Vraagje


#1

wat vinden jullie ouders zo van het consultatie buro?

waarom wordt er vaak negatief over gesproken of vinden jullie het juist wel heel goed.

dit is niet echt een diccussie maar gewoon wil ik eens weten hoe jullie er over denken en wat jullie ervaringen zoal zijn

Tries


#2

denk net wie de arts is…
ik ben heel tevreden met het CB

zij hebben ervoor geleerd, dus ik vindt niet dat wij hun adviezen moeten negeren…

Groetjes en een knuffel
gabriella en jasper


#3

hoi ikwou tochevenreagerenop het cb
en dat is dat een keertje een grove fout hebben gemaakt(vindt ik zelf)
en dat is namelijk het volgende dat ze het niet altijd goed hebben is bij ons overkomen namelijk ricardo was net 2 maanden toenhijbengon met huilen en met zijn beentjes op te trekken en toen we naar het cb moesten had ik daar extra aandacht voor gevraagdwant ikvoelde dater ietsnietin de haak zat en dat was ook zohet cb hieldvol dat ricardolastvanbuikkrampenhad en moest daar medicijnenvoor halennamelijk cinebaby(of zoiets) nou ik dat dus gehaald en geven
maar op eendagblijf hijnon-stop achterelkaar huilennou hetwasmeer krijsen wat hij deed en ik al eerste hetcb opgebeld endiezeiden weer dat het buikkrampenwaren maar ik toch mijn moeder instinct volgen en de dokter gewaarschuwd en wat bleek dat het geen buikkrampenwaren maar een in geklemde lies breuk waar hij aan geopereerd moest worden en toenhad ik tochmijn twijfels over het cb
misschien dat dat gek is maar ik vond het een grove fout
dat wouik ff kwijt over het cb verder gaat het nu gelukkig goed met hem en het cb maar toch als er iets is en ik vertrouw het niet dan bel ik toch maar ff de huisarts in het vervolg
groetjes van wilma alias laahlaah


#4

Ik ben het eens met Wilma… Als ik echt iets vermoed of het niet eens kan zijn met het cb dan ga ik naar de dokter… Ik vind niet dat ze veel weten… Ze vroegen mij of ik vond dat Mirthe veel huilde… Nee, zei ik, maar ze heeft wel veel last van krampjes… Schreven ze (de arts) in het dossier dat ze dus veel huilde… Nu kwam ik vorige week een keer extra om Mirthe te laten wegen, wat denk je wat de wijkverpleegkundige zegt… Dus Mirthe huilt veel, kun je het nog wel aan??? NOU JA ZEG!!! Belachelijk toch?? Mirthe huilt helemaal niet veel… Ze luisteren gewoon niet naar je verhaal… Ik ga dus ook bij klachten met Mirthe naar de huisarts…

Verder wil ik nog wat zeggen over de medicatie die ze voorschrijven… Ook ik kreeg Cinababy voorgeschreven door het cb… Nu hoorde ik laatst dat je dat helemaal niet als eerste middel mag gebruiken! Je moet met venkelthee beginnen, dan venkelwater en als laatste redmiddel Cinababy…

Ik blijf nog wel naar het cb gaan, voornamelijk voor het wegen, meten en inenten, maar voor de rest laat ik het het ene oor ingaan en het andere heel snel weer uit!

Groetjes!!!

Veel liefs, Chantal
Mama van Mirthe, 15-11-2001


#5

Ik zal zelf ook even reageren.

hier hebben we een goed buro, alleen het rare van het cb vind ik dat het overal anders is, het lijkt mijn toch dat ze de zelfde richtlijnen moeten aan houden maar dat gebeurd niet. zie antwoord van kim jogurt met 5 maanden geloof ik dat sofie was terwijl er toch echt word aan geraden met 7 maanden, en zo zijn er heel veel dingen, parasetamol mocht ook niet, tewijl mijn huisarts zei dat ik het beter wel kon doen. zo ook met mijn borstvoeding de wijk liet me maar door lopen terwijl jordy alleen maar af viel en maar zeggen nee blijf nou proberen. kom bij de huisarts en zegt Nee gelijk stoppen dit is niet goed… dat vind ik heel raar… ik denk maar zo volg je gevoel mijn gevoel zei al dit is niet goed maar ja je bent net moeder en heb nog geen idee van dat gevoel want dat heb je voor het eerst nu weet ik wel beter… en luister er ook naar. ook ik ga trouw naar het cb voor wegen en de prikken en dat soort dingen maar verder heb ik zo iets van nou ik doe wat ik denk het beste is…

Tries