Vragen om een potje/toilet

Dames,

Even een vraagje, Jada is morgen 20 maanden en sinds een week vraagt ze om een potje of de toilet, ze geeft dus aan dat ze moet, wat zouden jullie doen? Vanaf nu luier uit de hele dag? Of alleen uitdoen als ze er om vraagt en dan weer aan? Hoe pak je dit aan? Ze gaf op zaterdag aan dat ze moest poepen en ik heb haar luier uitgedaan en haar het potje laten zien, ze ging er op zitten en daarna weer eraf zonder iets te doen, maar 10 minuten later ging ze weer en toen wel wat, Toen op zondag weer, maar toen zei ze; weewee (plassen) en toilet! Vooral de dames met zindelijke kids; hoe zijn jullie gestart/ begonnen? Is dit nog te vroeg? (Ik was rond 14 maanden dag en nacht zindelijk volgends mijn ma, maar ja iedereen is weer anders dus)
Alle advies welkom

Ik zou wel nog een luier aanlaten (ik weet niet of jullie luierbroekjes hebben) maar wel het potje of mogelijkheid tot wc geven. Als het een tijdje goed gaat dan zou ik beginnen met zonder luier. Kan er altijd een ongelukje gebeuren maar dan is de kans kleiner,

Groetjes,

Michèle

Ik zou ook inderdaad haar nog even een luier aanhouden en haar zelf goed aan laten blijven geven als ze op het potje of naar het toilet moet. Als je merkt dat ze er na een tijdje nog steeds interesse in heeft, kun je natuurlijk altijd proberen om de luier af te houden.
Zo hebben we het bij mijn oudste ook gedaan. Die gaf eigenlijk al rond de 18 maanden aan dat hij naar het potje moest, maar ik was toen hoogzwanger van de tweede en heb er niet zo heel veel mee gedaan omdat ik niet wist of ik net na de geboorte wel de tijd en zin zou hebben om daar verder in te trainen . Nu bleef gelukkig de interesse wel bij mijn zoontje. Op een gegeven moment hebben we hem op zondagochtend zijn luier uitgelaten en voordat het lunchtijd was, had ik al een hele was met natte onderbroekjes. We hebben er voor gekozen om hem die aan te trekken zodat hij ook zou voelen dat hij nat was. Na de lucnhtijd ging het echter heel goed en hebben we die week erna nog hooguit maar 2 of 3 ongelukjes gehad.

Hij wordt zondag 3 en is nu een week of 2 al wat droger 'snachts en wordt er ook wakker van als hij moet plassen. Super goed. Ik houd hem echter nog niet de luier af 's nachts omdat er de laatste tijd al genoeg veranderingen zijn geweest en zijn verjaardag en Sinterklaas ook best nog wat spanningen opleveren. In het nieuwe jaar gaan we daarmee aan de slag. Ik doe hem nu voor 's nachts gewoon een luierbroekje aan en zeg tegen hem dat het een speciale avondonderbroek is waarin hij niet hoort te plassen en dat werkt best goed.

Succes ermee!!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Oooohhh ik gebruikt katoenen luiers trouwens, dus een soort plastic broekje met een katoenen inlegger!

Is dat eigen keuze of geen andere mogelijkheid hebben??

Groetjes,

Michèle

Keuze, normale luiers zijn heel duur en broekjes onbetaalbaar, maar ook vanwege het millieu en omdat het hier makkelijker is. Voor 's nachts gebruik ik wel een wegwerpluier, dan blijft ze de hele nacht droog en hoef ik haar niet de verschonen, dat deed ik tot een jaar maar sinds ik aan het werk ben, breekt dat me op, dus voor de nacht wel, maar dat betekend dus 1 pak luiers in de 6 weken, das wel te overzien!

nou,
ik zou haar gewoon om te beginnen 1x per dag op het potje zetten, RUSTIG opbouwen dus.
laat haar dan 15 minuten zitten en als ze dan wat gedaan heeft geef r wat lekkers, krentjes of weet ik veel.
en als dat goed gaat, dan na een week 2x per dag op het potje zetten, en zo uitbreiden.
zo deden wij het ook op het kdv en zo is het ook met mij gebeurd, en mijn moeder deed dit al toen ik 1 was omdat ze wilde kijken wat ik zou doen, ik vond het interesant en hjoefde met 15 mnd al geen pamper meer aan overdag. moet je nagaan!

Ah ja logisch dan enne deed ik maar met 1 pak per 6 weken Hier is het 1 in de twee weken. Valt op zich nog mee maar toch

Groetjes,

Michèle

Klinkt mij wel redelijk als ze de hele dag in luiers loopt.

Nou we gaan het maar eens proberen dan; 1 maal per dag, na het eten voor het badje op de pot, want dat is meestal wel een goede tijd voor haar ritme!

Bedankt, Als iemand nog meer tips heeft zijn deze natuurlijk van harte welkom!

Ja das het lekkere van Aldi luiers, 80 in een pak

Groetjes,

Michèle

Anna heeft preceis een week voor haar verjaardag het eerste plasje op de wc gedaan, maar daar is ze denk ik zo van geschrokken dat ze het daarna niet meer heeft gedaan.

Ze heeft ook tijden dat ze niet op de wc wil zitten. Ik probeer altijd na het opstaan, als ze een schone luier krijgt en vlak voor dat ze gaat slapen om op de wc te gaan zitten.

Ze heeft nog wel een luier om, maar hier gaat het niet zo snel met zindelijk worden. Je kunt het ook niet dwingen en dat is het lastige.

Wat wij met Jade wel eens doen is haar tijdens het eten op een potje zetten, want vaak als ze eet plast en/of poept ze!
Na het slaapje meteen op het potje zetten (als ze de “kou” in gaan) wil ook goed werken. En dan samen een boekje lezen.

Succes Frauk

wij beginnen met het potje als rico zn prikjes heeft gehad, van de mex.griep en de bmr. dan is ie een tijdje niet meer uit zn ritme omdat ie dan ook zn sprong heeft gehad (haha)
dus kijken hoe dat gaat!