Vraagjes over melk en yoghurt

Ik lees dat je geen gewone melk aan je kleintje mag geven voor ze 1 zijn maar yoghurt en andere toetjes mag je wel al geven maar is dat niet hetzelfde? Misschien een beetje een domme vraag hoor maar het komt toch allemaal uit diezelfde koe.

En ik was benieuwd wat voor toetje ik het beste mee kan beginnen. Ik hoor heel vaak danoontje maar zag bij de Lidl ook een soort danoontje maar dan een stuk goedkoper. Kan ik daar mee beginnen of kan ik beter met gewone yoghurt beginnen?

ik ben zelf begonnen met danoontje. maar toen het eerste pakje op was ben ik idd overgegaan op het eigen merk en damian vind die nog lekkerder ook.

Hier gewoon yoghurt met niks er in. En ze vindt het heerlijk!

Lilypie First Birthday tickers

Gewoon beginnen met gewone yochurtzonder iets erin vinden de meeste heerlijk.
Hier was het advies toetje pas met 9 maanden dan vervangt het gelijk een fles.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Ja wij gaven ook gewoon yoghurt, kwark of vla. Hier geen danoontjes. Die zitten stampvol suiker.

Wij geven ook yoghurt, soms met kwark erdoor…

Groetjes van Sascha en Senne

Ik heb nog eens wat gekeken op google maar denk dat ik toch nog maar even wacht met yoghurt geven tot ze wat ouder is. Ze is nu pas 7.5 maand en ze adviseren om dan toch geen melk producten te geven maar wel die speciale van nestle maar dat ben ik zeker niet van plan om te gaan kopen die zijn er alleen maar met smaakje en dan weet ik zeker dat ze straks geen gewone yoghurt meer wil eten. 14 juli maar eens horen op het CB wat zij er over zeggen.

vandaag toevallig op het cb gevraagd en hij mag gewoon yoghurt. Wel volle. Danoontje mag ook ,maar als hij yoghurt lust is dat beter. Ik heb van die kwarkolino’s of zoiets gekocht en hij vindt het heerlijk. Hij redt het vaak net niet nu met 3 flessen en vandaag ging dat dankzij de kwark prima.
Heb ook gewone volle yoghurt gehaald, kijken of hij dat lust.

22-12-2009 colin geboren

Wij geven alleen yoghurt, hij vind het heerlijk als er niets in zit! Hij krijgt meestal op Zaterdag een keertje een Danoontje, maar idd niet te vaak vanwege de suikers…

Hier ook gewone yoghurt, vind hij heerlijk.

Als Aidan straks 1 is en ik begin met gewone melk. Welke wordt dan aangeraden?
Volle melk of halfvolle melk?

[img]http://lpmm.lilypie.com/wBw6p2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Premature Baby tickers” />
Melanie Hengeveld

Hier word gezegd yogurt vanaf 8 maanden en vanaf 1 jaar melk. Volle melk is beter omdat het vetter is en kids nog vet nodig hebben!

Yoghurt mag vanaf 7 maanden.
Het mag omdat er bepaalde zuren in zitten, en omdat een deel daardoor al verteerd wordt, en die kleintjes het daarom wel kunnen verteren.

Ik zou in ieder geval beginnen met gewone yoghurt, want anders wennen ze alleen maar aan al dat zoet.

Liefs, Anne

Hier zeggen ze halfvolle melk omdat de volle te vet is Lekker tegendraads weer. Ikzelf gebruik halfvolle omdat wij die zelf ook drinken.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

ja, mijn zoon is pas 6 maanden en hij mag dus wel al yoghurt. Ze zeggen ook overal iets anders…

22-12-2009 colin geboren

In principe is het algemene advies nu halfvolle melk hier in Nederland, maar als je zelf het idee hebt dat je kindje niet heel veel eet, en wel wat meer binnen mag krijgen, volstaat volle melk goed!

Halfvolle melk hebben ze gedaan omdat er veel kindjes zijn tegenwoordig die aanleg hebben voor overgewicht, en de kinderen van tegenwoordig vaak dikker zijn en minder beweging hebben.

Liefs, Anne

lizzy krijgt zo af en toe een toetje(nestle)ze vind het heerlijk!!!
ik geef het ook wel als tussendoortje en niet na haar groente omdat ze een uur na de groente de laatste fles krijgt.
als ze dalijk ouder is dan wil ze misschien alleen maar een toetje en niet de groente.
op mijn cb vertelde dat yoghurt ed nog niet zo belangrijk is,tegen mij zei ze dat ik het kan geven als ik bijv iets lekkers eet.
nou neem ik niet altijd alles aan wat ze daar zeggen hoor?
soms moet je ook gewoon je eigen gevoel volgen.
het is niet goed of slecht om yoghurt tegeven.

als mijn dochter 1 is ga ik halfvolle melk geven omdat wij dat ook drinken en ik zelf volle melk heel vet vind.

Hier mijn zoontje 7 mnd en krijgt ook gewoon alle melkproducten, alleen met mate. Volgens CB geen probleem.

a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/KMNsp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a