Vrienden

Zit een beetje in een dipje de laatste tijd. De laatste keer dat ik nog één van m’n vrienden gezien heb, is al geleden van januari…
Nu zijn wij de enigen in de vriendenkring die al kinderen hebben, dus onze levens zijn echt totaal verschillend geworden.
En je zou denken dat wij diegenen zijn die geen tijd hebben om af te spreken, omdat we kindjes hebben, maar het omgekeerde is waar! Wij hebben in principe elke dag tijd, omdat dan één van ons thuis kan blijven bij de kindjes. Het zijn echter onze vrienden die geen tijd hebben. Die hebben hun leven zo volgepland ineens met bv danscursussen enzo, zodat ze meestal maar één avond in de week vrij zijn, en dan liever thuis in de zetel liggen, dan af te spreken om iets leuks te doen.
En aangezien ze dan ook nog eens bij hun ouders wonen, is het geen echte optie om bij in de zetel te gaan hangen

Ik weet nog op het einde van de zwangerschap toen bepaalde vrienden zeiden: O nee, nu gaan we elkaar toch nog zien hé?
En ik zei dan: Wat minder dan vroeger, maar zal nog wel tijd kunnen vrijmaken.

En nu is het gewoon helemaal omgedraaid! Ik heb bij wijze van spreken alle tijd van de wereld, maar zij hebben nooit tijd…

Soms kan ik mij er echt boos in maken en dan zeg ik tegen m’n man: Wacht maar, binnen enkele jaren als ze zelf kinderen hebben en dan ineens terug met ons willen omgaan, dan hoeft het voor mij ook niet meer hoor…

Maar meestal maakt het mij gewoon verdrietig.

Nog mama’s die ineens hun vrienden niet, of niet vaak meer zien?

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Och meis, wat sneu. Gek, dat zij ineens minder tijd hebben ipv jullie. Heb je het al eens met hen besproken? Dat je ze mist en dat je niet goed begrijpt waarom jullie elkaar zo weinig zien? Ik kan er niet over meepraten, want ik zie m’n vriendinnen nog geregeld (ook degenen zonder kinderen), maar ik zou het zeker met hen bespreken als het anders was. Vooral omdat het goede vriendinnen zijn en ik dat zeker geprobeerd zou willen hebben.

Sterkte, ik hoop dat het beter wordt.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik had twee goede vriendinnen of ik dacht twee goede vriendinnen te hebben. Een had al een zoon van 13 en de andere heeft geen kinderen en die zullen er denk ik ook nooit komen (ze wil ze niet). Degene zonder kinderen is 4 dagen bij mij in het ziekenhuis gebleven en heeft morgan als eerste gezien. Ze heeft een heel ander leven dan wij en soms zien we elkaar even niet maar het is altijd goed.

De andere zag ik ineens veel minder toen ik zwanger was. En als ik haar sprak draaide het allemaal om haar en om haar problemen. Morgan heeft ze gezien toen ze net geboren was en toen weer toen ze 3 maanden was. Daarna zou ze bellen maar ik hoorde haar nooit. Ik heb toen gevraagd wat er was. Ze bleek jaloers te zijn op het feit dat ik een baby had en nog een meisje ook. Zij wilde nog een kindje, maar ze kan zo ie zo geen meisjes voldragen.

Hoe dan ook het is een wat ander verhaal, maar mijn dochter heeft mij wel mijn echte vrienden laten zien. Niet dat ik er zoveel had (das mijn keuze) maar ze zijn wel meteen gefilterd.

Groetjes,

Michèle

ja dat is heel herkenbaar.
en net wat michele zegt: je kind laat je zien wie je echte vrienden zijn en wie niet.
je kind staat op 1 dus ze kunnen voor mijn part dan ook wegblijven als ze zo moeilijk doen.
Ik heb nog 2 echte vriendinnen over.
een paar vrienden ook wel maar die trekken meer met rijco op dan met mij.
en ook ik voel me wel is alleen.
ik denk dat het wel beter zal gaan als rico naar de psz gaat en ik ook andere mama’s leer kennen.
ik HOOP het tenminste want zo is het ook niet echt alles

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Wat vervelend dat je je vrienden helemaal niet meer ziet. Althans heel erg weinig. Als het goede vrienden zijn dan zou ik het toch eens met ze bespreken. Ik herken het in ieder geval niet. Ben door de geboorte van Tim helemaal niemand kwijtgeraakt. Als ik overdag met vriendinnen afspreek dan is Peter thuis. In het weekend spreken we ook s’avonds nog gewoon met vrienden af. Of ze komen naar ons toe of we gaan naar iemand toe en dan slaapt Tim in het campingbed.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Voor mij is je verhaal heel herkenbaar.
Voor mijn zwangerschap zag ik ze bewijze van spreken meerdere malen in de week,
en na de zwangerschap wert het erg stil betreft mijn '‘vrienden’'
Ik ben er dus zodoende achter gekomen wie mijn echte vrienden zijn, en kan ze nu op 1 hand tellen.

