Vraagje werk

Dames,
Even een vraagje. Als je een gesprek hebt, en ze vragen naar je ambities, kun je die beter meteen op tafel leggen of toch voor je houden tot ze je meerwaarden zien in de organisatie?
Ik vraag me dit namelijk af want ik zie aan twee kanten voordelen!

Moeilijk, ik denk dat dat ook wel per gesprek verschilt, ik heb bij waar ik nu werk ook al in mijn 1e gesprek loonkosten ed besproken, terwijl je dat normaal ook niet doet (kwam wel van hun uit).
Bij het 2e gesprek wist ik net dat ik zwanger was (van de 1e) en heb dit ook verteld, ik hou wel van eerlijkheid en vertrouwen, en toen hebben ze mij uiteraard niet aangenomen! Na de zwangerschap ben ik opnieuw op gesprek gekomen en hebben ze mij alsnog aangenomen. (de 1e maand na de zwangerschap had ik mijn ontslag dus al ingediend bij mijn vorige werkgever )

Groetjes mama Jade

Wat ik eigenlijk bedoel is dit. Stel ik solliciteer op een functie binnen een organisatie, maar zie mezelf in 2 jaar eigenlijk een stuk verder dan de functie waar ik op gesolliciteerd heb, dus ze kunnen misschien denken als we haar aannemen en over 2 maanden ziet ze iets beters wil ze misschien weg (ongeduldig) Of ze kunnen denken, ohh die wil ik hebben, want we zoeken dit soort mensen, dus het is iets van glas halfvol of halfleeg, maar wat is het veiligste?

Wel laten blijken dat je gemotiveerd bent, maar ik zou niet zeggen dat je over 2 jaar een andere functie zou willen hebben, of die ambitie hebt!

Groetjes mama Jade

Ik heb onlangs gesolliciteerd, weliswaar in het bedrijf waar ik al werk, maar dan voor een andere functie. Daar vroegen ze waar ik mezelf zag binnen een paar jaar. Ik heb toen gezegd dat ik mezelf zag in de functie waar ik voor solliciteerde, maar niet nog een hogere functie. Maar… heb er bijgezegd dat op die paar jaar tijd ik misschien wel die ambitie zou kunnen ontwikkelen, om nog hogerop te geraken.
Dus dat is mssch ook een optie? Zeggen dat je op deze moment niet direct een hogere functie ambieert, maar in de toekomst mssch wel zin zou kunnen krijgen?