Vraagje!

hallo,
ben vandaag overgestapt van friso normaal naar friso comfort, omdat lieke harde ontlasting heeft.

nou zag ik op die pak dat je die met kokend water moet bereiden. wat een gedoe zeg. in de magnetron was veel makkelijker. mag de comfort echt niet in magnetron verwarmd worden? en mag ik deze voeding anders voor een dag klaar maken? en mag dit met de waterkoker?
en zijn er van difrax ook papspenen? (zag dat ik die moet gaan gebruiken)

hoe doen jullie dit.

alvast bedankt Gytha

Gewijzigd door - gytha en Lieke op 10 Jul 2007 11:19:37

Gewijzigd door - gytha en Lieke op 10 Jul 2007 11:21:12

Volgens mij staat er op dat pak ook een infonummer, ik zou daar even heen bellen als ik jou was, dan heb je in elk geval een deskundige aan de lijn die er alles van weet.
Ik heb geen ervaring met flessenvoeding, mijn kids waren borstvoedingverslaafden

Groetjes Nathalie & Co

Is misschien inderdaad wel handig om even de infolijn te bellen. Al moet ik zeggen dat wij van Nutrilon de Omneo gebruiken (i.v.m. moeilijke ontlasting) en wij maken het water gewoon warm in de magnetron (dat deed de kraamhulp ook). Dit hebben we altijd gedaan, dus vreemd dat dat bij Friso anders zou zijn.

Klopt wel dat deze voeding wat dikker is (tenminste Omneo) en wij zijn toen ook overgestapt op een medium speen ipv small. Van Difrax zijn er ook 3-standen spenen, met stand 3 moet het altijd lukken.
Als je het toch moet koken zou ik maar gelijk voor de hele dag klaarmaken, anders schiet het niet echt op.

Grt. Sabine

Volgens mij staat op iedere voeding dat het met afgekookt water moet. Dat staat bij mij ook op de nutrilon standaard en hypoallergeen. Je kunt ze gewoon in de magnetron warmen. Difrax heeft een small, medium en large speen. Ik denk dat je voldoende hebt aan de medium. Cas krijgt nu 's avonds een papflesje met rijstebloem. Dit geef ik ook met de mediumspeen en dat gaat nog snel. Trouwens op de pakken van nutrilon staat ook dat je ze niet voor de hele dag mag klaarmaken maar per portie terwijl kraamzorg dit wel adviseerd. Dit laatste doe ik dus niet.

Succes ermee
Ellen

ik gebruik friso comfort , en die doet alleen zijn werk in gekookt water
wat ik doe is water koken in de water koker
ik doe de helft water (gekookt) daar los ik het in op en vul het aan met koud water , dan is de fles gelijk op temperatuur!!!
en als ik weg moet doe ik gekookt water in de thermoskan , dan is het wel niet kokend heet als ik het klaar maak , maar voor een keertje maakt dat niet uit

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 8 mnd

ook op de friso pak zie ik nu staan niet voor hele dag klaar te maken.
maar mag ik wel water koken met een waterkoker? heb laatst gehoord dat dit niet goed is, ivm kalk die evt in waterkoker zit.
als jullie het per keer maken hoe doen jullie dit dan?

heb de info lijn gebeld van friso en het moet met kokend water anders werken de vezels niet optimaal die in de voeding zitten.

alvast bedankt groetjes Gytha

hihi we waren tegelijk met het bericht , ik gebruik de avent speen nr 2 daar krijgt zij het uit
in het begin had ik dodie 1-2-3

bedankt nancy,

we typten volgens mij tegelijk.
en welke speen gebruik jij?

groetjes gytha:-

nu gebruik ik de avent nr 2 en ze heeft nog steeds comfort

ik gebruik difrax flessen zou de m dan goed zijn?
want die voeding is inderdaad dikker.
en met de s speen moet ze zo zuigen.

en bevalt jou de comfort voeding goed?

