Onze zoon is eigenlijk altijd een vroege vogel geweest, vaak wakker rond half 6/6 uur (rond half 8/8 uur in bed). Wij halen hem wel uit bed als hij wakker is, nemen hem bij ons in bed, liggen dan nog een beetje te soesen, dan krijgt hij de fles, daarna aankleden, naar beneden, dan een boterham, dan spelen. Zou ik dat anders moeten doen, om hem langer te laten doorslapen? Ik lees overal dat de boterham eerst moet, maar ik zie mezelf echt nog niet om half 6 beneden een boterham geven…
Vroege vogel, hoe mee omgaan?
Nee hoor, zou niet weten wat je anders moet doen. Het ene kind is een vroege vogel en het andere kind een uitslaper. De onze is ook een vroege vogel, alhoewel het nu hij ouder wordt wel iets beter wordt. Ik nam Erik ook altijd bij me als hij wakker was (rond 6.00 uur meestal) en dan gingen we tegen 7.00 uur naar beneden. Hij kreeg dan pap, tot voor driekwart jaar terug. Toen stapten we over op een boterham 's ochtends, omdat hij pap toen niet meer hoefde.
Groetjes,
M
hier is het nu gelukkig meestal een uur of 8, hij krijgt dan de fles in bed en dan geeft hij meestal wel aan of hij nog moe is of niet. Zo niet dan speelt hij meestal op bed nog 45 minuten en als hij dat niet wil gaan we naar beneden. Maar dat is nooit eerder dan 9 uur gelukkig. Meestal is hij echter nog moe en slaapt hij nog wel een uurtje tussen ons in.
Ik zou niet weten wat je anders zou kunnen doen. Je kunt hem moeilijk dwingen. Mijn neefje was altijd rond 5 uur wakker.
22-12-2009 colin geboren
Ik denk niet dat je iets kan doen om hem langer te laten slapen. Jou kindje is gewoon vroeg wakker helaas. Als hij nog lekker de fles wil zou ik het gewoon zo blijven doen als je nu doet. Dan kan je toch nog even lekker blijven liggen en rust je toch nog even uit. Onze dochter is om 7 uur meestal wakker en wil er vaak om 7:15 echt uit. We halen haar wel eens bij ons op bed maar dan is ze gelijk heel actief en kruipt over ons heen en wil van bed af. Dus hier geen na soesen meer maar er direct uit.
Dim begint weleens al om zes uur of half zes te miepen, maar dan stop ik hem nog een keer goed in, foppe weer naast het bed vandaan plukken en dan struikel ik mijn bed weer in en dan gaat het meestal wel goed, zijn pap krijgt hij normaal om zeven uur, heel enkel half zeven, maar niet eerder, dan maar wat miepen. Hooguit neem ik hem bij me, dat we samen nog wat soezen en dan tegen zeven uur het ontbijt. Hoewel had laatst dat hij naast me in slaap viel en het was in het weekend maakte hij me pas om half negen wakker .
Maarja het is niet zo dat hij echt elke dag zo vroeg wakker is, misschien is bij jouw zoontje dan ook gewoon de slaap op. Maar als hij wakker is kan hij dan niet gewoon liggen spelen in zijn eigen bedje? totdat het etenstijd is? Ik heb hier een speelbord erin hangen, en wat knuffeltjes bij hem liggen
mij valt trouwens op dat als ik Colin eerder naar bed doe, hij 's ochtends langer slaapt. Ik heb hem nu 2 avonden een uur eerder naar bed gedaan (om 19.00) en hij slaapt tot 8.00 terwijl hij eerst meestal om 7.00 wakker was. Misschien eens proberen??
22-12-2009 colin geboren
Hier meestal rond 7 uur wakker, soms wat eerder dan wat later. Als het eerder is gebruik ik hier de speen. Die moet ik dan idd ook van de grond plukken. Rond 7.00 uur halen we hem dan uit bed en ligt hij nog even met z’n vader te kroelen in bed zodat ik mij kan douchen…hier nog geen traphekje waarbij je hem lost kunt laten.