Vraagje

Hallo mama’s

Ik weet het even niet meer. Ik krijg er maar geen schema bij daimy in. Dit komt omdat ze moeilijk eet, de ene keer wel en de andere keer niet. Dus zo zijn haar eet tijden en slaaptijden elke dag weer anders.
Gister helemaal niet overdag geslapen, vandaag weer des te meer.
Ze krijgt meestal de groente hap tussen 4 en 5, daarna gaat ze naar bed, dan maken we haar om 9 uur nog en keer wakker en krijgt ze de fles.
Daar drinkt ze de ene keer wel van en de andere keer niet.
Ze blijft vanaf de groentehap in haar bedje, dus ze slaapt echt lang, tot de volgende ochtend 7 uur ongeveer.
Ik had al bedacht om haar naar beneden te halen s avonds en dan even te laten spelen, maar dit wil ze niet, ze is dan moe en wil verder slapen.
Dit deed ik om te kijken of ze dan overdag wat meer sliep, helaas geen resultaat.
Vinden jullie dat ze s avonds nog naar beneden moet ?? Of gewoon lekker laten slapen??
Zijn er meer moeders met kindjes die slecht en weinig eten ??? Heb het gevoel dat elk ander kindje goed eet. Dit is in iedergeval wat ik in mijn omgeving hoor ??
Liefs Angelique

Hoi Angelique,

Groeit je kindje wel goed? Als dat het geval is, zou ik mij niet al te druk maken over de hoeveelheid voeding die ze binnen krijgt.
Het lijkt mij dat ze 's avonds gewoon te moe is om te eten/drinken. Ik herken dit. Mijn meiske (4 maanden) is overdag ook veel wakker en 's avonds heeft ze niet veel zin meer om te drinken. Het klinkt heel gek, maar als ik haar liggend de fles geef, drinkt ze deze wel leeg. Ze is gewoon te moe om in je armen te ‘hangen’.
Misschien het proberen waard? Overigens doe ik dat overdag ook wel eens als ze niet verder wil drinken.

jantje

hoi,

ik zou om dat ze zes maanden is niet gelijk na de groente en fruit hap naar bed doen ik weet wat haar schema nu is?

en wanner ze slaapt en eet en zo.

gr angelique

Dit is ongeveer haar schema, zoals ik al zei dit verandert elke dag een beetje.

06.30 wakker en fles ( meestal 100 cc)
daarna nog even naar bed
08.00 weer wakker
09.00 fruithap ( 50 cc)
10.00 naar bed
11.15 weer wakker
12.00 fles ( meestal 120 cc)
15.00 fles ( meestal 100 cc)
soms tussendoor nog even slapen
17.00 groentehap ( meestal 75 cc)
17.30 naar bed
21.00 fles met 2 scheppen nutrix ( meestal 140 cc)

Dit schema heb ik uit het ziekenhuis overgenomen dit deden ze daar ook.
Na haar groentehap is ze erg moe en doe ik haar naar bed, als ik haar op hou word ze alleen maar boos en gaat huilen.
Dit zijn ongeveer de hoeveelheden die ze drinkt, soms iets meer en soms iets minder. Zo rond de 600 cc in totaal met fles en de extra voeding,
Heb ook thee/diksap/water geprobeert maar dit wil ze niet hebben.
Ze is wel vrolijk, en heeft goede plasluiers.
Of ze aangekomen is weet ik niet, moet van de week weer even gaan wegen.
het voordeel is wel dat ik lang met de kleren kan doen, nog steeds maat 56 van truitjes !!! hahah
O ja Janniek,

Is liggen eten wel goed voor d’r, kan dat geen kwaad met slikken enzo ??
Heb het ook wel is geprobeerd, en vond dat toen niet zo leuk, maar zal nog is even kijken of het lukt.
Ik ga vanmiddag ook naar de manuela therapie, mischien dat daar wat uitkomt, wat de kinderfysio dacht dat ze mischien een blokkade in haar nek had.
liefs Angelique

Hoi Angelique,

Liggend voeden geeft niets hoor! ik kreeg dat als advies van de fysio, mijn kleine meid heeft nl. het KISS-syndroom. Zittend heeft ze meer last van haar nekje. Liggend drinkt ze als een trein. Daarna zet ik haar in de Maxi-Cosi kan de voeding goed zakken. Goed dat er een manuel therapeut komt kijken! Toen ik jouw verhaal las, dacht ik ook aan het KISS-syndroom. Deze kinderen hebben ook een groei achterstand. Met een paar behandelingen kan het al verholpen zijn. Trouwens, gek dat ze daar in het ziekenhuis niet naar gekeken hebben. Was overigens met mijn kleine meid ook zo, heeft 6 dagen met RS-virus in het ziekenhuis gelegen, maar ze kwamen er ook niet achter waarom ze zo huilde.