groetjes gytha

Gewijzigd door - gytha en Lieke op 10 Jul 2007 13:39:05

ja ik blijf er ook nog maar even bij!!
je moet inderdaad even vogelen , tot je de goeie speen hebt
maar je mag gewoon water in de waterkoker koken hoor , de kalk word gefilterd door het filter , geen probleem

bedankt voor je tips.
hopelijk gaat de voeding ook bij lieke werken. heeft nu zo’n last met de ontlasting.

groetjes Gytha

het werkt wel goed hoor!! ik gebruikte het voor het spugen , echt een stuk beter
en nu ze ouder word gaat het nog beter
nou veel sucses , blij dat ik je kon helpen!!

hoi hoi,

ik gebruik voor mijn dochter (8 maanden) al bijna 4 maanden de friso comfort. Eerst de nutrilon emneo( maar die beviel niet zo goed) en na 4 weken de comfort.
Mijn dochter heeft nog steeds gevoleige darmpjes maar reageert erg goed op de comfort. Voor buikkrampjes heb ik ook veel bij haar gemasseert en haar vsm druppels gegeven tegen buikkrampjes wanneer het noodzakelijk was.
Ik heb na lang zoeken de bibi (normale grote) flessen in gebruik en een bibi dental l speen. Comfort is erg dik en anders worden ze erg moe van het drinken waardoor ze niet alles opdrinken. Maar elk kindje is anders dus koop wat speentjes en kijk wat het beste werkt en wissel dan ook niet meer!! ik kook sochtends water in de waterkoker en doe dat in de waterkan en kook dan nog een keer en doe dat in een spa blauw fles en zet dat in de koelkast. Als ik dan een flesje moet bereiden doe ik er eerst warm water in en dan koud water , proef of het op temparatuur is en gooi er dan het aantal schepjes bij. Klaar is de fles!!als ik weg ga neem ik koud gekookt water mee in een klein spa blauw flesje en warm water in een waterkannetje en tevens wat voeding in een difraxs poeder houder.
Je moet gewoon kijken wat je prettig vind en wat bij jou en je kindje past maar zo werkt het goed bij mij na lang zoeken.
groetjes fenne

Hoi Gytha,

al staat het nu niet meer op de pakken, je kunt ook gewoon voeding voor 24 uur aanmaken. In maart hebben ze die regel nl. weer gewijzigd. Mijn kraamhulp maakte voeding voor 24 uur en de 3e dag kreeg ze een brief van haar werkgever dat het niet meer mocht. De reden is dat er veel vieze huishoudens zijn, maar als jij schoon bent en regelmatig je koelkast uitdoet is er niets aan de hand. Ik doe het al sinds Zoë geboren is, dat geknoei met losse poeder word ik gek van.
Verder heeft Difrax 3-standen speen, S, M en L. L is voor pap dus je kunt het beste even M of L proberen. 3-standen is lastig op de juiste plaats te krijgen.

succes!
Inge

inderdaad erg dik is die friso. dus doe het nu net als thamar. als ik weg ga is dat wel een goed iedee in zo’n spa flesje + thermoskan.
Lieke drinkt nu nog uit de s speen van difrax. en krijgt het er toch nog best goed uit, en laat niks staan. zou ik hier dan bijblijven of zal ik toch de m eens proberen?

groetjes gytha

Hai,

Ik heb ook voor Yara de difraxfles breed (volgens mij heet deze de optifles) met een M speen, zij krijgt ook dikkere voeding en de M speen bevalt goed. De 1,2,3 speen vond ik ook een hopeloos geval.
gr,

Mappa en Yara

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

nee ze doet en 15 min over, maar meng de comfort nog met de normale friso, dus misschien dat de comfort dan niet zo dik wordt, als dat je alleen de comfort geeft.

bedankt voor je tip thamar

groetjes gytha

oeps
delano krijgt ook de comfor,maar iik maak niet eerst het water warm ik maak gewoon de fles met koud water de voeding erin en dan in de magnetron en eigenlijk valt dat dik zijn heel erg mee hoor ,en hij poept gewoon normaal nou,
ik doe wel heel erg schudden met de fles dat weer wel om de voeding goed op te lossen