Vreemd veel slapen

Nou gisteren had voor Justin een fijne dag moeten zijn, hij is namelijk gedoopt.
Maar hij is gisteren na de doop ziek geworden, had 39.7 koorts en hij is heel veel aan het slapen. Vanmorgen was de koorts 38.4 maar hij is nog geen uurtje wakker geweest en ligt nu alweer 1.5 uur te slapen.
Is dit normaal, heeft het soms met tandjes doorkomen te maken? Er waren vorige maand 2 tandjes tegelijk doorgekomen bij hem en toen heeft hij nergens last van gehad.
Zal ik ermee naar de dokter moeten of nog even een dagje afwachten om te kijken of dat het betert?

Diana.

van koorts spreek je als het boven de 38.5 is met tanden heeft het niks te maken dan hebben ze lichte verhoging

als ze ziek zijn lekker laten slapen kunnen ze erg vermoeid van zijn als ze langer dsan drie dagen hoge koorts hebben dan de dokter bellen.

wel opletten op voldoende plas luiers en voldoende drinkt en of ie alert reageerd is dit niet het geval ok de dokter bellen

Onze oudste heeft ook eens van het ene op het andere moment koorts gekregen. En slapen dat ze deed. Ongeveer alleen maar! Heel lusteloos was ze. Na een dag of 3 was de koorts ook ineens weer weg en kreeg ze uitslag. Kleine rode puntjes op gezicht en romp. Bleek dat ze de Zesde Ziekte had. (= een kinderziekte).

Dus hou dat even in de gaten. Pas als koorts bij 4 dagen nog niet over is naar de huisarts gaan.

Als de koorts zakt met een zetpil paracetamol heb je te maken met een virus en dat gaat meestal na een aantal dagen over.

Als de koorts niet zakt met een zetpil, onmiddellijk contact opnemen met de huisarts want dan is er sprake van een bacteriële infectie en dan moet de kleine mop aan de antibiotica. Zorg dat je urine mee kunt nemen naar de huisarts.

Ik had in de babytijd voor onze meiden altijd van die speciale plaszakjes in voorraad (gewoon aan de assistente van de huisarts vragen) zodat ik altijd urine bij voorbaat al mee kon nemen naar de praktijk. (Inmiddels zijn de meisjes 3 en 4 dus heb ik potjes in voorraad).

Anders kom je daar met je kind, de arts onderzoekt en grote kans dat je de opdracht krijgt om in de loop van de dag urine op te vangen en langs te brengen voor onderzoek. Zo blijf je op en neer rijden.

Gewoon altijd zorgen dat je urine meeneemt als je met een koortsig kind naar de huisarts gaat.

Groetekes, Sje

Ik had gisteren naar de huisarts gebeld en die zei dat ik sterkere zetpillen moest halen. Maar hier zakte de koorts ook niet mee bleef boven de 39.5 Nu ben ik net bij de huisarts geweest en Justin blijkt oorontsteking te hebben aan allebei zijn oortjes. Hier was totaal niks van te merken want hij huilde niet en zat ook niet aan zijn oortjes. Maar we hebben nu antibiotca gekregen dus zal het hopelijk nu snel gaan beteren.

Diana.

Zie je, koorts niet gezakt met paracetamol = bacteriële infectie.

Weet je hoe je kunt controleren of een kindje oorontsteking heeft.

Boven de oorlelletjes zit aan de voorkant van het gaatje een soort uitstaand puntje. (hoort gewoon bij de oorschelp). Als je op de overgang van dat puntje naar de want drukt (alsof je wilt proberen dat puntje in het oortje te drukken en je kindje laat merken dat dat heel pijnlijk is. dan is er sprake van een oorontsteking.

Is niet altijd een garantie dat je kindje daarop reageert als het oorontsteking is, maar het is in elk geval een extra manier om het te checken.

Alle beterschap met de kleine man.

Groetekes, Sje

Hoi Sje,

Bedankt voor de tip.
Hij is sinds gisteren met de antibiotica echt goed opgeknapt. Op de een of andere manier lijkt het wel een wondermiddel.
Dus nu kunnen we weer fijn naar buiten en lekker genieten van het weer.

Diana.

Sinds gisteravond heeft Justin allemaal kleine rode plekjes op zijn rug en buikje. Is dit nu een allergische reactie op de antibiotica of is het een kinderziekte??

diana.

Zie even mijn eerste berichtje in dit topic: zesde ziekte!

Groetekes, Sje