Justin is nu bijna 5 maanden maar het lijkt alsof hij uitgehongers is.
Hij krijgt een fles van 240 en laat het bodempje erin zitten maar nog geen drie uur later heeft hij weer honger en hij krijgt nou ook fruit tussendoor maar blijft toch hongerig. Groente wil hij niet vind ie echt vies en houd gewoon zijn mond dicht.
Hij krijgt toch niet meer als vier flessen maar die laatste fles heeft hij zo vroeg al om 18.00-18.30 uur en slaapt dan door tot de volgende morgen.
Wie heeft er een oplossing voor mijn vreetmonstertje.
Vretertje van 5 maanden
hallo.
hoe is je dag schema?
en als je groente zelf maakt? of doe je dat al?
groetjes gytha

Hallo,
Welke flesvoeding krijgt Justin? Beba (nr 2 op Justin’s leeftijd) van Nestlé is speciaal gemaakt om ook die kleine vretertjes goed verzadigd te krijgen bij 210 cc. Misschien te proberen! Anders kan je ook de melk dikker maken door er wat rijstebloem door te gooien.
Groetjes,
Tamara
Ja inderdaad, er is speciale melk voor babytjes die zo hongerig zijn.
Daar zitten meer vezels in en geeft een voller gevoel zonder dat ze er dik van worden. Dat is beter als maar extra blijven aanbieder en dat ze tonnetje rond worden.

Hij word tussen 7 en acht wakker en krijgt dan een fles van 240 (nutrilon forte 1) en rond half tien krijgt hij zelfgemaakt fruit. Om 11 uur een fles om half twee een fles en dan zo lang mogelijk proberen te rekken tot de laatste fles. Maar er zit bij hem helemaal geen regelmaat meer in het is altijd afwachten wanneer hij wil eten. Nou was hij vanavond om half 7 wakker heeft een fles van 240 op maar aangevuld tot 250 met water en daarna heeft mijn man nog een fles gemaakt van 60 dus dat is toch niet gezond.
Groentehap maak ik ook zelf maar hij neemt een hap en houd dan zijn mond lekker dicht, en met een potje is hetzelfde verhaal. Fruit is hij wel gek op.
Hoi,
Ik zou gewoon nog even wachten met het groentepotje.
Ze hoeven het ook niet perse met 4 mnd.
Mag ook met 6 mnd gegeven worden.
Jou kindje is 5 mnd oud, dan zou je nog even een paar
week kunnen wachten en het dan nog eens proberen.
Fijn dat hij wel gek is op fruit!
Ik zou toch proberen om die flesjes rond de 4 uur te geven
en niet eerder.
Wij geven Anne ook
nutrilon forte en dit werkt prima.
Een heel enkele keer krijgt ze na 3 1/2 uur een flesje,
maar meestal om de 4 uur.
Ik zou toch proberen om dan om bv: 7, 11, 3, 7 uur fles te geven.
Tussendoor de fruit.
Als je de fles om 18.00/18.30 al geeft lijkt me een beetje vroeg.
Dan is het wel een lange nacht voor zo"n kleintje.
Iedereen doet het weer anders, maar ik zou het flesje toch
wat later geven.
Slaapt Justin niet zo veel?
Als hij snel weer wakker is dan zou je hem een poos op kunnen
houden en nog weer een keer kunnen laten slapen en dan de fles
pas geven (dan zitten er dus 2 slaapjes tussen voor de volgende
fles).
Dit doen wij bij Anne regelmatig.
Toch maar proberen te rekken. Je kan misschien bij droog weer
ook nog een eind wandelen, dan zijn ze ook even afgeleid.
Desnoods de speen in (als ie dat wil)
Laat je nog wat horen!
Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 j en Anne 14 week
Bedankt voor jullie reactie’s, het lijkt wel of jullie invloed hebben op afstand.
Ik ben begonnen om toch te proberen om hem om de viier uur eten te geven en het gaat perfect. Om 7, 11, 3 en dan nog om 7 uur.
Ik laat hem nu ook echt in zijn bedje liggen tot het tijd is om te eten, want ik heb nu gemerkt dat als hij wakker is en ik laat hem toch liggen dat hij dan toch weer in slaap valt. Dus hij slaapt nu ook een stuk meer.
Ik weet niet of het echt bestaat, maar ik maak er zelf maar van dat hij een hongerspurt heeft gehad haha.
Maar alles is nu weer ok met ons vrolijke ventje.