Vraagje over slapen overdag 2 maand oude baby


#1

Onze Lilly is nu 8 weken.

Overdag zou ik haar graag laten slapen omdat ik zie dat ze moe is, nu is mijn vraag?

Is het goed om haar in haar bedje te leggen overdag in ee donkere kamer, ik weet dat ze ook in de woonkamer mag maar zou liever haar in haar eigen kamertje laten een middagtukje doen. Ze slaapt al voor ong. 3 weken nu 's nachts in haar eigen bedje en ze heeft er helemaal geen problemen mee.

Heeft er iemand raadt hierover of tips?

Groetjes

Trotse mama van Lilly


#2

Ja hoor, ik denk dat het juist goed is om haar in haar eigen bedje te laten slapen. Op haar eigen kamertje is dit het beste, zo leert ze " mijn kamertje, oke tukjes tijd". Lekker rustig om te slapen ook. 1 slaapplek is het makkelijkste en ook het duidelijkste denk ik dus.


#3

ik las je vraag en dacht, hier had ik in het begin ook veel vragen over.

er is mij aangeleerd door meerdere mensen (kraamhulp en cunsultatieburo) verteld  dat een kind regelmaat nodig heeft,  toen dacht ik meteen aan vaste tijden voeden maar dit betekend dat je kindje graag iedere dag hetzelfde gedaan wil heben.

nu ga ik van mijn ritme uit: smorgens maak ik alissa wakker en verschoon haar en doe haar daarna de fles even een kwartier naknuffelen en boertje en weer naar bed toe. soms slaapt ze niet eens maar zit ze gewoon om zich heen te kijken dit is niet erg zo leert ze ook om alleen te zijn en valt ze vanzelf rustig in slaap of als ze het er niet mee eens is laat ze me het wel weten. met de 2e voeding  gaat ze eerst even lekker in de box spelen daarna als ze het zat is en honger heeft doe ik de fles en weer een kwartier knuffelen en naar bed toe. dit doe ik bij iedere voeding en savonds een half uur voor de laatste fles doe ik haar in bad of onder de douche en daarna slaapt ze heerlijk door tot de volgende dag. ze weet presies wat er voor en na iedere voeding of slaap gaat gebeuren.

en overdag laat ik haar rolgordijn half open zodat er wel licht is. anders weet ze niet wat overdag of savonds is. en heb je een kans als je met de kinderwagen gaat lopen wanneer het dus licht is dat ze niet wil gaan slapen is me verteld.

er staat trouwens ook heel veel in het groeiboekje van het consultatieburo

ik hoop als ik je hiermee geholpen heb

 

groetjes simone


#4

hoi,

Ik heb een dochter van 4 maanden nu, ik heb zelf haar ook altijd zoveel mogelijk in haar eigen bedje gelegd alleen ik liet altijd de gordijnen smiddags open mij was verteld dat ze het verschil moeten weten tussen overdag en snachts. zo gaan ze eerder doorslapen na 3,5 maand sliep mij dochter door. Als ze moeilijk in slaap kon komen dan ging ik er altijd 10 min. bij zitten tot 4 maanden worden ze nog niet echt verwend dus kan ook eventueel beneden laten.Nu is mij dochter 4 maanden en weet heel goed dat haar bed slaap tijd is.

sterkte ermee


#5

hoi trotse mama van lilly,

Ik ben Ilse en ik ben net moeder geworden van een hele lieve zoon Jesse, hij is geboren op 18-07-2010. Jesse is vandaag 3 maanden en ik leg hem s'middags in bed met de rolluik dicht zodat hij weet dat het tijd is om te gaan slapen, ook doe ik een muziekje aan en zo ver ik weet is dat goed voor de ontwikkeling, vaak als je ze in de woonkamer  neer legt dat ze niet goed aan hun rust komt. Want van slapen groeien ze. Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen.

groetjes ilse en jesse


#6

hoi moeder

ik leg mijn baby al in het begin in haar eigen bedje soms pruttelt ze even door maar daarna slaapt ze lkker door

suuces ermee