Ik ga dus zelf een taart maken voor me meissie die jarig is dit weekend. Maarrruuuum hoeveel marsepein heb ik ongeveer nodig als ik de hele taart ( best grote vierkante taart ) bekleed met marsepijn en er nog een nijntje op moet ?
Ik ga dus zelf een taart maken voor me meissie die jarig is dit weekend. Maarrruuuum hoeveel marsepein heb ik ongeveer nodig als ik de hele taart ( best grote vierkante taart ) bekleed met marsepijn en er nog een nijntje op moet ?
oooh, dat wil ik ook weten, want ik wil ook een nijntje taart gaan maken straks!!!
Maar ben helemaal geen kok, dus kunnen jullie me sowieso helpen aan een recept. Luca is in de zomer jarig, dus een lekkeren zomer-nijntje-taart lijkt me heerlijk!
Hoe groot is t vierkant in cm? Ik heb er een van 30-30 en gebruik meestal een kilo marsepein inc versieringen… Haal altijd wat extra omdat ik toch vaker taarten maak
Groetjes!
nog ff…een normale springvorm gebruik je zo 6 ons marsepein voor qua bekleden …
Maar ik vind t nog toch altijd moeilijk inschatten. Echt liever teveel dan net aan want vooral bekleden is moeilijk als je heel krap moet doen
Heeeeeel veel suc6!! Uitrollen met maizena he, en als er wat is kun je me zo mailen (of msnen)
Groetjes, Els
met maizena ? Waarvoor is dat ? en als ik die een dag van tevoren maak gaat ie dan niet zweten, of is daar die maizena voor ?
Wat kost marsepein ongeveer ?
heb je ff gemaild met mn msn adres hihihi
Maizena gebruik je om uit te rollen, poedersuiker werkt onhandiger en gebruik je alleen als je de taart langer dan een dag of 3 moet bewaren!
zo en wanneer is de 1e taart bak curses ik meld me vast aan
Bianca mama van Kevin*,Dylan en Kaitlyn
is goed hoor zeg maar hoe laat ik er moet zijn
ga toch maar eens proberen,had van jou astrid toen ook recept gehad van de taart bodem dus ik denk dat ik een paastaart ga proberen
Bianca mama van Kevin*,Dylan en Kaitlyn
weet iemand een lekker recept voor een nijntje taart, en hoe ik dat moet doen??? Of een link ergens heen?? ALvast Bedankt!!
Ik heb het recept van mijn sponsdeeg weer naar boven gehaald hier in een topic. Verder waren er laatst een aantal linken naar leuke sites om ideen op te doen.
Zit ik op google te zoeken naar een Nijntje taart… kom ik hier het antwoord beetje tegen. Tja ik moet ook niet weglopen van ikkeben he …
Maarre vertel hoe heb je die taart gemaakt? Hoe was het resultaat? (foto!)
Sponsdeeg is
Bakvorm invetten en oven voorverwarmen op +/- 180 graden
180 gr bloem
180 gr suiker
1 zakje vanillesuiker
6 eieren op kamertemperatuur.
Zodra de taart afgekoeld is snij je hem 1 of 2 keer horizontaal door, persoonlijk vind ik 2 gevulde laagjes lekkerder. Deze laagjes kun je vullen met slagroom, banketbakkersroom botercreme jam of fruit. Wat je zelf lekker vindt dus. Hier doe ik meestal slagroom en verse aardbeien en mandarijntjes. Daarna is het een kwestie van afwerken met marsepijn of wat je zelf wilt.
Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
quote:
Wow ... dat is leuk gedaan!! Hoelang ben je ermee bezig geweest?
Geen idee, ze is nu 6 jaar dus het is alweer even geleden he. Ik had trouwens een kleurplaat van nijntje uitgeprint op de pc, deze uitgeknipt in stukjes en die op de marsepijn gelegd en uitgesneden. Heel simpel dus. Maar volgens mij viel het werk aan deze taart reuze mee.
Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!