Vroeg wakker, hard huilend

Hallo,

Ik heb een dochtertje van 7 maanden. De laatste tijd slaapt ze zo onrustig. Wordt ze vaak wakker rond 5.00 uur. De ene keer valt ze vanzelf wel weer in slaap en kan ze tot half 7 slapen. Andere keren huilt ze heel hard. Dan aai ik haar even over d’r hoofd en laat haar huilen maar ze wordt soms helemaal overstuur en houdt ze zich daarmee wakker,

Als het niet ophoudt dan geven we haar de fles en valt ze direct daarna als een blok in slaap en ligt ze zo’n uur of twee weer te slapen.

Elke ochtend weer vraag ik me af of ze nou van de honger wakker is of niet. Als ze zo hard huilt lijkt het wel of ze ergens van geschrokken is. Maar als ze dan die fles helemaal leeg drinkt lijkt het toch alsof ze honger heeft.

Wie heeft dit ook wel eens gehad? Wat moet ik nou doen, toch laten huilen, flesje wel of niet dan geven? Overdag meer te eten geven? Ze is enorm bewegelijk, er spartelt altijd wel iets aan haar. Ze verbrandt volgens mij veel energie. Ze eet nu als volgt

tussen 5.15 en 6.30 uur 200ml fles met 3 scheppen bambix
± 9.30 uur fruithap
± 11.00 uur fles 160ml (meer wil ze niet!)
± 15.00 uur fles 160ml (ook nu wil ze niet meer)
± 18.30 uur groetehap en yogurt
± 20.00 uur fles 100ml
± 23.00 uur fles 200ml bambix avondpapje (= 8 scheppen)

Een heel lang verhaal… hopelijk herkent iemand zich erin, hoor graag!

groeten
Iris

Hoi Iris,

Job is ook 7 maanden, maar slaapt erg goed dus daar herken ik me niet in.

Alleen zijn voedingspatroon zit er wel erg anders uit.
Ik zag dat je dochter nog 5 flessen krijgt?
Mss kun je er eentje laten vallen?
Job krijgt er nu nog 3 a 4 op een dag, vaker 3 dan 4.

Dat ze kleinere beetjes drinkt kan ook zijn omdat ze geen honger meer heeft.
Ik zal Job’’\s voedingsschema hier eens neerzetten.
Toen ik met hem van 5 naar 4 flessen gingen werd hij wel wat rustiger.

07.00 uur - fles 200 cc
09.45 uur - fruithap
12.00 uur - fles 200 cc
15.00 uur - fruithap of fles of half/half
17.00 uur - groente
19.00 uur - papfles 200 cc

Mss heb je er wat aan? Het slapen kan ik je niet bij helpen helaas.

Liefs Maaike

Hoi Iris,

Herkenbaar, mijn dochtertje is nu 7,5 maand en is ook heel snel overstuur, als ze net wakker is en er staat niet meteen iemand naast haar, brult ze tranen met tuiten en moet daarna nog bijkomen van het gebrul.

De laatste tijd slaapt ze super onrustig, 's avonds om de haverklap wakker, 's nachts een enkele keer wakker en overdag sjachereinig. Volgens het ‘sprongenboek’ zou ze nu in de rustige periode zijn… dus dat kan het ook niet zijn.
Het enige wat ik kan bedenken is de tandenellende, ze heeft nu al een week dunne broekjes die erg stinken.

Haar voedingsschema ziet er zo uit:

7.30 uur fles 200 cc
9.00 uur fruithapje
12.00 uur fles 200 cc + halve boterham
15.00 uur fles 200 cc
17.30 uur groentehapje + yoghurt
21.30 uur fles 120 cc met pap (ze zou op de dag al voldoende binnenkrijgen, want ze eet alles op, maar ze kan die laatste fles echt niet missen)

Groetjes

jantje

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties! Het blijft een beetje jojo-en met die kleine meid van ons. Van de week was ze ineens weer om half 7 pas wakker. Terwijl qua voeding op de dag en 's avond er niks anders is. Tsja, niets aan te doen??

Jantje, die papfles die jij geeft om 21.30 uur, daar maak je haar voor wakker? Hoe laat leg je je dochter dan op bed 's avonds. Mijn dochter gaat meestal tussen acht en half negen slapen.

