Hoi meiden,
Dani is nog geen 1,5 dus nog best jong om zindelijk te worden, maar af en toe ben ik zelf al bezig om na te denken hoe je dat als ouder het beste kan aanpakken.
Ik heb kort geleden een potje gekocht en Dani vindt dat potje helemaal geweldig. Gaat er steeds op zitten. Hij ziet dat nu dus echt als een soort speeltje.
Als Dani verschoont moet worden of iets, dan benoem ik altijd al “heb je gepoept/geplast”. Of "heb je bah in de broek"etc. Meer om hem een beetje te laten weten wat het precies is.
Nu kwam Dani vorige week naar me toe en zei "Poepen"en wees naar zijn broek. En idd hij had gepoept. Vandaag kwam Dani ook naar me toe en zei “Poepen”. Dus ik gelijk even kijken en hij had nog niet gepoept, maar een paar minuten daarna dus wel. Hij heeft vandaag al 3 keer gepoept en 3 keer gaf hij het van te voren aan. Bij de 3de keer heb ik hem op het potje gezet, maar daar gebeurde verder niets. En dus een minuut of 5 later had hij gepoept.
Vind het wel grappig dat hij het aangeeft. Maar is het handig om dan ook het potje spelenderwijs erbij te pakken. Gewoon kijken wat hij doet? En dan met zijn blote billen op het potje of met luier aan. Ben wel benieuwd hoe jullie hier mee omgaan. Het plassen geeft hij trouwens nog niet aan.
En Dani moet nog helemaal niets van mij hoor, maar mss is dit wel het moment om een beetje te beginnen. Zeker met de zomer die eraan komt, kan hij misschien lekker zonder luier rondlopen en dan zien wat er gebeurt?