Vreselijk bericht gehad... Neef is overleden

Mijn moeder belde me net met het vreselijke bericht dat een neef geprobeert heeft zelfmoord te plegen…
Hij is op tijd gevonden door zijn zusje van 16 jaar en hij ligt nu op de intensive care in kritieke toestand maar ze weten niet of hij het gaat halen.

Hij heeft al jaren last van depressies en heeft er ook medicatie voor. Het laatste jaar ging het hartstikke goed en deed hij weer van alles buiten huis en kwam weer op verjaardagen en zo.
Hij was Zondag hier nog op kraambezoek en was erg emotioneel om Luka en Jenthe te zien, hij zei dat hij zo blij was voor ons. We hedden niet het idee dat hij weer in een depressie zat…
Hij was juist vrolijk en vertelde ook dat het hartstikke goed ging, hij had ook weer werk. Ik ga nu toch terug denken of ik wat gemist heb in zijn gedrag wat erop wees dat hij weer een depressie had…

Dus nu moeten we afwachten…

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/Yo5Ep2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - MarMama op 15 May 2011 14:22:36

Jeetje, heftig!
Kan me voorstellen dat je in onzerheid zit, sterkte!
Enne, niet het bij jezelf zoeken hè?! Soms kan je dit soort dingen gewoon niet zien aankomen.

Liefs, Anne

heel heftig! Wat Lala ook zegt: je kunt niet in de hoofden van mensen kijken. Mensen die depressief zijn en zelfmoordgedachten hebben, zijn een meester in het doen alsof…Hoe vaak hoe je niet: ik heb het niet aan zien komen? Ze houden de schijn op dat het goed gaat…Het is een raar idee dat je neef zondag nog opgewekt bij jullie was en hij nu tot zoiets is gekomen…Akelig…Hopelijk komt hij er nog bovenop en krijgt hij de hulp om weer de zin van het leven te zien! Sterkte voor jou en je familie.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Geef jezelf idd niet de schuld ergens van ofzo, want ik weet van toen ik in een depressie zat dat niet iedereen dat aan mij zag/merkte! Heftig hoor, ik hoop voor je dat alles goedkomt! Sterkte!

He gat meid wat een naar nieuws. Maar voel je niet schuldig. Je kan het niet altijd zien aan komen helaas.

Groetjes,

Michèle

Alles is hier boven al gezegd. Veel sterkte!

Groetjes Natasja

Veel sterkte, helaas weten depressieve mensen dingen nogal verborgen te houden, het komt ook vaak als een schak als ze het echt proberen. Soms is het een schreeuw om aandacht, soms zijn ze gewoon echt klaar met het leven, moeilijk he, helemaal voor z’n zusje die hem zo gevonden heeft, heel moeilijk!

Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties!

Ik heb net zijn moeder, mijn tante, gesproken en het gaat niet goed met hem. Ze hebben hem vanochtend moeten reanimeren, hij leeft nog maar er is nu afgesproken dat als hij nogmaals een hartstilstand krijgt dat ze dan niets meer doen…
Zijn organen hebben teveel schade opgelopen, ze zien het erg somber in…
Het is echt vreselijk! Het is gewoon niet te bevatten…

@malawimamajada:zijn zusje is helemaal in shock op dit moment. Ze heeft hem gisteravond gevonden, heeft 112 gebeld en heeft daarna geen woord meer gezegd. Ze schijnt helemaal in zichzelf gekeerd te zijn en er is al een psychiater geweest…

Luka is vandaag bij mijn ouders, ze zijn lekker naar de boerderij. Maar op dit moment mis ik hem vreselijk!
Klinkt misschien raar, maar eigenlijk wil ik hem en Jenthe alleen maar bij me hebben. Wat een impact heeft zo’n gebeurtenis…

De hele familie is met elkaar aan het bellen voor informatie en om hun verhaal kwijt te kunnen. Ik ben ook met mijn gedachten bij niets anders, het is bijna raar dat mijn leven doorgaat en dat van hem toch op het punt staat te eindigen…

Lilypie First Birthday tickers

Jeetje meis wat heftig. Lees je verhaal met kippenvel. Wat de rest ook al aangeeft, zulke mensen zijn een kei in toneelspel. Maar toch ondanks dat hij het zelf graag wilde blijft zoiets voor de nabestaande verschrikkelijk.

Heel veel sterkte en een dikke knuffel!

Groetjes,
Sandra

Heel veel sterkte voor jou en je familie.