Groetjes Marianne mama van Ruben

Ik ben toch blij dat er nog mama’s zijn die dit herkennen. Niet dat ik andere mensen het toewens maar het is goed om weten dat je niet de enige bent in zo’n situatie.
Het is ook lastig om het met je vrienden te bespreken, want je zegt zoiets ook niet over de telefoon natuurlijk.
Mijn “beste” vriendin is ook van het principe dat ik altijd het initiatief moet nemen om af te spreken, aangezien ik getrouwd ben en kinderen heb, dus normaal wel betere dingen te doen heb dan met haar af te spreken. Ze bedoelt hiermee dat ze mij liever niet stoort in mijn gezinsleven. Zij is zelf vrijgezel.
Maar het is eigenlijk precies alsof ik haar nu stoor in haar uitgaansleven, als ik haar opbel om af te spreken.
Een andere vriend heeft nog maar net een nieuwe vriendin en heel z’n wereld draait rond haar, dus spendeert ook al zijn tijd bij haar. Als hij niet bij haar is, is hij altijd wel één of andere sport aan het beoefenen ofwel op een verre reis.

In ieder geval, we slagen er dus niet in om mekaar te zien.
Maar ik ga denk ik nog eens proberen af te spreken en dan het probleem aankaarten en als het dan niet betert… dan zal ik op vriendenjacht moeten vrees ik!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ja moeilijk is dat he! Ik ben zoiezo veel vrienden krijt geraakt nadat ik ben geemigreerd! Jammer is dat, maar die paar vriendinnen die ik hier had zie ik nu ook heel weinig omdat ik Jada heb. Ik vind het wel prima, dan niet! Ja klinkt misschien hard maar ik heb het dus druk genoeg, werk, man, kind, huishouden en af en toe nog een keer het huis uit.

Ik vind het ook niet leuk als ik Jada moet achterlaten in de weekenden omdat ik al zoveel werk, dus die neem ik altijd mee, daardoor vinden veel mensen het niet leuk, omdat je niet iets echt spontaan kunt doen en meestal ook niet ongestoord kunt kletsen.

Ik vind dat als je in een park afspreekt met een vriendin waar je kind als een gek kan rondrennen en je neemt een stokbroodje, kaas en wijn mee het hardstikke leuk is! Maar ja als ze tot diep in de nacht uit willen is dat niet aan me besteed, ik heb weer een peuter die me rond 6 uur het bed uit jaagt, maar goed! Het is zoals het is!

Ja ik ken het gevoel… ben op een gegeven moment zelf het roer om gaan gooien en ben contact gaan zoeken met moeders / vroegere klasgenoten die zelf ook moeder zijn geworden. En dit gaat heel goed… We begrijpen elkaar …

Ook is de situatie zo dat ik altijd met Jurian zit… manlief werkt zoveel … die is alleen de nachten thuis. Dus als ik dan weg wil moet ik altijd oppas hebben … daar heb ik niet altijd zin in… dus … dan krijg je situatie dat andere dit niet begrijpen en… ook wel weer logisch. Maar mijn zoontje is belangrijker dan die vriendschappen!

Lilypie In verwachting Ticker

Ja, ik vind Noa sowieso ook belangrijker hoor. Maar ik denk soms wel aan later, als Noa groter is. Mijn moeder heeft geen vriendinnen.Ze zit bijna altijd thuis. Ik heb dit altijd raar gevonden en erg. Maar blijkbaar is het helemaal niet zo raar, want hier gaat het ook die kant op precies.

