Vraagje over eten

Hai Nick is 15 maanden en heeft altijd goed gegeten.
Hij heeft het bestek ook uitgevonden tot nu toe ging het goed hij speelde ermee en wij geven hem de hapjes tussendoor. Maakt ook niet uit of het met de pot mee eten is of uit een potje alles is goed.
Nu heeft hij sinds een week of twee dat hij het zelf moet doen watzeer vertederend is en erg leuke foto’s opleverd dat toegegeven.
Alleen krijgt hij het niet voor elkaar om het a in zijn mond te krijgen het valt eerder van zijn lepel af, wat hij op een gegeven ogenblik zat is en dan gaat zitten viesjekken aan tafel. Hij wil absoluut geen hap van papa of mama aannemen ook niet spelenderwijs. Conclusie einde van de rit heeft hij niet gegeten en hebben wij uiteindelijk het eten af gepakt anders zit de hele kamer onder en die lengte krijgt hij niet.
Wie heeft er tips om er toch wat in te krijgen of dat het hem beter af gaat?
Hij krijgt na het eten geen vervanging. Alleen een beker warme melk voor het slapengaan.
Hij eet overdag zijn brood wel goed. En krijgt na half 4 geen tussendoortjes meer.
wie kan mij helpen?

Groetjes,
Brigitte

op die leeftijd gaan ze je uitproberen met eten.
Gewoon negeren dat helpt. als hij honger heeft gaat hij wel weer eten.
Hier ook zo. Het ging een hele tijd goed en sinds gisteren wil ze ook weinig tot niks. Ik zet het bordje weg en eet ze maar niks. Ik weet nu dat ze vanzelf wel weer gaat eten.

Heb ook in het oei ik groei boek gelezen dat er met 15 maanden weer een sprongetje komt dus dat kan er ook mee te maken hebben.

Succes hopelijk kun je er wat mee

groetjes gytha

ja lastig is dit, Milo kreeg ook die fase, liep precies zoals bij jou. je kon hem makkelijk tussendoor voeden. Maar ineens niet meer, wil hij het zelluf doen. maar nog niet de handigheid hebben, en als mn man dan wou helpen kwam er een mega driftbui. Eten vliegt in het rond, drama compleet. 1 troost, het komt goed. Wij lieten hem z’n gang gaan, zelf laten eten (zover daar sprake van was), en als ie pissig werd of ging met het eten viesjekken of zelfs smijten (JAAAA) dan haalden we het weg. Boos worden hielp niet, koren op zn molen. Negeren en rustig blijven helpt wel. gewoon bord weghalen, janken natuurlijk, als ie “die die” riep dan mocht hij het nog een keer proberen. zo niet, geen eten.
En zo gaat het met ups en downs hoor. want ineens is het over en zie je dat die motoriek ook enorm vooruit gaat (hij kan nu echt supergoed met vork en een lepel eten, gaaf) maar nu heeft ie een slechte dag en smeet hij de bami ook door de kamer heen. Ver komt ie niet want dan stat het al op het aanrecht. Dan niet. en hij weegt nog steeds 12,5kilo (17mnd oud) en heeft kneepjes in zn dijen dus hij komt niks te kort hahaha.

als hij per ongeluk knoeit met het eten (door verkeerd scheppen) dan worden we natuurlijk niet “boos” hé. dat is anders. Hij is dan gewoon lief aan het klungelen, maar met je vork je prakkie door de kamer schieten…yeah right. (ik krijg daar zo’n JEUK van, moet dan echt tot 10 tellen, maar hoe bozer ik wordt, hoe harder hij gaat lachen erg hé) dus altijd kalm blijven, geen sjoege geven. Bloeddruk laag houden. Dan is het 'saai".
vind dat je dat goed doet , na half 4 niks meer. Want dat scheelt ook enorm.

succes, het komt goed!

x Floss

Hallo,

Sorry een tijdje uit de lucht geweest met de comp.
Dank voor jullie adviezen ondertussen gaat het iets beter doordat hij het een beetje binnen krijgt.
En idd als hij het zat is dan gaat hij gooien dan is het ook gelijk afgelopen haal dan het eten weg.
We gaan een beetje de goede kant op, alles op zijn tijd.
Voor de rest is het een kanjer is lekker aan het proberen om zijn willetje door te drukkeN.

Bedankt voor de adviezen!

Groetjes
Brigitte

Haha…wat herkenbaar!!!
Mijn zoontje is nu bijna 15 maanden oud en het is net of je over hem schrijft.
Wij hebben dat soort taferelen ook hoor, en ik moet vaak even een andere kant opkijken als hij begint te kliederen…ben heel snel geneigd om als z’n eten weg te halen en dan zelf te geven.
Hij haalt al z’n eten uit z’n mond…en stopt het er dan weer in…lees: proppen. Dan moet ik tot 10 tellen, want heb hier een hekel aan…maar ja…het zijn kinderen en die knoeien.

Groetjes Ilona.

Van mij mogen ze knoeien, als er maar tussendoor wat naar binnen gaat.
Of dat nou met bestek is of dat ze met haar handen eet kan me niets schelen.
Zodra ze alleen knoeien en niet meer eten gaat hier het bordje ook weg.

De oplossing ? Die heb ik helaas niet. Ik zal het topic blijven volgen in de hoop dat iemand die wel heeft

Groetjes, Miranda ( mama van Joyce en Amy )

Gewijzigd door - Miranda 1975 op 17 Aug 2008 21:58:26