Vroeger wakker door SPRONG?

Hallo Meiden,

Jack is de laatste tijd steeds vaker erg vroeg wakker. Hij gaat om 20 uur slapen en gewoonlijk werd hij rond half 8 a 8 uur wakker. Soms iets eerder…
Maar nu de laatste weken komt het heel regelmatig voor dat hij al om 6:45 of vanmorgen 6:30 uur wakker is!!!
Hij doet natuurlijk gewoon nog een middagdutje, vanaf een uurtje of half 1 tot ca half 3.
Hij zit nog 1 1/12 week ongeveer in zijn 15 maanden sprong. Denken jullie dat het hiermee te maken kan hebben?
En komt ie niet op te weinig uurtjes slaap uit zo?

Groetjes van Christa

Ja, kan makkelijk met sprong te maken hebben.

Groetekes, Sje

Hi,
Bij mij same story…Julia is bijna 15maanden en ze gaat ook rond 20uur20.30 naar bed en ipv 8uur gewoonlijk word ze rond 6.30 wakker. Ze wordt steeds vaker 's nachts wakker en het duurt steeds langer totdat ze weer in slaapt valt, soms langer dan een uur. Ik denk nl dat ze erg veel last heeft van der tanden. Ze heeft nu al twee wekken een kies (geen tandjes wel een kies…he) maar als ik in der mond kijk lijkt alles opgezwollen te zijn…vind het heel zielig. Van CB zeggen ze dat dat normaal is en dat geloof ik zelf ook wel…als ze laat tandjes krijgt komen ze dan wel tegelijk door.
Ff afwachten dus, maar ik hoop dat ze straks wel weer gewoon rond 8uur wakker wordt zodat mama ook beetje uit kan slapen in de weekends.
Dus we houden het nog ff vol Christa en dan komt het weer wel goed he?

Gr Myr@ mama van Julia

Tja, het is wat met die 15 maanden… Die van mij zit er ook nog in, ik dacht dat ze er over heen was, omdat ze vorige week wat rustiger was, maar helaas… Deze week is ze erg mekkerig en wordt driftig als ze haar zin niet krijgt. Ook is ze iedere keer 's avonds wakker.

Het gaat vast wel weer over!

Groetjes,

jantje

Nou, gisteren dacht ik dat we het dieptepunt bereikt hadden: om 6 uur hoorde ik de kleine man al!! Hij viel om 7 uur nog voor 3 kwartier in slaap, maar dat was het dan wel. En dan s middags bijna 3 uur slapen he?! Grrrrr.

@Jantje: ik dacht ook dat we het gehad hadden, grappig dat jij dat zegt. Het ging juist weer prima en nu ineens weer dat vroege wakker worden. Vannacht hoorde ik hem ook een aantal keer wakker worden, maar hoefde er niet heen ofzo. En gisterenavond en vanmorgen; je wil het niet weten hoe aanhankelijk hij was. De drie H’s waren in volle hevigheid aanwezig!!! Volgens het sprongenschema zit Jack nog ca 1 week in de sprong…
@Myr@: Hier spelen kiezen ook nog steeds mee hoor. Hij heeft al zijn tanden al en 2 kiezen, maar er zitten er nog 2 te zeuren. Daar heeft ie nu ook last van ( vannacht ook volgens mij). Het is ook sneu, ze kijken er ook zo zielig bij vind je niet?

Vanmorgen werd ie dan wel om half 8 wakker, maar hij was vannacht ook een paar keer effies wakker geworden. Ik ben benieuwd…Zeker als de klok volgende week weer vooruit gaat!!!

Groetjes van Christa

Mijn kleine meid moest ik vanmorgen wakker maken, ze was met geen twintig paarden uit haar bed te krijgen, net nu ik moest werken vandaag grrrr… Zul je zien, morgen als ik vrij ben, is ze er weer vroeg bij… Ze gilde ineens moord en brand bij de oppas waar ze elke week komt en stak dramatisch haar armpjes naar mij uit, krijg je wel even een kronkel van in je maag. Gelukkig hoorde ik vanmiddag van de oppas dat het al snel over was met het gehuil.

@Christa, Janniek heeft nog 1 1/2 week te gaan, zucht…

Groetjes,

jantje

Vreselijk, maar ook heel herkenbaar Jantje!
Bij Jack zijn de drie H’s aanwezig tot de tiende macht momenteel. Ik kan me niet herinneren dat hij dit ook zo erg had bij de vorige sprongen…

Vooral aan het eind van de dag. Hij weet totaal niet wat ie met zichzelf aan moet volgens mij. Op schoot, eraf gaan en dan huilen dat ie weer op schoot wil bijvoorbeeld. Heel de tijd opgetild willen worden, huilen om een scheet, zucht, ik ben echt effe versleten!
Vanmorgen hadden we bezoek van een vriendin met haar zoontje en Jack kroop elke 2 minuten bij mij op schoot ( hij kent hun ook niet zo goed), nou dat heb ik nog nooit meegemaakt zeg.

Ik hoop dat het niet al te lang meer duurt, vind het ook gewoon sneu voor die kleine.

Groetjes van Christa

Jeminee, ik zit er even doorheen hoor!
Jack was vannacht onrustig. Huilend wakker worden en dan een tijd wakker blijven liggen…mama ook wakker natuurlijk. Vervolgens kan meneer lekker tot half 9 slapen en moest mama om 7 uur op haar werk zijn…grrrr!
Overdag bij oma niet zo lang geslapen en nu dus op bed, moe zou je denken. Maar nee, ik hoor hem nog apekooien in zijn ledikant hoor!
Ik hoop toch echt dat dit gedoe van de sprong komt en dat het snel over is zeg. En nog 1 kies van deze serie, dan zijn we er hopelijk weer even af…

Ik vind deze sprong wel erg lang duren en hij zou eigenlijk bijna over moeten zijn!!! Kan dit dan nog wel met de sprong te maken hebben?

Groetjes van Christa

Sommige sprongen duren kort en sommigen duren irritant lang.
Alle sterkte met de kleine man.

Groetekes, Sje

Deze duurt IRRITANT LANG!!!
Hij is ook nog steeds dreinerig vind ik, bleh…Met wat afleiding gaat het wel maar met name na het avondeten…grrrr.
En het erge is dat hij er natuurlijk niks aan kan doen dat arme kind! Hij zit zichzelf letterlijk in de weg
Ik hoop dat ie snel weer zichzelf is en gewoon weer lekker slaapt. En dat ie zijn hele gebit zo hupla in 1 keer compleet heeft morgen ochtend, hahaha!

Groetjes van Christa