Vraagje over het eten van n baby van bijna 5 maand

mn zoontje krijgt nu n kleine maand zn eerste hapjes en dat gaat heel goed.
nu las ik dat hij nog maar 4 x melk nodig heeft want hij weegt al over de 6 kilo.
nu is mijn vraag krijgt hij dan niet te weinig vocht binnen? of mag hij dat ook zo al hebben gekookt water en of n sapje?
wie heeft er even n richtlijn voor me?
alvast bedankt ook namens youri!!

aanbevolen word pas te beginnen met bijvoeden rond de 6 maanden.

groetjes Kim, mama van

en

Ja, maar de laatste tijd hoor ik veel vaker dat ze vanaf 4 maanden al bijgevoed worden…
Ik snap er eerlijk gezegd niet veel meer van…(?!)
Maar ze mogen toch wel al roosvicee ofzo?

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en ?

Het veranderd steeds weer maar als er allergieen in de familie zijn wordt er zo ie zo gezegt dat het beter is dat er pas met 6 maanden wordt bijgevoed… het beste is gewoon wat water te geven… maar je zou ook wat roosvise kunnen geven

Tries

ik voed m al bij
mn vraag is alleen hij hoeft nog maar 4x melk krijgt hij dan wel voldoende vocht binnen en zo niet hoe kan ik m dan t beste vocht bij geven en waarmee hij heeft ook nog n eerste sapje in de koelkast klaar staan bv.

je kunt wel die eerste sapjes geven of je lengt een klein beetje diksap aan met water.
baby’s zijn ongeveer 400 tot 500 ml. vocht nodig op een dag!!

Omdat Evianne van April is en het al zo snel heet werd in de zomer, ben ik haar al snel gewoon extra water gaan geven. Persoonlijk heb ik zoetere drankjes een tijd uitgesteld, ze dronk ook net zo goed water dus waarom dan die zoetigheid ?

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

hoe oud is hij dan???

zie het onderwerp van de topic… baby van bijna 5 maand

oke blondTTTTTTTTTTTT

Even in het grote boek gekeken:
mijn oudste kreeg met 5 maanden 4 voedingen a 210 ml per dag, tijden ongeveer: 08.00 - 12.00 - 16.30 - 21.30 en woog toen ook ruim 6 kilo.

Ik weet niet hoeveel ml je 'm per dag geeft, maar 4 voedingen zijn dus voldoende. Met warm weer of als je denkt dat ie gewoon meer dorst heeft, zou je hem 10-20 ml meer kunnen geven.

Volgens mij hoeft het water niet perse gekookt worden, als je het direct uit de koudwaterkraan geeft.

Ikzelf stelde het sapje zo lang mogelijk uit, als ze het niet nodig hebben, scheelt het jou afwas en kosten.

Gaat het goed met hapjes geven? Doet ie al goed afhappen of had je dat al eerder geoefend met rijstebloempap? Trok ie nog een grappig gezicht toen ie de eerste keer fruit kreeg (mondhoeken naar beneden)?

hoi,
400-500 vocht is dat genoeg? Mijn zoontje bij 5 mnd drink per dag tussen de 500-600 en ik maak me druk dat dat misschien niet genoeg is. Hij krijgt 4 flessen maar dat heeft hj zelf geregeld ik kon daar niets aan sturen. Ik bied hem 180 ml per keer aan maar hij drinkt ong. 140 ml op.
Groetjes natascha

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker