Vraagje koortslip/krentenbaard


#1

Ik heb een vraagje vanmiddag ben ik met Jordy naar de huisarts geweest, omdat het leek dat hij een koortslip heeft, ik moest toch maar even langs komen omdat ze het zeker wilde weten, Arts zei inderdaad een koortslip, alleen nu binnen een paar uur heeft hij ook blaasjes rond om zijn mond en breid zich dus vrij snel uit, herkent iemand dit?
Iemand ervaring hier mee?


#2


koortslip is een virus, krentenbaard een bacterie


#3

Het leek zo op elkaar ook cq de plekken

Maar het is dus toch krentenbaard zijn toch maar even langs de hap geweest
Hij heeft anibiotica gekregen.

Nou hopelijk gauw over

We hebben een krentenbolletje lopen

Tries


#4

Was die eerste diagnose niet juist dan, aangezien er op internet een verschil werd gemaakt tussen virus en bacterie ?


#5

Het ging een beetje raar,

tussen kerst en oud en nieuw is hij een paar dagen ziek geweest, nu heeft jordy vaker dat hij er na hele schrale lippen heeft, dit keer dus weer
alleen nu ging het echt een beetje open, nou ja goed vetgehouden…

Zo vrijdag morgen zag er gewoon het zelfde uit wel erg schraal
Tussen de middag is hij even naar bed gegaan omdat hij erg moe was, uit bed gekomen ineens een plek op zijn mond

zo iets als dit

Ik belde eigelijk de assistente om te vragen wat ik daar het beste voor kon halen, toch wilde ze dat ik langs kwam met hem zodat ze zeker wisten dat het een koortslip was en niet wat anders.
Ha zei gelijk nee hoor is een koortslip, eenmaal thuis binnen een paar uur was ie aan grote verdubbelt en ook om zijn mond blaasjes.
dus toch maar weer gebeld naar de HAP.

Gr Tries


#6

Had hij er zalf voor gekregen Tries ? Deze zou heel snel moeten werken hoorde ik.


#7

Ja hij heeft nu Fucidin gekregen, een antibiotica zalf

Ik hoop het maar want hij wil zo graag naar school maandag
nu zou dat wel mogen, maar weet nu al dat school dit niet wilt

(wat ik me kan voorstellen overgens)

gr tries


#8

Yep, volgens mij was dat de zalf die zo snel werkte, hahaha hoe is het nu ?


#9

Het lijkt er op dat het niet verder uitbreid

ik hoop hat maar dan kan hij morgen waarschijnlijk gewoon naar school

Gr Tries


#10

Tries, Beterschap met de kleine man!

Groetekes, Sje


#11

Die zalf krijgt Joel ook. Hij heeft af en toe plekjes. Een soort bacterie die steeds terugkomt. Vooral in de neus en op het gezichtje. Al vanaf dat hij ongeveer 4 weken was, heeft hij dat gekregen. Het werkt meestal wel snel inderdaad. Al voelt het lang niet altijd als een oplossing. Mijn man had het eerste die bacterie vooral in de neus en soms in de liezen. Toen hebben Joel en ik het ook gekregen en ik ga ervan uit dat we de baby er straks ook helaas mee zullen besmetten. Ik heb alles geprobeerd om het te voorkomen, maar die kleintjes zitten toch met hun vingertjes aan je gezicht enzo. De huisarts wil niks anders geven dan Fucidin-zalf. Ik zou het wel graag uitgezocht hebben, maar we zijn al een keer of 7/8 geweest met Joel vooral. Het is zielig zo’n kleine met allemaal plekjes op het gezicht.
Groetjes, Mariëlle en Joël



#12

Als hij het zo vaak heeft zou ik zeker het laten onderzoeken
Misschien een pittige kuur…

Maar zou het er zeker niet bij laten

sterkte

Tries


#13

mijn zoontje heeft het ook en je kunt er weinig tegen doen,sommige kids zijn er super geveolig voor


#14

Momenteel gaat het hier erg goed. Alleen als z’n weerstand minder wordt, krijgt hij het weer. Maar als klein babietje vond ik het heel erg. Hopelijk krijgt de tweede het niet (heel snel)!
Groetjes, Mariëlle en Joël