weer in slaap, dat zit er nu niet meer op. Ik laat hem nu ook gewoon in bed liggen, maar wat ik gewent was om hem na 8-en pas uit bed te halen, dat red ik niet meer… Herkent iemand dit en wat doe je eraan??? Sprongentijd is het weer over een weekje of 5 (37 wkn), zal hij dan juist weer langer gaan slapen??

Lfs

Sprongentijd bij 37 weken? Die sprong kan al bij 33,5 beginnen.

Groetekes, Sje

dan is ht bij mijn zoon zeker al bij week 31 begonnen??

Lfs

Onze dochter is meestal ergens tussen 6 en half 8 wakker. Gister was het 6 uur, vandaag was het 7 uur, verschilt met de dag. Het was eerst half 8/8 uur, maar de laatste tijd is het steeds vroeger geworden.

Hoi,
Amy is ook de laatste tijd rond 6 uur / 6.30 wakker en dan ligt ze heerlijk te brabbelen en ze is ook langer wakker tegenwoordig en slaapt overdag minder.
Heerlijk gezellig!.
liefs Annelies

Lilypie First Birthday tickers

Max had het ook. Verschrikkelijk vond ik dat! Het was bij ons meestal voor zessen…ok, wel in de zomer, maar dan nog! Je kunt er NIKS aan doen helaas. Het hoort even bij een sprong en gaat vanzelf weer over. ECHT. Max slaapt nu tot 07.00 uur en meestal is het keurig 7.30 uur in het weekend. Volhouden is het enige wat je nu kunt doen, maar het komt meestal vanzelf goed!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie Fourth Birthday tickers

bedankt voor je reactie Rainbow! Ik vind het alleen zo raar dat ze spreken over een sprong bij 37 weken die al bij 33 weken kan beginnen. Zeg dan dat de sprong bij 33 weken begint en bij week 40 weer over is ofoz…hoewel het bij die van mij dus al bij 31 weken begonnen is. Maar goed, hij ligt mij opzich prima in bed hoor, de deur van onze kamer gaat gewoon dicht, maar lekker slapen doe ik niet meer . De oudste had hier gelukkig geen last van, hij heeft nu alleen last van zijn broertje die nu dus vroeg wakker is.

Lfs

quote:
bedankt voor je reactie Rainbow! Ik vind het alleen zo raar dat ze spreken over een sprong bij 37 weken die al bij 33 weken kan beginnen. Zeg dan dat de sprong bij 33 weken begint en bij week 40 weer over is ofoz.....

Maar zo staat het toch ook gewoon in het schema in het oei-ik-groei-boek dat die sprong bij 33,5 week kan beginnen?

Groetekes, Sje

ja, zo staat het er ook, maar noem het dan de sprong bij 33 weken en niet bij 37 weken, snappie wat ik bedoel?!

Lfs

Nee, dat doen ze niet omdat het wel degelijk een sprong is rondom week 37. En omdat op sprongen geen peil te trekken is en het voor elk kindje en voor elke sprong weer anders is, geven ze aan vanaf wanneer zo’n sprong kan beginnen en wanneer-ie ongeveer over moet zijn.

Dus de donkerste wolkjes staan (in mijn boek) bij 36 weken maar dat wil niet zeggen dat dat voor elk kindje precies op 36 weken geldt. Kan eerder beginnen maar zelfs ook later! Bij de meeste kindjes is het echter rondom die 36 weken.

Je moet je dus niet vastpinnen op precies dat moment van dat donkere wolkje, maar altijd gewoon rekening houden met heel die periode en dat in die periode de sprong plaats kan gaan vinden.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 18 Sep 2011 14:29:40

ik begrijp je hoor Sje, mijn kinderen zijn sowieso met alles tegendraads haha.

Lfs

Max heeft het ook rond een half jaar gehad meen ik en daarna met een maand of 9/10 nog een keer. Gek he, dat ze dan opeens van de wap zijn en vaak vroeger wakker worden? Ik sliep ook echt op zijn eerste kreetjes zeg maar en was meteen wakker als ik die hoorde. Ik ging dan heel gauw met hem naar beneden, omdat Eva anders wakker werd en ik met twee kids beneden zat. Mijn vriend en ik wisselden elkaar af, anders is het echt moeilijk. Vinden wij tenminste! Ik ben echt blij dat we uit die fase zijn. Maar misschien komt het nog wel een keer terug? Ik hoop van niet! Brrr en ik vind het voor jou helemaal rot, omdat het nu nog donker is en dat maakt het niet nog even erger! Ik leef met je mee!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie Fourth Birthday tickers

ik ben degene die er dan altijd uit moet, ik heb momenteel geen werk, manlief is eigen baas. Dus als er wat met de jongens is dan mag ik eruit zodat manlief nog ff kan blijven liggen of misschien is ie zelfs al weg.
Maar ik ga hem er niet uit halen omdat de oudste er wakker van word of kan worden, de oudste weet dat ie niet meteen uit bed gehaald word als hij wakker is en dat gaat nu met Chris hetzelfde. Ik denk dat hij vanmorgen nog weer in slaap gevallen is want ik ben er uiteindelijk pas om kwart voor 8 uit gegaan en hij lag nog rustig te spelen terwijl hij dus om 6 uur al wakker was. Ik vertik het, ik ga echt niet om 6 uur mijn bedje al uit omdat meneer het nodig vind om wakker te zijn en als de oudste er dan al wakker van word dat is dat vaak niet voor 7 uur hoor, die kan een hoop hebben als hij slaapt en hij gaat dan nog maar even lekker op zij kamer spelen.
Maar leuk vind ik het niet nee, ik slaap gewoon niet goed meer en ik ben al zo’n slechte slaper en ik kan er niet zo goed tegen om dan zo vroeg (voor mij onnodig) wakker gemaakt te worden. Maar goed, het zal vast weer een keer beter gaan, daar houd ik me dan maar aan vast.

Lfs