Vroeg wakker

Hoi,

De kinderen zijn iedere keer vroeg wakker en dit breekt een beetje op.
Het is nu eigenlijk iedere keer kwart voor 6.
Even laten plassen en zeggen dat ze nog even verder moeten slapen helpt niet, ze zijn gewoon uitgeslapen.
Aan het eind van de middag zijn ze gewoon bekaf. Zo ook vanmiddag.
Ik heb ze alle 2 om 18.00 op bed gedaan en niet meer gehoord.
Nou zij mijn man net: die zijn morgen vroeg weer zo vroeg wakker.
Ik kan ze echt niet langer ophouden want ze trekken dat niet.
Ben nu zelf dus ook hardstikke moe en heb zo een hele lange dag.
Nou sprak ik gisteren een moeder bij de speeltuin en die zij dat haar kindjes vaak tot 9 uur slapen.
Nou kan dat niet doordeweeks ivm school/pz, maar op het weekend zou ik zo graag eens langer slapen.
Ik werk de hele week en uitslapen op het weekend zit er niet in want de kinderen hangen nogal aan mij, dus die willen bij mij zijn.
Wij liggen er doordeweeks dan ook om 21/30/22.00 in.

Dit wou ik even kwijt.

Nog meer ouders met vroege vogels? En zijn jullie ook moe s avonds?

Groetjes Lisan.

Hoi Lisan,

Lastig he!
Onze dame is ook een vroege vogel. Ze is vaak al om 6.15 wakker soms nog eerder.
We laten haar in principe liggen tot min. 6.30. Dan pas gaat één van ons het bed uit (we wisselen elkaar af).
We hebben ook een tijdje gehad dat ze nog eerder wakker werd, zo rond 5.45. Toen haalde we haar er op een gegeven moment maar uit rond die tijd, ze was immers klaar wakker. Tot onze verbazing merkte we dat ze toen nog eerder wakker werd. Kortom dat werkte echt averechts. Sinds we haar laten liggen tot 6.30 wordt het ook wel eens een uur of 7 en dat is dan voor ons echt uitslapen.
O ja, als we haar laten liggen zijn wij natuurlijk wel al wakker, maar je rust toch nog iets uit en zij is daardoor wel aan het ritme gewend.

Lieke slaapt trouwens nog weleens twee keer per dag. Vaak is ze tegen 11 echt moe en gaat dan ff slapen en dan soms rond 4 of 5 uur weer even. Soms maar een half uurtje, soms moeten we haar echt wakker maken voor het eten. We vinden het nl. wel belangrijk dat ze dat ritme wel blijft houden.

[url=http://lilypie.com][/url] 
[img]http://lb2m.lilypie.com/g7Jap1.png" width="200" height="80" border="0" alt="Lilypie Second Birthday tickers" />

Hangt waarschijnlijk in de lucht lisan, ook hier allebei vroeg wakker. Luna is tegenwoordig ook rond 6u wakker. Ontzettend vervelend maar denk dat er niks aan te doen is. Zou het de lente zijn??? Vogels die vroeg aan het zingen zijn???
Schoot me, weet ook niet wat het is.

Gr Patries

Ja, die vervelende vogels he!
Het maakt hier eigenlijk niet uit, lente/zomer/hefst/winter, alle seizoenen vroeg.
Ik leg me er maar bij neer, en ga straks weer lekker op tijd naar bed.

@kammi102: jouw kindje is wel wat jonger dan die van ons.
Onze meiden zijn bijna 5 en 2 1/2 jaar oud.

Helpt hier niet om langer te laten liggen want de jongste roept dan steeds: ik ben wakker, ik ben wakker enz.
De oudste wordt er trouwens vaak wakker van terwijl die nog lekker lag te slapen.

Leuk trouwens die snelle reacties. Bedankt!
Maare… zijn jullie ook zo moe dan s avonds? En hoe laat liggen jullie op bed?

Moet eerlijk zeggen dat ik 's middags nog wel eens ga liggen, maar dat kun jij natuurlijk niet doen ivm je werk. Wij liggen meestal rond half 11 erin.
Bij ons is het met luna niet altijd geweest, merendeel inderdaad ook altijd wel vroeg van kleins af aan. Toch heeft ze ook wel eens tijden dat ze pas tegen 8u om de hoek kwam kijken.

Gr Patries

Hoi Lisan,

Dan is Lieke met haar 14 maanden inderdaad een stuk jonger.
Ik weleens van een nachtlampje gehoord die je op tijd in kunt stellen.
Misschien een idee om te gaan gebruiken. Dan kun je bijv. met ze afspreken dat ze pas hun bed uit mogen/ of van hun kamer af als het lampje aangaat. Lijkt mij ideaal voor Lieke daar is ze nog iets te jong voor.