Lfs

Pff, wat heftig. Voor hem, voor zijn familie (zijn zusje, wat vreselijk!) en voor jullie natuurlijk. Logisch dat je je kindjes dichtbij je wil hebben op dit moment. Geef jezelf niet de schuld hoor! Heel veel sterkte.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Daar word je stil van …

Vreselijk zulke dingen… En hoe dichtbij het dan ineens is… Wat verschrikkelijk ook voor zijn zusje. Maar ook voor jullie en de rest van de familie… Heel veel sterkte hiermee…

Zo kregen wij gister het bericht dat vrienden van mijn vriend zn ouders, dat die man zelfmoord heeft gepleegd En gelukt dus helaas…
Vreselijk! Die man was altijd de vrolijkheid zelf! Altijd grapjes en lachen… Hij was gescheiden van zijn vrouw en zij wou niet meer bij hem terug komen. Toch konden ze nog heel goed met elkaar overweg. Ze waren gewoon goede vrienden en deden nog veel met zn 3en samen. Ze hebben een dochtertje van nu 14 jaar geloof ik… Die heeft ineens geen papa meer… Vreselijk
Echt te erg voor woorden allemaal…

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Wat heftig en wat een gebeurtenis zeg!!!
Alles is hierboven inderdaad al gezegd, ik wens je heel veel sterkte toe en de rest van de familie ook!
Het is niet zo gek dat je je kinderen nu lekker om je heen wilt hebben, en lekker mee wilt knuffelen.
Maar gun jezelf ook de tijd om dit te verwerken!
Raar is het wel, dat wat je zegt, dat hij zondag nog bij jullie was en vrolijk etc… en dan opeens dit…
Niet te bevatten, maar helaas kunnen we niet in de hoofden van mensen kijken…

Nogmaals sterkte!!!

Nathanael is van 10-06-09

inderdaad vreselijk als zoiets gebeurd en zeker als het je eigen familie betreft… kan er over mee praten en voel daarom enorm met je mee.
sterkte! en ik hoop echt met heel mijn hart dat hij hier bovenop komt…

Wat heftig meid, ook ik herken het helaas en mis nog elke dag een goeie vriend.
Misschien gebeurd er nog een wonder en komt ie hier nog doorheen, maar ook dan zal het nog erg zwaar worden voor hem en de familie om z’n leven weer op de rit te krijgen. Wens jullie heel veel sterkte!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Even een update maar weer…

Mijn neef ligt nog steeds op de ic en zijn toestand blijft kritiek.
Hij is gisterochtend wakker geworden maar helemaal niet als ‘zichzelf’, de arsten waarschuwde al voor hersenbeschadiging en dat blijkt hij in ernstige mate te hebben. Hij is nog net geen kasplantje, maar een normaal leven zal hij nooit meer hebben. Tot nu toe heeft hij nog geen functie in zijn armen of benen laten zien, hij brabbelt maar wat. Echt praten zal hij waarschijnlijk of weer moeten leren of nooit meer kunnen.

Zijn hart is ernstig beschadigt door zuurstoftekort, en ze blijven denken dat zijn hart het niet zal trekken allemaal.
Maar zijn ouders hebben hem iig nog wakker gezien, maar zijn moeder weet noet of ze daar nu blij mee is of niet…

Zijn zus is inmiddels opgenomen in een psychiatrische inrichting omdat ze maar niet uit haar geestelijke toestand komt, ze doet helemaal niets. ook niet eten of drinken! Ze hebben haar tot morge gegeven om het zelf te doen en anders word ze opgenomen in het ziekenhuis om sondevoeding te krijgen…

Kortom, het gaat dus allemaal niet helemaal denderend.

Lilypie First Birthday tickers

jeetje wat een verhaal… hier zijn ook weinig tot geen juiste woorden voor te vinden… het enigste wat ik kan zeggen is nogmaals sterkte en ik hoop heel erg dat het zover het nog mogenlijk is zo goed mogenlijk kan komen. blijf spuien meid, dit is idd niet niets…

jeetje, ik lees dit topic nu pas. Wat heftig zeg, veel sterkte voor jou en je familie en hopelijk gaat het weer beter met je nichtje want ook voor haar is dit natuurlijk vreselijk!

groetjes
Ineke

Lilypie Second Birthday tickers

Potver zeg, wat heftig. Ik vind het ook zo ontzettend sneu voor z’n zusje, het zal je ook maar overkomen zeg. Dat je je broer zo vindt. Sterkte nog meid!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers