Vraagje (dizzy!)

Even een “bescheiden” vraagje…
Ik voel me dus niet écht prettig zo aan het begin van deze zwangerschap, maar goed…bij Steef was ik ook zo misselijk en maagpijn enzo en ik heb het er heus graag voor over!!
Alleen wat ik nu dus ook heel erg heb de laatste paar dagen, is dat ik énorm, waanzinnig duizelig kan zijn.
Echt alsof je van je graad gaat

Herkent iemand dit? En was er iets wat daar tegen hielp?
Ik dacht: ik plaats de vraag gewoon even…je weet maar nooit…

Denk trouwens niet dat ik bloedarmoede heb hoor, want als ik bij mijn oogleden kijk, dan is het gewoon mooi rood
(niet wittig ofzo)
Verder heb ik veel hoofdpijn…

Ik hoop stiekum dat iemand het herkent en tips heeft…

Bedankt alvast!

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en ?

Gewijzigd door - Bieb op 13 Apr 2005 20:53:12

Ja bieb ik herken dat wel! had ik erg met roy

stond ik bij de ha moest echt gaan zitten zei echt tegen peet help me ik ga vlauw vallen heel eng! als ik dan wat at was het vaak wel over maar had het zeker in het begin eerste 3 maanden

Tries

Wel fijn om alvast te horen dat meerdere er last van hadden.
Ik ben er al achter dat het er bij mij niet aan ligt of ik wel of niet eet.
Bij Steef had ik het ook wel herinner ik me nu, maar dat was omdat mijn bloeddruk toen aan de lage kant was.
Nu was ie juist hoog afgelopen maandag bij de gyn…(?!)

Ik ga morgen ff langs mijn huisarts.
Ik snap dat van dat vocht vasthouden in mijn handen toch ook niet.
Dat kan namelijk nog niet door de zwangerschap komen zei de gyn.
Dus wil ik van mijn huisarts ff weten waarom ik mijn ring niet meer om kan.

Thanx again

Gewijzigd door - Bieb op 13 Apr 2005 21:27:44

Bieb is het echt vocht? als je het indrukt blijft er dan een kuiltje staan zeg maar?

ik had het ook met bijde dat ik mijn ring al heel snel niet meer om kon…

tries

Ben ook wel benieuwd wat je huisarts zegt Bieb, want dat lijkt mij ook wel al erg snel.
Succes !!

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

Heb morgenmiddag een afspraak.
Kon ook vandaag, maar dan had ik zijn vervanger.
Eén of andere professor met pensioen die alles zooooo goed weet (ahum). Daar wordt ik echt niet goed van.
Zo eentje die beweert dat fysiotherapie nooit nodig is (op mijn vraag waarom ze er dan zijn is zijn antwoord: ze moeten érgens geld aan verdienen) en die niet gelooft in adhd en dat soort dingen allemaal…pfffff.
Een bet-weter die er voortdurend mee strooit dat hij in een academisch ziekenhuis heeft gewerkt en professor was, bla, bla, bla (kots)

Oké, genoeg over de vervanger
Ik hoor het morgen wel.

Hihihihihi die Bieb!!!
Nou dan maar even wachten tot morgen hoor.

P.S.
Tries, ik weet het niet zo goed over dat vocht.
Het is 's ochtends het ergste, dan heb je echt de neiging om je handen onder en ijskoude kraan te stoppen, zodat ze wat dunner worden…
Het voelt hetzelfde als toen ik aan het einde van de zwangerschap van Steef vocht vasthield.
Maar hoezo: “weet je zeker dat het vocht is” ??
Zou het nog wat anders kunnen zijn dan?

slaat helemaal nergens op wat ik zei! want het is ook waarschijnlijk vocht!

dacht even aan wat anders maar is niet aan de orde genoeg daar over dus hahahah

wel wat tips! evt

Wisselbaden met koud en warm water stimuleren de bloedsomloop.
Is het weer erg warm dan geeft een koud voetenbad verlichting.
Probeer zo veel mogelijk met je benen omhoog te zitten en zet het voeteind van je bed omhoog (of leg een kussen onder je voeten/opgerolde handdoek onder je matras).
Probeer lang staan en lopen te vermijden, verplaats je als het kan per fiets.
Speciaal voor handen en vingers: houd je handen en armen in een “hoera” houding omhoog. Vocht en bloed kunnen dan uit je armen stromen. Doe daarna oefeningen om de bloedsomloop in armen en handen weer te stimuleren.
En heel belangrijk: doe op tijd je ringen af! daarbij! drink heel veel! en evt HIEL BIJ MIJ HEEL GOED! brandnetelthee zorgt voor een goede vochtbelans!

Tries

Hoi Bieb
Bij de zwangerschap van Robin had ik vanaf het begin al vocht in mijn handen en voeten en benen
Ik leek wel een waterballon
Ik had toen een goede bloeddruk
En bij deze zwangerschap heb ik ook wel dagen dat ik duizelig ben
En vriendin van me viel zelfs flauw op straat tijdens haar zwangerschap
Dat lijkt me niet zo fijn omdat Robin hier natuurlijk ook rond huppelt
Maar ben natuurlijk heel benieuwt wat de huisarts zegt waar het door komt
Succes meid

Groetjes van Heleen mama van Robin en het broertje of zusje van Robin

Ben je al geweest Bieb ?

He bieb wat vervelend allemaal!! Ik voelde me in het begin van de zwangerschap ook zo duizelig en bij mij lag het ook aan mijn bloedsuikerspiegel…
Ben je alweer terug van de dokter?
Zo ja,weet je dan al wat het is?

Nou, ben bij de huisarts geweest, maar weet niet veel méér hoor.
Mijn bloeddruk was nu goed, 120 om 75 (ik heb normaal een onderdruk van rond de 65, maar goed, dit is normaal in ieder geval)

Verder moet ik laten bloedprikken.
Op mijn nierfuncties (hoe hij daar nou bij komt??) en mijn bloedsuiker enzo.
Dus…wie weet komt daar wat uit…misschien ook niet.

Dat van dat vocht vasthouden: hij zei dat het van de zwangerschap komt.
Maar de gynacoloog zegt dat dat nog te vroeg is…
Bovendien had ik het 5 weken geleden al voor het eerst. Toen was ik nog maar net 2 weekjes zwanger!
Nou ja, zal wel hoor.

Die heftige hoofdpijn enzo en dat duizelige, daar wist hij zo niet de oorzaak van.

Bedankt voor jullie reakties trouwens!

Gewijzigd door - Bieb op 14 Apr 2005 15:54:35

Ik krijg altijd duizelingen en hoofdpijn van hormoonschommelingen…ook dus in mn zwangerschappen! Wel goed dat je ha t ff uitzoekt. Je zou ook nog even naar een fysio kunnen gaan als er nou niks uit je bloed komt, om even je nek na te laten kijken

Groetjes, Els

Ik ben al bij fysio

Maar bedankt voor je reaktie!

bah niet leuk bieb,maar misschien kan het met je suiker te maken hebben,ik werd dizzy als ik suiker te kort had,had ook zwangerschaps suiker

Els jij heb toen toch ook brandnetel thee gedronken??? of was jij dat niet!!!

Tries

He Bieb, wat vervelend.
Maar hoor laatste dagen meer zwangere dames in mijn omgeving klagen over duizelig zijn.
Misschien hoort het er een beetje bij.
En die hoofdpijn, hoe is het met je eten?
Eet je genoeg en regelmatig, want doe je dat niet (en dat kan als je misselijk bent, weet er alles van) dan krijg je hoofdpijn.
Kan dan weer te maken hebben met je suikerspiegel.

Sterkte!

Groetjes Mim

Lilypie 4th Birthday

Ja, ik eet JUIST heel regelmatig omdat ik er achter ben gekomen (2 weken terug al ofzo ) dat ik nadat ik iets gegeten heb, ik eventjes minder misselijk ben…

Ik weet het verder ook niet.
Zal gewoon geduld moeten hebben denk ik
Nou ja, er zijn ergere dingen hoor!!!
Ik bedoel: ik vind dit wel super vervelend, vooral ook omdat het me aardig belemmerd in m’n dagelijkse leven, maar ik voel me ergens al weer bezwaard dat ik er een hele topic aan zit te wijden…

Gewijzigd door - Bieb op 14 Apr 2005 22:49:24

Voor t vocht Tries??? (vocht vasthouden dus he hihi) Ja, ook… Maar ik dronk sowieso weleens brandnetelthee… Het hielp hier niks… Ben wel naar de fysio geweest voor mn nek, toen had ik minder hoofdpijn. Maar bij Kasper niks met mn nek aan de hand en alsnog hoofdpijn en duizelig.

Groetjes, Els