Lieke gaat rond 7 uur naar bed en dan is ze inderdaad echt moe. Tegen de tijd dat sesamstraat op tv komt, knapt ze echt af. Dan gaat ze lekker met mij sesamstraat kijken en papa is dan ondertussen aan het koken. Rond 6 uur eten en daaarna volgt eigenlijk onze bedroutine.

Zelf ben ik trouwens ook echt kapot na een dag. Zeker nu ik 32 weken zwanger ben van de tweede. Probeer dan ook 's middags te slapen en vroeg naar bed te gaan. Wat ik echt ook erg irritant vind want heb ook echt wat tijd voor mezelf nodig. Maar eh, dit werkt toch het beste, ben dan de volgende dag beter uitgeruste en niet zo humerig.

Groetjes, Kirsten

Gewijzigd door - Kammi102 op 20 Mar 2010 20:18:23

Hoi Kirsten,

Gefeliciteerd met je zwangerschap en succes nog de laatste paar weken!
En leuk voor Lieke een broertje of zusje!

Groetjes Lisan.

Hier ook een vroeg vogeltje. En het nieuwe kdv begreep maar niet waarom ze nog twee slaapjes had. Dat snappen ze nu wel gelukkig. We laten haar in het weekend wel tot minimaal 7.30 liggen want anders ben je echt gesloopt. Vanmorgen hoorde ik zelfs pas om 8.00 mamma uit dus luxe zeg maar. Het maakt overigens wel verschil of het werkdag is of niet als ze geen wekkers hoort is ze wel later wakker.

Groetjes,

Michèle

Hier is het trouwens ook zo dat het niet uitmaakt hoe laat je ze in bed legt.
We gaan regelmatig naar mijn ouders en zijn dan pas rond 21.00 thuis.
Maar gewoon rond 6 uur wakker.
Is gewoon hun ritme denk ik dan.

Hier in de straat een jongetje van bijna 3 1/2 en die ging altijd om 19.30 op bed en nu vaak pas om 21.30 en soms nog later.
Gewoon om 7 uur wakker. Maakt dus niks uit.
De ouders werken allebei, en omdat ze hem dan zo kort zagen laten ze hem tegenwoordig tot 22.00 op.
Zelf gaan ze ook rond die tijd slapen.
Heb je niks aan je avond denk ik dan!

Erik is altijd al een vroege vogel geweest: zo rond 6.00 uur wakker. De laatste tijd weer rond 5.30 uur, heeeeeel soms rond 6.30 uur. Ik werk 3 dagen per week en op zondag heeft papa 's ochtends Erik-dienst en kan ik uitslapen. Als ik maar door kan slapen 's nachts, dan trek ik de dag wel, ook al is Erik zo vroeg wakker. Dus ik ga ook nooit later dan 22.00 uur slapen en dan maak ik dus een nacht van 7 à 7,5 uur slaap. Op de dagen dat ik vrij ben, ga ik vaak tussen de middag ook nog even dommelen op de bank als Erik slaapt. Dan ben ik vaak zo vertrokken, dus moe ben ik dan toch wel. Als ik op m’n werk ben heb ik niet echt tijd om daar bij stil te staan en buffel ik gewoon door…

Ik vind die tip van dat lampje dat je kan instellen een goeie, die ga ik onthouden voor als Erik ouder is. Misschien ook iets voor jou?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hoi Lisan,

Ik ga eigenlijk nooit voor 7 uur eruit ook al is Rens om 7 uur wakker. Ik zou toch eens proberen om het tot 7 uur te negeren. Als je dit een tijdje volhoud komt de boodschap misschien wel over. mijn zoontje is wel een stukje jonger maar bij hem werkt het wel. Als ik hem er vroeg uithaal dan komt hij de andere dag nog vroeger.
Oke 9 uur is lekker maar 7 uur is ook prima toch? Ik vind dat beter te doen als 6 uur. dat ene uurtje maakt echt veel verschil.
Er bestaan trouwens wekkers voor kinderen die aangeven of ze al uit bed mogen komen, je jongste zal dit misschien nu nog niet snappen maar je oudste denk ik al wel.
Misschien kun je iets van een beloningssysteem gaan gebruiken. Je zou dan bv met je jongste af kunnen spreken dat ze rustig in haar bed moet blijven totdat jij haar er uit haalt. Je zou dan bv met stickers kunnen werken en na een bepaald aantal stickers een klein cadeautje geven. Misschien kun je er wat mee.

groetjes Ramona

Hier ook de hele wintertijd zo’n beetje 5.30, maar soms was het ook 5 uur. Gelukkig niet constant, ik had ook het vermoeden dat door het doorkomen van de kiesjes kwam, omdat de kiesjes eenmaal door waren het weer wat later werd. En ik moet zeggen dat ik er nu aan begin te wennen.
Maar daarna begon het weer, volgens mij de hoektanden. Ik weet niet hoe oud jouw kindjes zijn. Maar de laatste 8 dagen gaat het goed. 6.30. En ik heb nog geen hoektand gezien hoor. Wel hebben we het bedje anders neergezet afgelopen week, je probeert wat.
Bij ons werkte dat ook niet hoor later naar bed. Sanne was ook bekaf rondom 17.00 uur.
En ik vind de zomer vroeg wakker niet zo erg, maar de hele winter was het gewoon nog donker buiten.
Ennnnnne volgende week uur naar voren.

