Vraagjes over vlees

ik heb een paar vragen over vlees,

hoe maak je gehakt klaar? ik heb het gekookt maar er leek wel olie uit te komen en het water werd geel, is dat normaal?

is er vlees/vis wat ze niet mogen?

wanner mag je vlees gaan bakken/grillen?

ik hoop dat iemand een antwoord heeft of 1 of meerde vragen

alvast bedankt!

Liefs Shirley.

Trotse tienermoeder van ons prinsesje Eliza.

Ik heb gehakt nog nooit gekookt ik bak het altijd en jessie eet al vanaf een maand of acht negen gewoon mee gewoon een beetje oppassen met kruiden enzo… en zo klein mogelijk maken… dat deed ik altijd.

Qua vlees en vis soorten wat ze wel en niet mogen zou ik oppassen met rauwe producten daar zijn ze toch nog wel wat jong voor na mijn idee…voor de rest gewoon lekker geven wat jezelf ook eet…oppassen met vlees waar vet aan zit want daar kunnen ze in stikken.

Ik schrijf alleen hoe ik het doe maar weet niet zeker of er nou echt bepaalde vlees of vis soorten zijn die een klein kindje niet mag…

Groetjes!

Wat ze mij op het cb adviseerden was om het binnenste van een gehaktbal of kipfilet ed. te geven. Ze krijgt dan niet het aangebakken gedeelte en dat ging goed. Ik zou nog geen rauw vlees of vis geven. Ik gaf ook wel eens een stukje visstick, maar haalde dan het paneerlaagje eraf.

Groetjes Natasja

[img]http://m2.lilypie.com/cWOtp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Gehakt gewoon rullen in een koekenpan, je hoeft niet eens boter toe te voegen want het bakt wel in z’n eigen vet.

Qua vlees zou ik geen vlees doen waar ze echt onwijs op moet kauwen (zoals biefstuk). Gewoon rundervinkje, slavinkje, hamburgertje, gehakt, etc. Qua vis is er niets wat ze niet mogen, maar het spreekt voor zich dat rauwe vis (sushi, haring) beter is van niet.

Dus vlees bakken en/of grillen mag al gewoon hoor. Ook kip, lekker!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

quote:
ik heb een paar vragen over vlees,

hoe maak je gehakt klaar? ik heb het gekookt maar er leek wel olie uit te komen en het water werd geel, is dat normaal?

Bakken in de koekenpan, blijven roeren. Beetje kruiden erbij.Tot het helemaal lekker bruingekleurd is. Boter/olie hoeft niet. Dat gele wat er uit komt
is het vet dat uit het vlees vrijkomt. Da’s niet erg.
Wordt het wel een beetje droger van.
Maar gekookt lijkt me niet echt lekker.

quote:
is er vlees/vis wat ze niet mogen?

In principe geen rauw vlees/vis, maar verder is alles goed.
Met steak enzo opletten dat je m wel gaar bakt.
Maar een stukje pepersteak fietst er prima in hoor

quote:
wanner mag je vlees gaan bakken/grillen?

Nu al. Geen probleem. Gewoon zoals je voor jezelf ook doet.

quote:
ik hoop dat iemand een antwoord heeft of 1 of meerde vragen

alvast bedankt!

Liefs Shirley.

Trotse tienermoeder van ons prinsesje Eliza.

M.

Bedankt voor de antwoorden op mijn vragen

dan ga ik vanavond maar is wat bakken voor Eliza.

Rauw vlees/vis daar let ik altijd wel goed op.

Liefs Shirley

Trotse mamaa van ons prinsesje Eliza.

En? Wat voor lekkers heb je gemaakt?

M.

Dwerg is 7 maanden en eet gewoon alle vis en vlees mee. K bak het, alleen het zout en de kruiden strooi ik er pas op als ik voor dwerg er een stukkie af heb gehaald. Ik pureer het vlees gewoon mee met de aardappels en groenten.
Vis (mits goed gaar) kan gewoon. Rauw vlees en vis is idd nog wat tricky.!
Koken heb ik nooit gedaan eigenlijk, vind ik zelf namelijk ook niet lekker!