Vraagje over flesje/speen

Jessey heeft de eerste dagen per ongeluk uit een avent 2 speen gedronken. Ze deed toen zo’n 10 minuutjes over de fles, en dronk alles op, om de 3 à 4 uur.
Toen zag de kraamverzorgster dat ze de verkeerde speen had, en hebben we gauw een 1 speen gepakt. Sinsdien doet ze ruim 20 minuten over de fles, en laat ze steeds 20-30 cc staan, omdat ze zo moe word van het zuigen dat ze in slaap valt. Gevolg is dat ze na 2,5 uur al weer honger begint te krijgen. Met veel moeite kunnen we dan met een troostpink of speentje de tijd rekken tot 3 uur na de vorige fles, maar door al dat gezuig op de pink of speen, is ze de volgende fles dan nog sneller moe, en kan ze ook zo 40 cc laten staan, waardoor het nog moeilijker word om tot 3 uur te rekken. Een circeltje dus, dat er voor zorgt dat ze steeds sneller een voeding wil, en steesd weer minder drinkt door vermoeidheid!

Ik twijfel nu heel erg of ik toch maar weer die 2-speen ga gebruiken, en eventuele zuigbehoefte (want 10 minuutjes is denk ik niet lang genoeg?) met een speen te bevredigen… Wat zouden jullie doen?

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Ik heb borstvoeding gegeven dus met speentjes geen ervaring.
Maar in 10 min de fles leeg is wel snel, ik dacht dat ze er 15 á 20 min. over moeten doen.
Misschien een idee om met speen 1 te beginnen en als ze niet verder drinkt het laatste randje met de 2 te geven ?
En met de tijd als ze wat sterker is drinkt ze haar flesje wellicht leeg met speen 1.
Maar als je speen 1 blijft gebruiken en ze heeft weer honger na 2,5 uur geen je haar gewoon weer een flesje … voeden op verzoek !!!
Ik vind het zielig om haar te laten huilen van de honger en dan een pink geven want tegen de tijd dat ze haar flesje krijgt is ze al weer snel moe doordat ze lang heeft moeten wachten.
Ze mogen een maximaal aantal cc per 24 uur, zolang dat niet overschreid kun je haar op verzoek voeden.

Wat zegt de kraamzorg er van ?

Wat voor fles heb je nu Anouk?? Wij zijn namelijk expres op de Dr brown overgestapt omdat ze alles anders te snel leeg had. Bij de Dr brown hoeven ze minder hard te zuigen en ze doen er wat langer over. Misschien helpt het bij jessy ook. Wajnt voeden op verzoek is met fv niet te doen dan blijf je rekenen. En anders inderdaad misschien toch de 2 voor nu en dan een speentje geven. Als ze tenminste niet gaat spugen dan.

Groetjes,

Michèle

Mijn dwerg deed ook veel te vlug over de fles met de spenen van avent, ik ben overgegaan (op advies van het cb) op difrax fles met speen s, gaat iets sneller maar ook weer niet te snel. Ook super tegen krampjes met het ontlucht systeem. Fles ligt lekker in de hand ook.
Mocht je bij AVENT willen blijven zou ik zeggen gewoon nr 2 doen en dan een speentje voor als hij nog zuigbehoeften heeft!
Althans dat zou ik doen!

Tja voeden op verzoek lijkt me ook niet echt handig nee, ten eerste omdat ik dan inderdaat heel veel aan het rekenen ben, maar ook zonde om steeds voeding weg te gooien om vervolgens twee uurtjes later weer nieuwe aan te maken…

En ja, die dr brown fles, das zo’n beetje de enige die ik nog niet in huis heb…
Ik denk dat ik het eerst eens een paar keer met speen 2 probeer van avent, en mocht dat toch krampjes/spugen opleveren, dan kan ik altijd nog weer andere flessen gaan proberen… Die eerste dagen dat ze per ongeluk met die speen 2 heeft gedronken heeft ze trouwens niet gespuugt, helemaal nog nooit gedaan trouwens! Ik ben benieuwd, om 6 uur is ze weer aan de beurt voor een fles, als ze dat red, want om 3 uur liet ze weer 20 cc staan…

Lilypie Second Birthday tickers

Wel een herkenbaar probleem. Bij ons ging het hetzelfde. Met speen 1 van Avent was ze te moe om de fles helemaal leeg te drinken.
Wij zijn al snel overgegaan naar de 3 standen speen van Avent. Een goeie oplossing.
Het begin van de fles hadden we de speen op stand 1, als we het idee hadden dat ze moet werd draaiden we de fles op stand 2. Zo ging de fles wel leeg.
Marrit was trouwens ook snel met de fles. s’nachts lag ik altijd binnen een half uur weer in bed. Dit was incl verschonen, voeden en boertje laten.

Succes, hoop dat je er wat aan hebt.