(vroege) ochtend ritme

Hallo,

Mijn dochter van bijna 8 maanden is 's ochtends altijd vroeg wakker, rond zes uur. Tot nu toe gaf ik haar dan een fles bij ons op bed, verschoonde haar en legde ik haar terug in haar bedje en sliep ze nog een klein uurtje. Daarna nam ik haar op ons bed en stoeiden we even lekker voordat ik haar ging aankleden en naar beneden ging.

Nu wil ze sinds een tijdje niet meer terug in bed slapen en zoek ik een ander ochtendritme! Hoe doen jullie dat als de kleine zo vroeg wakker is? Want het is niks om elke ochtend om 7.00 uur al beneden te zitten. Bovendien valt ze dan om 8.30 uur alweer om van de slaap en leg ik haar weer op bed.

Ik wil ook een keer erop overgaan om haar de pap van een bordje te geven, maar ja niet om half 7 's ochtends. Of vinden jullie het wel normaal dat je er zo vroeg uit bent met de kids?

Bedankt alvast voor de reacties
Iris

ik vind het vrij normaal hoor om zo vroeg op te staan dan legje haar later toch weer terug op bed

Ik nam wel de moeite om 's ochtends vroeg met dat bordje pap te gaan zitten. Ze zullen ooit van die fles af moeten komen. En liefst zo snel mogelijk. Goed voor de mondmotoriek en later voor de spraak. Hoe sneller die tong- en lipspieren sterk zijn, hoe beter. Dus trainen met een lepeltje! Ook om 7 uur 's morgens.

De consequentie van kinderen hebben is nou eenmaal dat je soms al fris en fruitig uit de veren bent als mensen zonder kinderen nog heerlijk liggen te snurken.

Het is even een periode doorbijten maar er komt echt ooit weer een tijd dat je er niet om 6 uur uit hoeft 's ochtends.

Groetekes, Sje

Dan zijn wij tot nu toe verwend geweest met ons meisje, dat we haar terug in bedje konden stoppen en dat zij (en wij) nog lekker een uurtje konden doorslapen…!

Is het ook normaal dat ze dan om 8.30 uur alweer hartstikke moe is en terug d’r bedje in moet?

Niks is normaal met kinderen. Elk kind is anders. Het ene kind is om 8.30 alweer bekaf en het volgende kind blijft wakker tot de middagboterham. Gewoon je kindje het ritme aan laten geven. Dan heb je de grootste kans op een gezellig niet-mopperend kind.

Groetekes, Sje

hey hey

Ik sta hier ook om iedere ochtend om ongeveer 06:00 naast mijn bed dan is milan namelijk wakker, Die krijgt dan zijn bordje pap en gaat dan weer terug zijn bed in om ongeveer 07:00. Julia is dan rond 07:30-08:00 wakker en gaat dan aan haar bordje pap.

Julia heeft ook een periode gahad dat ze heel erg vroeg wakker was en dan weer later terug naar bed wilde. Ik heb haar altijd zelf haar slaap en wakkker ritme aan laten geven en dat heeft altijd goed gewerkt. En tuurlijk baalde ik wel eens dat ze zo vroeg wakker was maar als ik nog erg moe was ging ik gewoon ff lekker op de bank liggen tot ze weer wakker was.

groetjes titsia

hier ook een vroege vogel!! thije is ook om 6 uur actief. Nog even bij ons op bed, en dan naar beneden. Daar wil hij nog wel spelen totdat luca wakker is en we kunnen ontbijten, en als dat erg lang duurt, dan eten thije en ik alvast een boterham. Aan pap doe ik niet, vind het zelf smerig en een boterham kunnen ze lekker zelf opeten. Thije is om 9:00 uur ook alweer moe…
verandert vanzelf, hoop ik. En anders maar niet!

