Vraagje keuken

Eind februari krijgen wij een nieuwe keuken.
We zitten alleen nog te dubben over wat we op de achterwand willen.
Tegels, stucwerk (met zo’n beschermlaagje er over zodat het goed schoon te houden is) of …
Hebben jullie advies?

Weet niet wat voor stijl keuken je hebt,maar wij hebben een vrij moderne en vonden het veel mooier zonder achterblad. Er bestaat namelijk een speciaal soort afwasbare verf voor op de muur werd ons vertelt die je gewoon kan afwassen. Dit hebben wij dus gedaan en geen spijt van gehad. Keuken staat er nu 3 jaar en de muur blijft mooi en is heel makkelijk te poetsen.

mama1980

Lilypie Third Birthday tickers

Beetje hetzelfde als wij denk ik ja.
Redelijk strakke witte hoogglans keuken, mooie strakke handgrepen, lichtgrijs stenen blad en dan zouden we misschien ook voor een grijstint verf kiezen als we niet voor de tegels gaan.
Hoe doe je dat achter je kookstel? Ook diezelfde verf, ben zo bang voor spatten en dat je het dan altijd blijft zien. Denk aan vetvlekken, tomatenspetters, ik noem maar wat…
Ben benieuwd naar je ervaring.

Ik heb er spijt van dat we tegels gekozen hebben.
(ok, ik heb spijt van de hele keuken, maar dat terzijde)

Vrienden van ons hebben ook een hele mooie strakke moderne keuken en hebben er een achterplaat achterzitten in dezelfde soort als het aanrechtblad.
Erg mooi!

Voor meidenkleding (vanaf 62) en jongenskleding (vanaf 56) http://verkopers.marktplaats.nl/3924486

Ja ook aan gedacht, maar jammer van het prijskaartje
Ik wil de keuken zo rustig mogelijk houden, en als ik dan ook grijs blad op de muur doe, zoals het aanrecht, dan is de rust weg vrees ik. Waarschijnlijk nemen we wel een klein opstaand randje, dat zie je nu ook heel veel.

hoi
wij hebben ook een witte hoogglans keuken.
wij hebben platte/gladde grote tegels op de muur tot de hoogte waar de kastjes en de afzuigkap begint. doordat de tegels grrot en glans zijn (en er bijna geen voeg tussen zit) ziet het er ook erg strak uit. Ik vind t heerlijk, super schoon te houden (ik kook niet altijd even netjes, veel wokken en dan wok ik te wild )

succes met de keuze!

groetjes Gidget

Wat heb je naast je afzuigkap?
Wij hebben nl. links en rechts van de kap geen kasten, maar gewoon muur.

Zou het een optie zijn om tot aan de kastjes/afzuigkap te tegelen en daar boven alleen verf?

@mamaJ, nou dat bedoel ik, die verf is speciaal voor achter je kookgedeelte zodat je geen achterblad of iets dergelijks nodig hebt. Ik was er eerst ook een beetje bang voor,maar geen spijt van, het blijft echt goed schoon. Met een sponsje en een beetje spul vliegt de spaghettisaus etc er gewoon vanaf. En we hebben nog witte verf ook! Kost niet half zoveel en het is nog eens veel mooier ook in een strakke keuken. je moet natuurlijk wel die hele muur dan met die verf schilderen en niet alleen het stukje onder je afzuigkap. Wilde een foto toevoegen zodat je het kan zien, maar hoe doe ik dat in dit forum???

mama1980

Oh dat is fijn om te horen.
De man die onze keuken gaat maken (niet via een keukenzaak, maar interieurontwerper) raadde het ons af. Tenminste in ieder geval achter het fornuis iets extra’s, bijv een glasplaat, maar vind dat zoooo niet mooi.
Misschien kun je het me mailen?
Mail kun je achterhalen via mn profiel toch?

Wij hebben ook een hoogglans witte keuken met een donker notenhouten blad. Dat blad loopt tegen de muur een stuk omhoog. Daarboven hebben we strakke glanzende langwerpige tegels horizontaal laten plaatsen. Makkelijk om schoon te maken.
We hebben een groot zespits roestvrij stalen gasformuis met als achterwand een grote roestvrij stalen plaat en een platte afzuigkap. Als je dit goed bij houdt is het niet al te veel schoonmaakwerk. Naast het fornuis hebben we aan de bovenkant ook geen kastjes.

had je net al een mail gestuurd door op je profiel te klikken hier op ikkeben,m aar dan zie je nog geen emailadres en kan je nog geen foto toevoegen. Nog ff wat gezocht en gevonden hoe ik de foto hier moet plaatsen dus hoop dat het nu lukt.

mama1980

Had al gereply-ed maar wauw, strak hoor!
Bij ons zit de keuken in een hoek, 2.40 bij 2.40 niet gigantisch groot.
Weet je nog precies wàt voor verf dit was?
En is dit in alle kleuren?
Liefst kies ik voor een grijstint namelijk.
Bedankt!

ik heb als achtergrond, zelfde als mijn aanrechtblad dus als waaren me aanrechtblad ook tegen me muur aan.
bij koken heb ik een rvs plaat idiaal om schoon te houden.

prachtige keuken!!

ik heb een roestvrijstaal plaat achter mijn gasstel

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

@kimmetje Thanx! Huisje staat te koop dus als je interesse hebt haha.
@MamaJ heb het even voor je gevraagd want wist het zelf ook niet meer, maar het is gewoon zijdeglans verf. heb je in iedere kleur en kan je gewoon in een verfwinkel vragen. Deze Verf is allemaal afwasbaar

mama1980

Ideaal die afwasbare verf. Wij hebben wel gewoon tegels boven het aanrecht,donker en lichtgrijs geblokt dat vond ik leuk. Maar verder is de hele keuken gesausd met afwasbare muurverf. Gewoon van de gamma en het zit er nu een jaar op en het is nog steeds mooi en er is al heel wat tegenaan gespetterd.
Wij gebruiken trouwens alleen nog maar afwasbare verf op de muren,ook in de rest van het huis.
Werkt ideaal met kids, geen vieze vette vingertjes tegen de muur meer.

Groetjes Ramona