Heel veel sterkte, hopelijk kan de therapeut de oplossing geven!

Groetjes,

jantje

Hai Janiek,

Er zat een werveltje vast, en die heeft hij los gemaakt, het kan zijn dat daar de problemen vandaan kwamen. Of niet… en heb ik gewoon een pittige baby met heel erg sterke eigen willetje.
Over het kisssyndroom heb ik veel gelezen, maar niemand die het daar overheeft (kinderarts/therapeut etc.)
Heb soms het gevoel dat ze er allemaal heel makkelijk over denken, maar zelf het gevoel dat er wel wat is, want ze is heel snel ontevreden, daarbij onrustig drinken en overdag slecht slapen.
Vind het ook raar dat ze in het ziekenhuis niet gemerkt hebben dat haar wervel vast zat.
Daar werd ook elke keer gevraagd “is het je eerste” , zo irritant. Met het idee dat ik overbezorgd ben, maar voel gewoon dat er wat met haar is.
Erg frusterend allemaal…
liefs angelique

Hoi Angelique,

Gelukkig dat ze ontdekt hebben dat er een wervel niet goed zat. Krijg ze nu nog een aantal fysio behandelingen?
Overigens blijft Janniek (zo heet nl. mijn dochtertje, zelf heet ik Elsbeth) een pittige dame en is overdag veel wakker. Ook dit hoort bij het Kiss-syndroom. Haar wervel zit nu goed, maar ik heb al van diverse kennissen gehoord dat deze kinderen toch vaak onrustig blijven.
Janniek is mijn tweede, maar ik heb de eerste weken ook met mijn handen in mijn haar gezeten, dus het ligt echt niet aan wel of geen ervaring hebben… Echt irritant als mensen zo reageren. Net alsof je dan een ‘kluns’-moeder bent…
Houd de moed erin! Het komt vast wel goed nu.

Groetjes

jantje

Renske heeft op het kinderdagverblijf haar eerste ‘rapport’ gekregen. Alles was goed, behalve dat het opviel dat ze met 5 maanden nog steeds geen ritme had… Ze slaapt overdag drie keer een half uurtje, maar wanneer dat bepaalt ze zelf en dat is iedere dag anders. Ik probeer haar elke dag op dezelfde tijd te voeden, maar ook dit lukt niet altijd. Gelukkig slaapt ze tegenwoordig wel snel in overdag. 's Avonds blijft een ramp. We hebben alles al geprobeerd; vroeg naar bed, later naar bed, uiteraard vast ritueel, geen drukke dingen meer een uur voor ze gaat slapen, nog een beetje borstvoeding, gewoon laten gillen (huilen kan je het niet noemen…) enz. Toch zijn we vaak vijf kwartier bezig om haar in slaap te krijgen. Om kwart voor tien krijgt ze de laatste voeding en daar maken we haar voor wakker. Dan lacht ze lief naar je en voor je haar in bed legt slaapt ze over het algemeen alweer. Ook ik heb dus geen oplossing voor je…

Hoi Hanneke, en Angelique,

Ik dacht dat mijn dochter (4 mnd) de enige was die zo weinig slaapt overdag. Ook zij bepaalt zelf wanneer ze wil slapen. Gelukkig drinkt ze wel op redelijk vaste tijden (met een half uurtje verschil soms). Ik ben dit niet gewend, want mijn zoontje (nu 2,5 jaar) had met 3 maanden een vast ritme en sliep zo’n 5 uur overdag… Tja, ieder kind is anders blijkt wel. Het is alleen lastig voor degene die op haar passen, want die willen vaak wel een beetje weten waar ze aan toe zijn.
Wat bij ons 's avonds werkt (dan heeft zij vaak ook geen zin om te slapen) is haar gewoon met slaapzakje in de box leggen. Dan rolt ze vaak al spelend in de box in slaap. We zetten vaak een rustig muziekje op. Dat werkt ook kalmerend.

Groetjes,

jantje

Bedankt voor de reactie Jantje! Dat ga ik zeker proberen! Groetjes,

Hanneke