Vraagje (gastouders)

Heeft iemand hier ervaring het gastoudergezinnen?

zoja hoe was die ervaring?
Of weet je iemand die iemand had als gastouder?

Ik wil er eigelijk allees over weten omdat ik er aan denk weer 3 dagen te gaan werken maar geen oppas heb, en dit dus evt als mogelijkheid zie…

Tries

Ow, op die manier…
Ik dacht even van: Ja, wij zijn gastouder, al 2 jaar, maar da’s niet wat jij bedoeld
Nee, dan heb je aan mij verder niks.
Mijn nicht doet het trouwens wel al een tijd. Die is zelf gastouder een paar dagen per week.

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya, die in nov. verwacht wordt.

Wij hebben al 3 jaar een gastouder voor Lisa (en nu voor Cas ook).
Zelf wordt ik vanaf morgen gastouder (niet betaald) voor Sem.

Wij hebben een hele lieve vrouw getroffen, wel via een gastouderbureau.
Echt heel flexibel.
Wel prijzig maar dat is alle kinderopvang.
Ik zweer echt bij onze gastouder, ze draaien daar gewoon mee in het gezin.

Vraag maar raak als je nog meer wilt weten.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Hahahaha we moeten toch maar dichter bij elkaar gaan wonen of zo, hadden zo lekker hier kunnen blijven die 2 boeven. Weet er helaas verder niks van.

Hoi Jolanda,

Wat nu als het na een tijdje toch niet blijkt te klikken? heb je dan echt een contract voor een bepaalde tijd? wat ja op het eerste gezicht kan het natuurlijk best klikken maar zou kunnen dt het na een tijdje toch niet blijkt te werken toch?

Wat nou als de gastouder ziek is?

Wat ik net op de site uitrekende valt het mij onwijs mee, voor 10 uur per week 97 euro per maand, dit zonder evt bijdrage van de werkgever… want 1 dag is peet dus gewoon thuis

Tries

hoi hoi!
ik ben zemlf bezig met gastouder/onthaalmoeder te worden
ik weet nu wel niet of de regels hetzelfde gelden als in nederland!
hier is het zo: de ouders krijgen een aantal telefoonnummers van onthaalmoeders uit de regio waar zij voor kiezen,daar mogen ze dan na toe gaan om een kennismakingsgesprek. uit die personen mogen de ouders na de gesprekken dan kiezen waar zij zich het meeste bij op hun gemak voelde…
dan is er een wendagje een voor- of namiddagje waar de ouders het kindje brengen om het te laten wennen. als na dit wendagje het al niet klikt volgens de ouders mogen ze het al stop zetten. als de ouders kiezen dat het kindje daar zal verblijven tijdens hun werkuren wordt er een contract opgemaakt… vooral om duidelijk de uren af te spreken wanneer het kindje komt en dergelijke…
je mag dit contract wel natuurlijk altijd opzeggen!
als de onthaalmoeder ziek is en ze kan echt geen kindjes opvangen mag ze de ouders hiervan verwittigen (normaal komt datwel niet zo vaak voor!) als er een kindje ziek is en de ziekte is besmettelijk mag het kindje niet na de onthaalmoeder:gastouder komen…
de onthaalmoeder moet dagelijks verse groente- en fruitpap voorzien voor de kindjes. flesvoeding of eventueel speciaal dieetvoeding of vegetarische voedingen moeten door de ouders voorzien worden.
uiteraard mag er niet bij de kindjes gerookt worden en geen huidsdieren bij hun in dezelfde leefruimte…
als je kindje ziek wordt tijdens de opvanguren (ernstig dan wel!) moet de onthaalmoeder altijd een van de ouders bellen om te vragen of de dokter gebeld mag worden en of er een koortswerend middel mag toe gediend worden.
ik hoop dat je hier wat aan hebt!!

liefs jessica, &

ik ben gastouder geweest,als het niet klikt dan ga je dat bepraten waar het aan ligt natuurlijk,en of er wat verbeterd kan worden is dat niet het geval zal het buro op zoek gaan naar andere gastouders

alleen dat is telkens rot voor de kinderen ze worden van het ene huis in het andere huis gezet als het niet klikt

ik was gastouder 4 van de oppas kindjes,steeds stopte er een omdat het niet klikte met de oudste

maar is er geen buurvrouw of moeder van school die voor een kleine vergoeding jou droppies kan opvangen

Bianca,Dylan & Kaitlyn

Wij hebben een opzegtermijn van 1 maand.
Maar de eerste maand kan je gelijk opzeggen.
Wij moesten een hele vragenlijst invullen en toen gingen zij opzoek naar een perfect gezin voor ons. Bij ons is dat goed gelukt.

Als de gastouder ziek is dan moet je zelf voor een ‘back-up’ zoeken, dat wel. Maar het gastouderbureau kan je daar ook meehelpen.

Dat valt inderdaad mee, wij zijn elke maand zo rond de 250 euro kwijt, voor 2 kinderen. Gemiddeld 8 uur per week (dus 16 voor 2 kinderen).

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).