Vriendin van vrouw van collega van moeder van

Hallo allemaal,

Omschakellen omschakellen en nog eens omschakellen hoe doen jullie dat?
24uur per dag ben ik mama van Joey,en vriendin van .Maar daarnaast zijn er nog zoveel andere mensen die ik mijn aandacht wil /moet geven .(Collega’s vrienden familie)
Af en toe snak ik weleens naar een uurtje Iris zijnngestoord douchen benen scheren,haar fohnen boek lezen,studderen zonder moeten.Alleen is er altijd wel iemand die mijn aandacht nodig heeft :telefoon …grrrrrrr.en, dan komt de huisvrouw om de hoek kijken en wordt er onder Joey’s slaaptijd schoongemaakt enz,en is mijn relax uurtje wederom verkeken.

Hoe doen jullie dat???

Groetjes Iris

is wel een beetje herkenbaar, ja. Maar mijn vriend is muzikant, dus wel vaak overdag thuis. Dat scheel wel veel, maar merk dat ik ook een beetje huisvrouw aan het worden ben. Niet echt rock en roll meer Mijn zoon gaat ongeveer 1x per 2 weken een avondje bij mijn schoonmoeder logeren en dan is het mijn avond. Dan doe ik lekker waar ik zin in heb en meestal is dat lekker niks! En ik probeer te relaxen als mijn zoon 's avonds in bed ligt. Dan ga ik in bad of kijk lekker een filmpje. Ik heb zelf wel veel behoefte aan vriendinnen en familie, maar heb wel de instelling dat ik niks moet. En ik vind het wel schelen dat mensen nu je een kind hebt er meer begrip voor hebben als je niet kunt of geen tijd hebt.
Maar als mijn kleine naar de creche is dan ben ik meestal ook de hele middag aan het poetsen want dan heb ik eens goed de tijd en de rust ervoor terwijl ik eigenlijk iets leuks meot doen!

22-12-2009 colin geboren

Afspraken maken met je vriend. Of uit logeren sturen. Als ik mijn haar wil verven en even wil tutten doe ik dat als mijn vriend thuis is. Dan let ik nergens op alleen op mzezelf zeg maar en willen we echt even wat tijd samen dan stuur ik haar uit logeren of ik neem een dagje vrij en breng haar naar de creche.

Groetjes,

Michèle

Als ik écht tijd voor mezelf nodig heb, dan neem ik een dagje vrij terwijl Erik naar de creche gaat. Zoals volgende week woensdag weer En hij gaat eens per maand uit logeren, dan hebben we tijd voor elkaar en kunnen we lekker doen waar we zin in hebben (inclusief uitslapen, heerlijk!).

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

goed plannen! ik maak altijd een schema van de week aan huishouden! dit werkt hier prima. koken doe ik bijv. alleen maar op maandag, woensdag en vrijdag. schoonmaken ook. dan heb ik sowieso dinsdag en donderdag een hele dag voor mezelf, buiten de slaaptijden van mijn kleine. hierbij komt ook nog kijken dat mijn zoontje altijd om 18.30 al naar bed gaat. dan hebben we alle tijd voor ons zelf. soms doe ik iets leuks met mijn man bijv. filmpje kijken of in de tuin relaxen of de babyfoon aan de buren geven en dan de koopavond in. in het weekend slaap ik altijd uit en mag mijn man de hele ochtend voor de kleine zorgen. scheren, verven en andere vrouwelijke dingen doe ik ook in de avonduren als de kleine lekker ligt te slapen. dus het is een kwestie van goed plannen dan komt het echt wel goed! en wil je een hele dag voor je zelf? dan idd een dagje vrij nemen of je vriend laten oppassen. sterkte ermee!

Lilypie First Birthday tickers

Tja, herken het wel hoor! Hier is dat ook heel moeilijk! Mijn man werkt onzettend veel en ik ben meestal met de kleine als ik niet werk (full-time) Ik kan de nanny wel laten komen maar die ziet mijn dochter al de hele dag, dus dan heb ik best wel schuldgevoel zeg maar!

Ja als de kleine op bed ligt, na 7 uur en mijn man is er weer eens niet doe ik dingen voor mezelf, maar hier kun je dan wel in onderbroken worden. Ik neem dan wel eens een warm bad, maar als de kleine wakker word zit ik wel eens met 1 geschoren en 1 ongeschoren been! hihih

Verder ben ik mezelf nu naaien aan het leren. Heb al kussentjes, gordijnen etc gemaakt als ontspanning, maar ja je moet er idd op voorbereid zijn dat het binnen de minuut afgelopen kan zijn.

Ik vind dat ook erg vervelend! En ik heb idd niet altijd fris gelakte nagels en tijd om mijn haar leuk te doen! Ja sorry hoor, maar dat is dan soms wel het laatste waar je aan denkt. Probeer het wel af en toe te doen omdat ik weet dat mijn man het leuk vind, maar ja ik ben soms ook bang dat ik over 10 jaar zo’n verslonste huismoeder ben die de hele dag in pyama loopt!

Ik heb ook weleens zoiets van pfff!!! Maar goed, je doet maar door en door.
Afgelopen woensdag had ik nergens zin in! Het was super lekker weer en toen Justin op bed lag heb ik lekker in de zon zitten lezen, heerlijk!
Maar dan komt je man 's avonds thuis en vraagt ie of zijn ene shirt al gewassen is ofzo en dan denk ik weer 'shit ik had idd vandaag willen wassen/strijken enz…

Maar goed, morgen weer een dag moeten we dan eigenlijk denken he!

[/url]

Inderdaad, zoals de meesten hierboven al schrijven: Tijd voor jezelf plannen. Komt ook ten goede van je kindje, want een ontspannen moeder geeft ook weer een ontspannen kindje. Af en toe mag het best hoor. En dan ook echt iets voor jezelf doen, desnoods met de deur op slot en de telefoon uit. Of lekker shoppen, in ieder geval iets waardoor je weer helemaal op kan laden.
Geniet ervan zou ik zeggen!

ook heel herkenbaar ja, maar gelukkig heb ik geen probleem om de huisvrouw in mij te temmen!

Ik werk 4 dagen per week, waarvan veel wisseldiensten( avond, nacht en weekend). Hierdoor ben ik vaak overdag thuis en kan ik lekker met Luka spelen.
Luka slaapt nog 2x per dag. Het eerste uurtje dat hij slaapt doe ik het huishouden en het 2e uurtje doe ik iets voor mezelf.
Ook ga ik 2x per maand wat met vriendinnen doen, dat is door mijn man bijna verplicht. Hij begrijpt hoe zwaar het ook voor mij is, dus hij vind dat ik er ook gewoon eruit moet. Hij werkt zelf fulltime, maar hij heeft ook zijn hobby’s.
We maken ook bewust tijd voor elkaar, maar dat gaat eigenlijk automatisch 's avonds als Luka op bed ligt.
Mijn ouders passen op Luka, dus het zien van familie is geen probleem. Al vind mijn oma en opa dat ik nog te weinig kom, maar ook dat staat sowieso 1x per maand op de planning. Ze snappen dat we het druk hebben.
Mijn man gaat vaak met Luka naar zijn ouders als ik bijvoorbeeld het weekend moet werken of zo, dus zien zij Luka ook vaak.

Dan hebben we alles wel ‘gecovered’ , zo hebben we alles een beetje verdeelt en werkt het voor ons prima.

Ik neem soms een dag voor mezelf door een vakantiedag op te nemen als de dametjes op de creche zijn en manlief op zijn werk !!