Op zich ben ik wel tevreden over mijn CB, hoewel de arts en verpleegkundige nogal eens vaker andere adviezen gaven. De ene zei dit, de andere dat, en ik boeken en op internet stond weer wat anders.
Echt woest ben ik 1 x geweest, toen zat er een invalarts, die Lisa nog nooit eerder had gezien. Eerst even algemeen geleuter, en toen ik alweer klaarstond om te gaan zei ze opeens: Ik zie hier Lisa’s groeicurve, haar schedelomtrek is wel erg groot, ze kon wel eens een waterhoofd hebben.
Ik schrok, natuurlijk, maar geloofde haar eigenlijk meteen al niet. Dus vroeg ik haar of ze dat alleen op de groeicurve baseerde, en nergens anders op. Nee, alleen op de curve, kijk maar mevrouw, bijna op de bovenste lijn.
ik zei toen, dat ze eens naar de curve eronder moest kijken, die van de lengte, ook bovenaan de lijn, met een even gelijkmatig verloop als haar hoofd.
Ze was even stil, en zei toen, tja, goed, dan kijken we het nog eens 6 weken aan.
Ik zei dat ik dit geen manier van behandelen vond en ben acuut naar de huisarts gelopen, die hevig kwaad werd op die arts en me aanraade een klacht in te dienen.
Heb ik ook gedaan, ze is voor de inspectie geweest en heeft een ernstige berisping gehad.
Sindsdien volg ik meer mijn eigen gevoel en zie het CB meer als een tijdschrift, boek of internet, leuk voor ideeen op te doen, maar meer ook niet.
Ja, de spuiten, meten en wegen natturlijk ook.
Groetjes Wendy
Wendy, trotse mamma van Lisa