Vraagje over kleding voor Vivien

Eventjes heel brutaal hoor

Over 1,5 maand komt Vivien weer bij ons en zoals sommigen zich misschien nog kunnen herinneren had ze toen niet bepaald veel kleding bij zich.
Alleen het hoognodige.
We hebben daarom toen ook veel zomerkleding moeten bij kopen (wat we trouwens helemaal niet erg vonden hoor!!!)

Haar zomerkleding is nu dus even redelijk aangevuld.

Maar we vermoeden dat ze straks weer niet al teveel (winter)kleding bij zich zal hebben.

Vandaar dat ik nu alvast op zoek ben naar kleding voor haar.
Ik vind het prettiger als er al wat ligt dan wanneer we straks alles met haar moeten gaan kopen (als ik eens een leuk truitje ofzo tegenkom, dan krijgt ze dat heus wel af en toe natuurlijk! Maar dat verwennen door véél kleding samen met haar te moeten kopen, werkt naar ons idee alleen maar averechts).
Ik hoop dat jullie snappen hoe ik het bedoel.

Mijn vraag was nu in ieder geval:
Heeft iemand van jullie misschien nog meisjes winterkleding liggen in maat 128 of 134 (evt. maat 140. Ze heeft nu vaak 134)?

Ik weet dat veel van jullie nog geen kids hebben die die maat te boven zijn, maar misschien familie of buren ofzo?

Ik heb al op Marktplaats gekeken (regelmatig) maar je zit altijd met hoge verzendkosten en mensen willen tegenwoordig graag erg veel verdienen aan tweedehands kleding (zo lijkt het, gezien de meeste prijzen).

Ik dacht: als iemand wat heeft dan kan diegene dat misschien zaterdag meenemen naar de meeting?

Uiteraard willen we er best een kleine vergoeding voor geven!!!

Pfff…voel me wel een beetje een “bedelaar” nu hoor
Het is dat het voor Vivien is…

Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 24 Oct 2004 20:05:53

Gewijzigd door - Bieb op 24 Oct 2004 21:37:06

Wat lief van je!!!
Je krijgt een dikke kus van me hoor, zaterdag

P.S. Take care! Rustig aan hoor!

Gewijzigd door - Bieb op 24 Oct 2004 21:28:20

Hoi Bianca,

helaas in die maat heb ik niets.
Wel heb ik 7 zakken voor je met kleding en knuffelbeesten. Denk je dat je dat zaterdag kwijt kan in je auto?
Want jij kon dat toch aan iemand geven en die zou het dan naar Rooemenië meenemen?

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & van uk nummer 2 (02-12-'04 uitgerekend).

Hoi Jolanda,

Ja, graag hoor! Daar had je het een tijdje geleden over toch? (dat was jij toch?)
Wij nemen het mee als we 18 december Vivien van de bus gaan halen en geven het dan aan de stichting.
Die brengt het 1 a 2 keer per jaar naar kindertehuizen in Hongarije.
Dus het komt absoluut goed terecht!

Enne Armanda, je past er nog makkelijk bij hoor. Tenzij je in de kofferbak wil? (daar gaat de vuilniszak met kleding namelijk in dus ja, die zit wel vol dan)
Grapje!!! Plaag je maar

Whaaaaaaa!!! Ik lees nu net pas goed dat het ZEVEN zakken zijn (ben nog niet helemaal wakker schijnbaar).
Ik ga het even aan mijn tante vragen.
We gaan namelijk met haar auto dus zij weet beter dan ik hoe groot haar achterbak is.
Ik laat het je gauw weten!

Gewijzigd door - Bieb op 25 Oct 2004 09:33:22

Hihi ja ik heb het 1 en ander verzameld. Als het nou niet gaat, dan neem ik er 2 mee voor jou en de rest doe ik dan hier wel naar het leger des heils of zo.