Je went eraan hoor. Ik heb het idee gehad ik ben kapot, maar nu voel ik me al fitter worden. Wij liggen hier ook rondom 22.00 op bed.

Groetjes en sterkte Carolien

Hoi,

Fijn om te lezen dat er meer moeders/vaders vroeg op bed gaan.
Zo maak je nog een lange nacht.
Vanmorgen was het half 7. Dat vind ik prima!
Ze lagen er dan allebei ook al om 18.00 op. Hardstikke moe.

Ik zit er inderdaad aan te denken om zo n lampje te kopen.
Eerst maar eens 1 om te proberen en dan later nog een denk ik.

Groetjes lisan.

Waar kun je die lampjes eigenlijk kopen? En hoeveel betaal je voor zo n lampje?

Nick is ook altijd een vroege vogel geweest. Vaak om 6.00u wakker maar heel vaak dommelt hij na wat spelen ook weer in slaap. Doordeweeks als hij naar het KDV moet dan krijgt hij een papfles en dan leggen we hem weer terug. Dan dommelt hij wat of speelt verder als hij echt uitgeslapen is. Maar het is nooit een probleem gelukkig om hem weer even terug te leggen zodat wij kunnen douchen en aankleden. We staan ook nooit eerder op omdat hij wakker is. Vooral niet zo vroeg. Dat negeren we dan ook. Tenzij hij echt overstuur aan het huilen is. Dat is een ander verhaal maar dat gebeurd zelden tot nooit. Maar het ritme van het KDV zit er in het weekend ook in. Ik denk dat het moeilijk is om dat te veranderen. Wij liggen ook rond 22.00/22.30u in bed iedere dag. Of het nou weekend is of niet. En als ik alleen thuis ben met Nick dan ga ik ook vaak smiddags even op de bank liggen om wat te rusten…

Groetjes Bianca

Als het over die wekker van het aapje gaat, die waren een tijdje geleden bij Kruidvat. Je had ze voor meiden met roze olifantjes.

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

hier ook een vroeg vogeltje in huis. Afgelopen dagen 5.30 en gewoon klaarwakker. Ik laat hem dan wel liggen, in ieder geval tot half 7, maar dan slaap je natuurlijk niet meer, hij ligt dan aardig te kletsen en te “miepen”. Daarom ook altijd maar rond 22 uur naar bed, dan heb je nog wat slaap. Ongeveer eens in de 2 weken slaapt hij uit… maar dan wel op een dag dat ik moet gaan werken. Heb wel vanalles geprobeerd, overdag minder slapen, later naar bed, vroeger naar bed. Maar het maakt allemaal niets uit. Op het cb waren ze optimistisch… Arts zei:“joh, als hij 14 is, krijg je hem zijn bed niet meer uit”. Dat is een lekker vooruit zicht, duurt alleen nog 12 jaar…

hier ook een vroege vogel,
maar ik het wordt ook zo vroeg licht ik denk dat het daar ook wel mee te maken heeft.
dit weekend wordt de klok verzet dus dan zal het wel eventjes iets langer donkerder blijven tot zolang het duurt

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

hi,

Het is ook normaal hoor dat je zo moe en op bent. Je bent vroeg wakker, hele dagen werken daarna als je thuis bent kun je ook niet gelijk ontspannen.

Ik vind die tip van het lampje wel een goed idee eigenlijk. Die ga ik onthouden als die vna mij wat ouder is.
Die van mij is standaard half 7 kwart voor 7 wakker. Denk dat het zn ritme is want als ik aan het werk ben. (drie dagen) dan wordt hij meestal zo laat uit bed gehaald. en ja hij slaapt dan nog! En als ik vrij ben dan is hij eerder wakker… boef!
Ik laat hem altijd liggen tot 07.00 uur. Vind dat een mooie tijd om op te staan. ik loop dan ook naar hem toe, leg hem neer, speen erin en zeg dat hij nog even moet slapen. soms lukt het, maar vaak ook niet helaas. Dan doe ik een lampje aan en geef hem een boekje.

Wat je vertelde over buren die hun kindje rond 22.00 uur naar bed brengt? vind dat wel laat hoor. Dat werkt toch averechts dan? bij ons in iedergeval wel.

@Linny:

Dat jongetje dat om 22.00 op bed gaat wordt er s morgens om half 8 uitgehaald.
Op het weekend gaan zijn luikjes om 8 uur open.
Ik heb op internet gelezen dat kinderen tot 5 jaar het klokje rond moeten slapen. Dus 12 uur.

Groetjes Lisan.