Lilypie 4th Birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday Ticker

Hoi Iris,

kan me voorstellen dat je het niet leuk vind. Amy onze jongste is afgelopen juli 1 jaar geworden en die komt ook al om 6 uur. Vinden wij ook niet leuk maar zo is het nou eenmaal. Je zou misschien iets kunnen rommelen met later naar bed laten gaan of iets minder middagslaapjes geven maar of dat goed is weet ik niet.

Wij laten de kinderen ook zoveel als mogelijk zelf hun ritme bepalen en zijn altijd ( bijna altijd ) lekker vrolijk. Onze ervaring heeft ons geleerd dat als we ons met hun ritme bemoeien ze minder vrolijk zijn.

Hihi, conclusie : vroeg uit de veren bleh, ik ben ook geen ochtendmens dus ik begrijp je goed. Groetjes van Miranda.

mijn kinderen waren ook altijd vroeg wakker nog nooit geen problemen om gemaakt trouwens tja daar zijn het kinderen voor.

kevin is in het weekend na 7 uur altijd wakker door de weeks om 6.15 dan gaan wij er uit

Ja hoor heel herkenbaar
De jongens van mij zijn nog vroege vogels
Justin is rond 6 uur wakker
Door de weeks moet ed er ook om 6 uur uit
In het weekend mogen ze altijd nog even bij ons liggen en dan zijn we om 7 uur beneden
In het begin vond ik het nooit zo leuk maar nu heb ik zoiets van ach zo heb ik nog wat aan mijn dag haha
En ik heb ook geprobeerd om ze s`avonds later naar bed te doen maar dat werkte hier niet
Ze hebben een ritme
Zal hier wat worden als de klok terug gaat
succes ermee

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Hahaha, ik geloof dat 6 uur standaard is voor al die mini-mensjes! Tja, ook met ons meisje van 9 maanden hebben we geen wekker nodig; om 6 uur is het opstaan-tijd!

en weet je wat erg is, het zoontje van een vriendin van mij wordt om 9 uur wakker!!! Jaloers? Nou, wel een beetje ja!!! Maar volgens mij gaat hij niet om 19:00 uur naar bed. Een avond hebben vind ik ook wel lekker hoor!

Lilypie 4th Birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday Ticker

Het 3-jarige dochtertje van een vriendin van mij slaapt rustig tot half 11 uit. Klinkt heel luxe, maar ik vind het toch niet echt tof klinken dat een kind van die leeftijd zolang slaapt hoor. Doe mij dan maar een peuter en een kleuter om 7 uur naast mijn bed!

Groetekes, Sje

Wij denken dat ritme heel erg goed is voor kinderen ( voor ouders ook )
Als een kind de ene dag om 9 uur op de peuterspeelzaal moet zijn en de andere dag uitslaapt tot half elf zit er geen ritme in. Mij lijkt me dat geen goede zaak.
Al zullen die ouders van kindjes die wel zo heerlijk uitslapen daar wel blij mee zijn zo nu en dan.

Ja, als het zo af en toe eens gebeurt dat zo’n kleintje zo lang uitslaapt is het inderdaad niet erg, maar als een kind dat nog niet op school zit elke dag geneigd is tot die tijd in bed te liggen, zou ik me toch zorgen gaan maken hoor.

Groetekes, Sje

Heb je dat ook tegen je vriendin gezegt of houd je je daar liever buiten Sje ?

Zo is er een vriendin van mij die is zelf depressief, krijgt daar ook medicatie voor. Maar dan houdt ze haar dochtertje op tot ze zelf naar bed gaat zodat dat kleintje s’morgens langer op haar bed blijft liggen en ze zelf uit kan slapen.

Ik geef dan 1 keer mijn mening maar daarna houdt ik me erbuiten.

Ik heb wel eens aangegeven dat ik het wel erg lang vind, maar die vriendin vindt het zolang die kleine nog niet op school zit ook lekker om zo laat op te starten dus volgens mij heeft ze er zelf geen problemen mee. Dus ik laat het maar gewoon zo.

Groetekes, Sje