Maar ik hoor het wel van je.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & van uk nummer 2 (02-12-'04 uitgerekend).

zal ff rond vragen hier en dan hoor je het wel bieb

OOOOOOOOO dat maatje weet ik ook effe niet joh, maar zal zeker even navragen her en der. Je hoeft je zeker geen bedelaar te voelen hoor, dit is toch een prima oplossing ?
Als ik iets ( ? ) bij elkaar krijg neem ik het zeker zaterdag mee.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

Dat is toch geen bedelen? dat is juist een super goed idee, als ze niet al te veel kleding heeft, is het juist prettig, ik zal hier ook eens even vragen in de buurt.
misschien kun je bij de supermarkt een briefje ophangen? gevraagd kleding, en er dan roemenie bij zetten, dan zijn mensen nog wel eens bereid te kijken voor je, voordeel is dat je dan ev reacties krijgt van mensen uit je buurt, zit je al niet met verzend kosten.
mijn buurvrouw verzamelde altijd pakketten voor roemenie, voor een kindertehuis, en dan ging ze dat brengen, die keek altijd het hele jaar rond, ook in de uitverkoop bij zeeman etc, dan had ze vaak voor weinig geld hele leuke kleding.

succes, Mo

Ja, ik ben net toevallig eens bij de kringloopwinkel hier geweest (is nogal groot).
Heb er 1 truitje kunnen vinden voor € 2,25.
Verder helemaal geen winterkleding enzo.
Jammer.
Maar ik blijf verder kijken hoor.

Lief dat jullie allemaal meedenken en rond willen kijken/vragen. SUPER!!!

Enne…ff voor de duidelijkheid: de andere kleding die ik inzamel is voor Hongarije (dus niet Roemenie).
Het is namelijk zo dat de stichting waar we Vivien “vandaan” hebben dus ook kleding e.d. inzameld.
Ze brengen dat 1 a 2 keer per jaar zelf naar Hongarije. Voornamelijk naar kindertehuizen, maar ook naar andere mensen die daar soms zeer arm leven.
Wat ik zo bijzonder vind is dat deze stichting alleen maar uit vrijwilligers bestaat.
En ze doen het met zoveel liefde!
Echt te gek gewoon.

Hahaha die Bieb, kun je niet meteen met een vrachtwagen komen zaterdag ?

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

Oooh, hou op!
Ik had, toen Vivien deze zomer kwam, dus ook heeeeeeeel veel ingezameld.
Zoveel dat ik er helemaal knetter van werd en de zolder niet meer op kon zowat.
Ik had oproepjes geplaatst en we hadden half nederland afgereden om de spullen op te halen.
Nou, het was leuk voor een keer en bij de stichting waren ze enorm blij, maar pff…wat een wérk zeg!
Is ook een beetje mijn eigen schuld hoor, want ik wilde het ze makkelijk maken en had alles gesorteerd op maat etc. etc.

Dus eh…

Nee hoor, het is voor een goed doel en die mensen zijn allemaal vrijwilligers.
Dus ik heb het graag gedaan

Maar hoeveel zakken kun je nu kwijt in je auto zaterdag?

Sorry ik wist niet meer of het Roemenië of Hongarije was.
Als het maar goed terecht komt.

Sorry, ik heb mijn tante zo vlug nog niet gesproken en nu is ze aan het werk.
Ik zal haar vanmiddag meteen opbellen om te vragen hoeveel zakken zij kwijt denkt te kunnen in de kofferbak.

Zie het 11e berichtje hierboven (daar staat het antwoord al )

Gewijzigd door - Bieb op 26 Oct 2004 11:34:19

Oooh, ik snap wat je bedoeld

Maar ik had die tekst dus gewoon laten staan omdat ik weet dat de vuilniszakken in de kofferbak gaan.

En ik zal echt niet tegen je zeggen dat je nu plotseling niet meer mee kan rijden hoor (valt weer mee hè, hahaha!! )

Jolanda?
Je had het over 7 vuilniszakken toch?
Zit daar allemaal kleding en knuffels in (zacht materiaal dus) of ook “harde” materialen?

Want zakken met kleding kun je vaak best wel goed “wegstouwen” in een auto.
Mijn tante laat de hoedenplank er voor het gemak gewoon uit.
En stel dat er nou maar 5 zakken in passen dan zou je de andere twee evt. toch gewoon mee terug kunnen nemen. Of vind je dat onhandig?
Maar ik denk dat het wel lukt hoor!

Het zijn 7 vuilniszakken vol kleding en zachte knuffels inderdaad. We nemen ze gewoon mee en zien we hoeveel je er kwijt kan.

Tot zaterdag.

Alvast hartstikke bedankt!!!