Vreemd ademen

En hier is dat vraagje dan:

Luks maakt sinds een dag of vijf af en toe een raar geluid bij het in ademen, net alsof hij het benauwd heeft.het klinkt een beetje als raspen. Vanavond deed hij het ineens een paar keer achter elkaar. Hij gaat gewoon verder met spelen, en lijkt er geen last van te hebben, maar ik vind het toch raar klinken… Ik heb zelf astma en mijn ademhaling klinkt zo als ik het benauwd heb of echt een aanval heb.

Het is ons nooit opgevallen dat hij het echt benauwd heeft, maar ik maak me toch een beetje zorgen. Zou hij mij nadoen als ik het benauwd heb? Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een benauwdheidsaanval heb gehad met Luka in de buurt…

Is dit voor iemand herkenbaar?

Gewijzigd door - MarMama op 14 Aug 2010 20:08:08

Ik zou eerst even je topic titel aan passen, omdat niemand snapt waar het nu over gaat als ze het zien staan snapje? waarschijnlijk krijg je meer reacties als je iets intikt als: raar ademen oid…

Even op je vraag terugkomen…
Rond rico’s eerste verjaardag deed hij dat expres wat jij nu omschrijft. zoiets als: ieeeee"
en daarna niks meer aan het handje.
ik vond dat ook doodeng maar het bleek gewoon weer 1 van zn gekke fratsen te zijn.
Denk je echt dat hij het benauwd heeft? ademt hij b.v. ook zo als hij slaapt?
Ik kan moeilijk zeggen: dit is een fase. want ik weet niet precies wat je bedoeld dus het kan ook net zo goed zijn dat omdat jij bronchitus/astma hebt (ik namelijk ook dus ik snap je schrik!) dat hij er ook wat van heeft.

@mamavanRico: je hebt elijk, duidelijker maken is handiger ja, ik vond het alleen meteen zo dramatisch staan… Maar ik heb het gewijzigd!
Ik heb Luka verder nooit zo horen ademhalen, alleen af en toe tijdens het spelen. Ook 's nachts hoor ik niets, en we hebben nog steeds de babyfoon aan staan ( ik kan nog niet zonder…) en ik heb nog nooit iets gehoord.

Ik hoop idd dat het een fase is, op zich is met astma wel te leven ( zoals jij dus ook weet) maarik zou graag willen dat Luka zich nooit benauwd hoeft te voelen als ik regelmatig heb… Helemaal niet niet als hij zo klein is!

Lilypie Tweede Ticker

nee dat is logisch meid,
maar ik denk dat je zelf wel weet of het echt benauwd is of niet.
is het b.v. 1 keer dat hij IEEE inademd (ik weet het niet anders te omschrijven haha!) of is het tijdens het spelen een halve minuut aan 1 stuk ofzo
of vaker dan 1 keer achter elkaar
dat je ook echt een “piepende” ademhaling hoort vanuit zijn luchtwegen (zodat je dus zeker weet dat het echt van binnenuit komt en niet iets wat hij zelf kan produceren)