Vraagje over digitale camera

Zoals de meesten weten hebben we van 't weekend een nieuwe camera gekocht. Met de fotos gaat alles prima. Maar ik kan ook korte filmpjes maken. En die zou ik per email moeten kunnen versturen. Alleen lukt dit niet, omdat er te veel MB op zit. Ik kan per email 10mb versturen en het minuutje wat ik op 't filmpje heb is 13mb.

Weet iemand hoe ik dit kan verkleinen of toch kan versturen? Heb echt geen idee, heb al gekeken in het Kodak programma, maar daar kan ik het filmpje niet eens vinden, en de fotos wel.

Tja dat moet ik zelf ook nog uitdokteren hoor. Geen flauw idee eigenlijk joh.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

heb je windows XP?
daar heb je moviemaker inzitten, daar kan je hem verkleinen en omzetten tot email formaat

groetjes Kim, mama van

en

Ik heb inderdaad XP. Dus zal ik even moeten zien hoe ik dat MovieMaker kan vinden. Als het niet lukt post ik het wel hier.

Dank je voor je antwoord.

Ik probeer het bestandje te importeren naar Movie Maker, maar ik krijg dit berichtje:

Het bestandstype van bestand C:\Documents and Settings\Carina & Alan\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\Digitale Camera Fotos\2005-05-02\000_0027.MOV wordt niet ondersteund en het bestand kan niet worden geïmporteerd in Windows Movie Maker.

Doe ik iets fout?

Hey, dit vind ik wel interessant.
Heb zelf ook XP en maak zelf dus ook filmpjes met de camera.
Alleen nu hou ik de filmpjes steeds heel erg kort ( 8 sec. ongeveer) omdat ik ze anders idd niet kan versturen per e-mail.

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en ?

Ik heb net via het Kodak Share programma, een videootje van ongeveer 30 seconden verstuurd, dat gaat dan ergens naar een Kodak website, waar vrienden het dan kunnen bekijken. En het was ongeveer 9MB.

Carina, waar heb jij dat Moviemaker dan gevonden?
Ik kan dat niet vinden op onze pc

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en ?

Hihihihi deze muts krijgt ze geeneens in de pc joh. Pfffffffff moet ik maar eens een avondje voor gaan zitten joh.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

geen idee want zoverreikt mijn technisch vernuft niet, je moet toch ergens je video kunnen importeren…

groetjes Kim, mama van

en

Ik heb bij Help en Ondersteuning Moviemaker ingetypt en daar gaf het een link, waar je Movie maker kon starten en dat deed het voor mij. Maar daarnaar kreeg ik dat rare bericht, dat het niet kon.

moviemaker staat gewoon op je pc volgens mij, onder programma’s windows

groetjes Kim, mama van

en

Bij mij opende Moviemaker wel, maar hij kan niet het bestand uit mijn folder importeren, waarom weet ik niet. Nou ja, dan maar hele korte videootjes maken.