Vragen om eten

hoi allemaal,
Mischien is dit een hele gekke vraag maar laten jullie je kindje eerst huilen voor jullie de fles geven.
Daniel eet namelij heel onregelmatig en als er 5 uur tussen zit en hij begint een beetje te jengelen geef ik hem de fles. Hij drinkt deze nooit leeg. Moet ik misschien eerst wachten tot hij er echt om vraagt (huilen)?
Ik heb zoveel twijfels of ik het allemaal wel goed doe. Hij drinkt over de hele dag tussen de 500 en 700 .
Wie kan mij helpen?
groetjes natascha

Is er een rede dat hij zo onregelmatig eet? Zo niet, zou ik toch gaan proberen om op vaste tijden te voeden. Ik heb gemerkt dat mijn ventje dan ook echt honger heeft.

ik heb het geprobeerd op vaste tijden maar je krijgt er niets in.
De eerste fles 7.30 is geen probleem die gaat bijna altijd leeg maar de rest van de dag is altijd afwachten.
groetjes

Probeer zoveel mogelijk een vast ritme te vinden. Ik weet niet hoe oud hij is en hoeveel flessen hij krijgt?
Maar normaal gesproken is het mooi om de 4 uur, dus 07.30, 11.30, 15.30, 19.30 en eventeel nog een late fles als hij die nog krijgt. Je komt dan straks ook beter uit met het laten vallen van flessen omdat ze fruit en groente krijgen. Ik zou het gewoon aanbieden, zodat hij er zelf ook een bepaald ritme in krijgt. Natuurlijk heeft het geen zin om te gaan proppen, als ze niet willen, dan willen ze niet.

Grt, Sabine

hoi,
Bedankt voor de reactie.
Daniel is bijna 5 mnd. en er zit wel een soort van ritme in alleen is dat langer dan 4 uur ertussen.
tussen 7-8 eerste fles
tussen 12-1 tweede
tussen 6-7 derde
tussen 10-11 laatste
De 5de fles heeft hij zelf weg gelaten en zoals je ziet heb ik 's middags genoeg tijd voor een fruithap maar hij vindt het nog niet zo bijzonder. Ik bij het proberen maar ben al zeker 2 weken bezig maar er zit nog niet echt vooruitgang in.Wat hij in zijn mond krijgt slikt hij wel door maar echt happen doet hij niet.

groetjes natascha

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker