Vraagje aan Bianca (mama van Stephan en Kaya)

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum. Mijn zoontje (net 2 jaar oud) wordt binnenkort verwezen naar een audiologisch centrum. Op zoek naar info hierover kwam ik (via google) op dit forum bij een item terecht dat je een hele tijd geleden hierover geplaatst hebt. Toen was Stephan 2 jaar en 7 maanden oud en onder behandeling van een logopediste. Ik ben erg benieuwd hoe dat verder is gegaan en wanneer hij meer is gaan praten. Joost heeft 5 maanden geleden buisjes gekregen en zijn neusamandel is toen geknipt. Helaas zijn de buisjes er alweer uit, en krijgt hij woensdag nieuwe en dan wordt tevens zijn keelamandel geknipt. Vorige keer was hij ontzettend overstuur toen hij bijkwam uit de narcose, ben benieuwd hoe dat dit keer gaat.
Hij zegt nog maar heel weinig en heel soms iets (papa, mama, bah en daa (=daar). Hij begrijpt wel alles, maar het frustreert hem dat hij dingen niet kan benoemen en dan kan hij best wel driftig worden. De KNO-arts wil hem bij de nacontrole doorverwijzen naar het audiologich centrum.
Dus vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie ervaringen.

Groetjes, Thirza

Hoi Thirza,

Toen Stephan dus 2 jaar en 7 maanden was kwam het praten op gang.
En dat ging ineens heel snel.
Je hoorde hem echt oefenen en na 2x kon hij het woord dan meestal goed uitspreken.
Binnen een paar maanden liep hij ineens VOOR op andere kindjes van zijn leeftijd in plaats van een jaar àchter
Zijn woordenschat was meteen behoorlijk groot.
Als je hem nu hoort kletsen (mond staat geen seconde stil ) dan kan je je gewoon niet meer voorstellen dat hij ooit zo’n achterstand had

Heel veel succes woensdag met Joost!
Bereid je er op voor dat keelamandelen vaak meer zeer doen dan neusamandelen, dus extra veel ijsjes laten eten.

Als je nog meer wil weten dan hoor ik het wel

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)

Gewijzigd door - Bieb op 17 Feb 2006 16:32:44

Hoi Bianca,

Bedankt voor je reactie. Geeft moed. De mensen om ons heen zeggen ook wel: “hij gaat nog wel zoveel praten dat je wilt dat hij z’n mond eens houdt”, maar nu willen we de woorden er wel uit trekken.

Groetjes, Thirza

Gewijzigd door - Thirza op 08 Mar 2006 12:51:12

Ik zag een foutje staan in mijn laatste reactie wat ik even aangepast heb. Nu staat het dus weer bovenaan in de topiclijst… dat was niet de bedoeling

Groetjes, Thirza

Hahaha, geeft niet hoor, kan gebeuren

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)