Jessey heeft de eerste dagen per ongeluk uit een avent 2 speen gedronken. Ze deed toen zo’n 10 minuutjes over de fles, en dronk alles op, om de 3 à 4 uur.
Toen zag de kraamverzorgster dat ze de verkeerde speen had, en hebben we gauw een 1 speen gepakt. Sinsdien doet ze ruim 20 minuten over de fles, en laat ze steeds 20-30 cc staan, omdat ze zo moe word van het zuigen dat ze in slaap valt. Gevolg is dat ze na 2,5 uur al weer honger begint te krijgen. Met veel moeite kunnen we dan met een troostpink of speentje de tijd rekken tot 3 uur na de vorige fles, maar door al dat gezuig op de pink of speen, is ze de volgende fles dan nog sneller moe, en kan ze ook zo 40 cc laten staan, waardoor het nog moeilijker word om tot 3 uur te rekken. Een circeltje dus, dat er voor zorgt dat ze steeds sneller een voeding wil, en steesd weer minder drinkt door vermoeidheid!
Ik twijfel nu heel erg of ik toch maar weer die 2-speen ga gebruiken, en eventuele zuigbehoefte (want 10 minuutjes is denk ik niet lang genoeg?) met een speen te bevredigen… Wat zouden jullie doen?