Hallo,
hoe oud is je kindje? Ik kreeg van het CB te horen dat er max. 4 uur tussen de voedingen mag zitten en min. 3 uur. Ik zei dat het wel eens anders uitkomt en omdat de kleine nu wat groter is maakte het iets minder uit en kon ik wat experimenteren met de voedingstijden. Mijn kleine is uit zichzelf heel erg van de klok dus dat was erg makkelijk voor mij. Maar ik zit hier ook wel eens mee als hij lekker door blijft slapen. De CB arts zei dat het de ene keer echt wel 4,5 uur mag zijn en soms 3,5 uur, als het er maar een beetje tussenin zit.
Mijn kleine sliep in zijn eerste weken een keer van 19.00 tot 01.00 uur en dat voelde niet goed voor mn gevoel. Ik wilde toen kijken wanneer hij uit zichzelf kwam. Die late voeding had hij dan zeg maar niet gehad. Vanaf dat moment ben ik gaan wekken op de klok en daar deed hij het gelijk goed bij en snapte hij dat ie een nachtritme heeft. Vrij snel begon hij daarna met ‘doorslapen’ van zijn late voeding naar ochtend voeding.
Het ene kindje heeft baat bij voeding op verzoek, de ander op de klok. Het is een beetje aanvoelen waar je je goed bij voelt. Ik weet alleen dat het CB zei dat als ze nog zo klein zijn er max 4 uur tussen mag zitten omdat ze dan echt weer voeding moeten hebben.
Ik hoop dat je iets aan mn verhaal hebt. Succes iig!
Groetjes,
Eef