Vraagje over KDV!

Hallo allemaal!

Ik zit in een dilemma!
Mijn kleine meid zit op een leuk kdv waar we erg tevreden over zijn. Helaas is deze gewoon te ver weg van onze woonplaats. Eindelijk hebben we dan een plekje weten te bemachtigen op het door ons gewenste KDV om de hoek. Echter, ze kunnen haar nog maar voor 1 dag plaatsen, terwijl ik haar voor twee dagen wilde plaatsen. Nu is mijn vraag aan jullie: Mag een kind op twee verschillende KDV-en zitten en wordt dit ook vergoed door de belastingdienst?

Groeten Sam

Hoe de regels zijn weet ik niet, vast wel op de site van de belastingdienst te vinden.

Ik zou wel even overwegen of je het voor je dochtertje moet willen, twee verschillende KDV’s. Dat kan wel heel verwarrend worden. Ik zou wachten tot je twee dagen per week terecht kunt. Persoonlijk.

Succes met de afweging in elk geval!

Lilypie Second Birthday tickers

Ik heb mijn meisje ook naar een ander kdv gedaan, dus ik moest ineens de een helft betalen en de ander een helft. Ik de belastingdienst gebeld en die legde het zo uit: Je krijgt verdoeg waar jij gebruik van maakt, dus als jij van 2 gebruik maakt dan krijg je ook voor 2 vergoed. Alleen moet je even kijken of de uur bedragen gelijk zijn anders moet je even een gemiddelde nemen.

Alleen zou ik ook inderdaad voor je dochterje niet twee kdv’s tegelijk doen, ze zal al moeten wennen op de nieuwe en dat is moeilijk als ze ook nog naar de andere gaat, wij zijn ook van 4 naar 3 dagen opvang gegaan maar ik heb het opgelost door 4 uur ouderschapsverlof op te nemen per week voorlopig enne als het allemaal bevalt hou ik het misschien wel zo. Maar we zagen het niet zitten om haar naar twee te doen. Veel te verwarrend. Ik zat namelijk ook met het zelfde euvel als jij.

Groetjes,

Michèle

Vervelend dat je haar maar 1 dag kan brengen daar. Ik zou persoonlijk ook even wachten tot ze daar 2 dagen terecht kan.