Oude klasgenoten opzoeken met kinderen is geen optie, want die zijn nog allemaal kinderloos. Erg hé. Zo jong ben ik nu ook weer niet, maar blijkbaar wel de enige met een vroege kinderwens…

Lilypie Vierde Ticker

[img]http://m2.lilypie.com/aWjvp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Je kan toch altijd vrienden maken? Ook als je ouder bent? Je kan toch meer het sociale leven induiken naarmate ja kids ouder worden, dat zou ik wel doen! Kijk mijn dochter staat op 1, maar als ze wat ouder is zal ik best wel vaker wat zonder haar doen hoor en dat hoort er ook bij, maar nu even niet hihihi Ik denk wel dat als je altijd gefocused bent op je kids, zelfs als ze al wat zelfstandiger worden dit op lange termijn niet goed is, beetje afstand is echt niet verkeerd, en dan kan je toch nieuwe vrienden maken en kennisen op doen, als je naar het theater gaat, of naar de film, uit eten of gewoon in de stad, naar de sportclub etc. Ik heb er wel vertrouwen in!

quote:
Oude klasgenoten opzoeken met kinderen is geen optie, want die zijn nog allemaal kinderloos. Erg hé. Zo jong ben ik nu ook weer niet, maar blijkbaar wel de enige met een vroege kinderwens...

Is het misschien geen idee om een contactadvertentie te zetten?? Deze zijn echt niet alleen bedoeld voor mensen die een relatie zoeken enne grote kans dat daar minder freaks op afkomen dan wanneer je een nieuwe vent zou zoeken.

Groetjes,

Michèle

Als ik met sommige vriendinnen wil afspreken, moet dat weken vantevoren gepland worden. Iedereen heeft het blijkbaar druk? Terwijl zij óók kinderen hebben? Ik vraag me dan altijd af waarom je die dan hebt, als je daarnaast elke avond nog weg wilt? Maar goed, ieder zijn ding. Ik zie sommige vriendinnen vaker dan anderen, maar er zijn er ook wel waar ik gewoon niet meer zo heel veel mee heb. Je groeit dan toch wat uit elkaar ofzo. Het voelt dan niet meer zo goed. Mijn vriend had ook altijd veel vrienden, maar die zien we zelden. Hij moet hun altijd bellen en daar heeft hij geen zin in. Een aantal van zijn vrienden is single en ik denk dat ze a) jaloers zijn omdat hij wél een vriendin en een kindje heeft en b) denken dat ze storen ofzo? Nou ja, we vinden het allemaal best. Mensen die willen komen, die komen en de anderen blijven maar lekker weg hoor!

Trouwens, een vriendin van mij reageerde eerst een beetje apart en afstandelijk toen ik destijds zwanger was van Eva. Ik snapte er niets van? Bleek dat haar relatie toen erg slecht ging en dat zij graag kinderen wilde, maar hij niet. Dat zei ze me later, toen het uit was. Nu is ze harstikke belangstellend en vindt ze het altijd prima als Eva mee komt. Terwijl zij nog steeds alleen is. Het hoeft dus geen probleem te zijn!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker

Nou, mijn vriendinnen zijn eigenlijk maar op 1 hand te tellen. Er was er al eentje die haar leven belangrijker vond dan die van mij. Alles draaide om haar en haar gezin. Ik kreeg het idee achter haar aan te lopen en dat vond ik wel welletjes op een gegeven moment. Daarna ook niets meer gehoord. En dat na 10 jaar…
Een andere wil alleen maar afspreken op de meest ongunstige momenten en zeurt al als ik bijvoorbeeld 1 week niets laat horen. Kan ik niet zo goed tegen… Maar het kan er bij haar niet in dat een kindje nogal wat drukte en regelmaat met zich meebrengt. En geregel…
Nu is ze zelf zwanger en denk ik ook: als je dadelijk zover bent weet je tenminste waar ik het al die tijd over heb. En dan is het te laat.
Misschien ben ik ze wel ontgroeid of zo. Heb nu wel een moeder leren kennen op de creche met wie het klikt en ook met Nick en haar dochtertje. Dus het kan wel.

Ik ben echt gaan spitten in mijn “vriendschappen”. Ik ga niemand meer achterna lopen. Belangstelling moet er over en weer zijn. Geen eenrichtingsverkeer… Het is wel jammer dat je er zo achter moet komen maar ach, er zijn nog mensen genoeg die je kunt leren kennen. En met kleine kinderen gaat dat bijna automatisch (heb ik in iig)

Groetjes Bianca

Ja, waarschijnlijk zal ik nog wel andere mensen leren kennen. Ze zijn het idd niet waard, als ik altijd degene ben die het initiatief moet nemen.
Nu genieten van de kindjes, de vrienden zullen mettertijd wel vanzelf gemaakt worden waarschijnlijk.

Lilypie Vierde Ticker

Lilypie Tweede Ticker