Bedankt
Iris

Hoi Iris,

Janniek gaat om 18.45 uur naar bed, dan is het balonnetje echt leeg, we hebben haar wel eens geprobeert langer wakker te houden, maar dan is ze alleen maar chagereinig.

Groetjes,

jantje

Hoi Iris,

Jade wil ook 's nachts wel eens wakker worden, gelukkig heeft ze een fiep, die doen we dan in en slaapt ze weer verder. Dit is een paar weken lang een paar keer per nacht gebeurt, maar de afgelopen drie nachten weer niet?! Ik denk dat Jade dan ergens van geschrokken is… van een geluidje of miss. van een droom of miss. ook wel een te drukke dag?! Jade krijgt wel minder eten… vanaf ze al 4 maanden is heeft ze nog maar 4 voedingen en een fruithap…
Nu krijgt ze:
+/- 7.30 fles 200cc
+/- 10.30 fruit
11.30/12.00 fles 200cc
+/- 16.00 warm eten (= 2 scheppen groente, 1 schep aardappels) + fles 150cc
+/- 20.00 fles 200cc met pap

vanaf 7 maanden gaan wij 's middags beginnen met een boterham.
Succes!
Groetjes Frauk

Gewijzigd door - mama Jade op 23 Aug 2008 14:54:42

Hoi Iris,
Je dochter is 7 maanden, dus volgens mij mag je ook met brood beginnen. Ze krijgt nog erg veel flesvoedingen vind ik persoonlijk. Mijn zoontje is nu 8 1/2 maand, maar zit al heel lang op 3 flesvoedingen. Zijn schema is:
8:30 papfles van 200 ml nutrilon en 6 scheppen bambix
10:30 Fruithap
13:00 1 boterham en een fles van ca 150 ml
Tussendoor siroop en een koekje
18:00 uur warm eten en een toetje
21:00 Papfles van 200 ml nutrilom em 6 scheppen bambix.

Het kan volgens mij wel een sprong zijn, want ik begreep dat de sprongen ook iets eerder of later kunnen komen.
Jack is nu 8 maanden en volgens mij ook in een sprong. Maar hij krijgt ook 3 tanden tegelijk en heeft een virusje dus je weet het toch nooit. Hij heeft ook een paar nachten gehad dat hij helemaal overstuur wakker werd, alsof hij eng gedroomd had ofzo?! Ik heb hem 1 keer bij mij in bed genomen maar dat doe ik nooit meer want toen ging ie gewoon spelen!!! Ondeugd!! Dus nu ga ik er heen, aai hem even over zijn bol, speentje erin en even erbij blijven tot ie weer verder slaapt. Jack is net zo’n beweeglijk mannetje als jouw dochter volgens mij. Ik denk ook wel eens dat het daar me te maken kan hebben.

Succes!

Hallo ,

Bedankt voor jullie reacties! Leuk om ook te horen dat er nog meer van die bewegelijke kleintjes zijn… als ik baby’s om me heen zie dan verbaas ik me soms erover dat die wel eens “stil” liggen, haha! Mijn dochter doet dat alleen maar als ze heeel erg moe is of als ze ziek is ofzo!

Wij durven daarom ook niet zo goed om de late avond papfles te vervroegen, we denken dat ze de nacht dan nog niet kan overbruggen. Vanaf wanneer zijn jullie die fles naar voren gaan halen?

En Christa ik las dat jij de laatste papfles om 21.00 uur gaat, is Jack dan ook tot die tijd op of maak je hem dan wakker?

En wat voor pap geven jullie? Ik heb nu Bambix avondpapje in huis gehaald, maar geven jullie ook wel eens dat groeiontbijt als laatste fles? Maakt dat wat uit?

Bedankt alvast,
Iris

Hoi,

Sinds twee dagen geef ik de papfles (200cc + 6 schepjes bambix groeipap fijne granen) 'ochtends. 's Avonds krijgt Janniek om 17.30 uur haar groentehapje met yoghurt toe. Daarna gaat ze (om 18.45 uur) naar bed en komt er de volgende ochtend om 7.15 uur pas weer uit.

Wij geven 's nachts alleen wat water als ze wakker mocht worden.

Groetjes,

jantje